Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teksty biznesowe w praktyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-FPZ-M-I-2-TekBiz
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teksty biznesowe w praktyce
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

FP1_W14

FP1_U09

FP1_K06

Wymagania wstępne:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Podczas zajęć student zapoznaje się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, tworzenia i przedstawiania prezentacji oraz prowadzenia korespondencji biznesowej.

Pełny opis:

Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego.

1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd

2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online

3. Prezentacja (konspekt i handout)

4. Infografiki

5. CV , list motywacyjny, referencje.

6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje

7. Informacja prasowa

8. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram)

9. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii)

10. Oświadczenie i sprostowanie

11. Ulotka

12. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrznej. Mail i niewsletter. Instrukcje

13. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie

Literatura:

1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych,Warszawa 2009

2. J. Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, Warszawa,2010.

3. D. Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, Warszawa 2008.

4. J. Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Warszawa 2016.

5. J. Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Warszawa 2014.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student zna pojęcia, teorie i sposoby postępowania związane z praktycznym funkcjonowaniem tekstów w biznesie.

Student potrafi organizować pracę nad tekstami biznesowymi, wykorzystując zdobyta wiedzę.

Student jest przygotowany do wykorzystania wiedzy dotyczącej praktycznego funkcjonowania tekstów w biznesie do prowadzenia działności zawodowej i społecznej.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk
Prowadzący grup: Karolina Zioło-Pużuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline.

Pełny opis:

Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego.

1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd

2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online

3. Prezentacja (konspekt i handout)

4. Infografiki

5. CV , list motywacyjny, referencje.

6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje

7. Informacja prasowa

Literatura:

1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010.

3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008.

4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016.

5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014.

Wymagania wstępne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Bober-Jankowska, Agnieszka Karolczuk, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Karolczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Udział w zajęciach: 15 godzin.

Tworzenie tekstów: 20 godzin.

Przygotowanie do zajęć: 10 godzin.

Konsultacje: 5 godzin.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Karolczuk, Joanna Zajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Karolczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)