Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-M-II-2-PrEdL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literaturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W10 FP2_U08 FP2_K05 |
Wymagania wstępne: | Wstępna znajomość problematyki edytorstwa krytycznego w odniesieniu do epok dawnych. |
Pełny opis: |
Przedmiot realizuje dwa podstawowe cele. Po pierwsze, ma na zapoznać Studentów z najważniejszymi problemami edytorskimi literatury XIX i XX wieku. Podczas zajęć omówione zostaną najważniejsze edycje krytyczne wybranych twórców obu stuleci. Drugi cel przedmiotu ma charakter warsztatowy. Studenci będą zobligowani do przygotowania w drugim semestrze krytycznego opracowania edytorskiego wybranego tekstu o kilkustronicowej objętości. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EW_1 - wyjaśnia terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku; EW_2 - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku; EW_3 - definiuje czym są dzieła "brulionowe" i jaka problematyka się z nimi wiąże; EW_4 - identyfikuje najważniejsze edycje dzieł XIX i XX wieku; EU_1 - rozwija samodzielnie swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; EU_2 - kieruje potrafi samodzielnie procesem przygotowania edycji naukowej dzieła XIX i XX wieku; EU_3 - prezentuje przygotowane przez siebie materiały dotyczące problematyki zajęć; UK_1 - pracuje w grupie (w mniejszych i większych zespołach); UK_2 - bierze udział w dyskusji, prezentuje własne zdanie |
Metody i kryteria oceniania: |
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który: - sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach; - zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku; - potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie; - posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego; - otrzymał ocenę dostateczną z pracy rocznej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach; - zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie i w zespole; - otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy rocznej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę; - zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich XIX i XX wieku; - bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł XIX i XX wieku; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - bardzo dobrze wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach); - otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy rocznej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Magdalena Partyka, Evangelina Skalińska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Evangelina Skalińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot realizuje dwa podstawowe cele. Po pierwsze, ma na zapoznać Studentów z najważniejszymi problemami edytorskimi literatury XIX i XX wieku. Podczas zajęć omówione zostaną najważniejsze edycje krytyczne wybranych twórców obu stuleci. Drugi cel przedmiotu ma charakter warsztatowy. Studenci będą zobligowani do przygotowania w drugim semestrze krytycznego opracowania edytorskiego wybranego tekstu o kilkustronicowej objętości. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Marta Piotrowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Marta Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.