Teksty biznesowe w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-M-I-2-TekBiz |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty biznesowe w praktyce |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W14 FP1_U09 FP1_K06 |
Wymagania wstępne: | nie dotyczy |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapoznaje się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, tworzenia i przedstawiania prezentacji oraz prowadzenia korespondencji biznesowej. |
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. CV , list motywacyjny, referencje. 6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 7. Informacja prasowa 8. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 9. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 10. Oświadczenie i sprostowanie 11. Ulotka 12. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrznej. Mail i niewsletter. Instrukcje 13. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie |
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych,Warszawa 2009 2. J. Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, Warszawa,2010. 3. D. Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, Warszawa 2008. 4. J. Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Warszawa 2016. 5. J. Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Warszawa 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna pojęcia, teorie i sposoby postępowania związane z praktycznym funkcjonowaniem tekstów w biznesie. Student potrafi organizować pracę nad tekstami biznesowymi, wykorzystując zdobyta wiedzę. Student jest przygotowany do wykorzystania wiedzy dotyczącej praktycznego funkcjonowania tekstów w biznesie do prowadzenia działności zawodowej i społecznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, kształtujące, prace domowe omawiane podczas zajęć, jako element podnoszący umiejętności i wiedzę studentów. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego. 1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd 2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online 3. Prezentacja (konspekt i handout) 4. Infografiki 5. CV , list motywacyjny, referencje. 6. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje 7. Informacja prasowa |
|
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Agnieszka Karolczuk, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach: 15 godzin. Tworzenie tekstów: 20 godzin. Przygotowanie do zajęć: 10 godzin. Konsultacje: 5 godzin. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Karolczuk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.