Pedagogika etapów edukacyjnych I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-SP-II-1-PeEtE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika etapów edukacyjnych I |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP1_W01 NP1_W02 PSI_W03 PSI_W01 PPW_W01 PPW_W10 NP1_U01 NP1_U02 PS_U1 PS_U2 PPW_U01 PPW_U03 NP1_K01 NP1_K03 PS_K1 PPW_K01 PPW_K02 PPW_K09 |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: student po zaliczeniu przedmiotu powinien znać podstawową wiedzę, pojęcia pedagogiczne, główne kierunki i trendy w pedagogice, jak również w sposób krytyczny i obiektywny interpretować zjawiska zachodzące w procesie wychowania. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: w czasie zajęć omawiana jest podstawowa terminologia pedagogiczna, zjawiska przemian w wychowaniu, rozwój naukowy pedagogiki jako nauki, metody badań pedagogicznych, nauki współpracujące z pedagogiką, działy pedagogiki i powstałe subdyscypliny pedagogiczne, struktury pedagogiki koncepcje człowieka. Przedstawia się także główne systemy pedagogiczne powstałe i powstające aktualnie. Pedagogika koncyliacyjna i miejsce pedagogiki w epoce postmodernizmu stanowią zagadnienia końcowe. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1- Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice. EK 2- Posiada podstawową wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk. EK 3- Student ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę. Umiejętności: EK 4- Student potrafi rozpoznawać zjawiska społeczne związane z działalnością wychowawczą. EK 5- Po ukończeniu wykładu student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki. EK 6- Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań. Kompetencje: EK 7- Student zna poziom swojej wiedzy i konieczność dalszego dokształcania się. EK 8- Jest przekonany o znaczeniu i potrzebie działań pedagogicznych. EK 9- Dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych, kreowaniu środowiska wychowawczego i wspieraniu integralnego rozwoju człowieka. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład informacyjny, indywidualna lektura tekstów. Wiedza ( EK 1- 3): Ocena 2 (ndst): student nie zna terminologii pedagogicznej; nie posiada znajomości elementarnych zagadnień, nie ma wiedzy na temat najważniejszych problemów wychowania. Ocena 3 (dst): student zna w ograniczonym stopniu podstawową terminologię z zakresu pojęć pedagogicznych; ma słabo uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień; posiada znacznie ograniczoną wiedzę nt. aktualnych problemów wychowawczych. Ocena 4 (db): student zna w pełni podstawową terminologię pedagogiczną; ma średnio uporządkowaną wiedzę z zakresu przedstawionej problematyki; posiada niekompletną wiedzę odnośnie najważniejszych zagadnień wychowawczych. Ocena 5 (bdb): student zna w pełni podstawową terminologię z zakresu wychowania; ma w pełni uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień; posiada kompletną wiedzą nt. najważniejszych kwestii pedagogicznych. Umiejętności ( EK 4- 6): Ocena 2 (ndst): student nie potrafi analizować, streszczać i prezentować przedstawionych na zajęciach zagadnień; nie potrafi odpowiednio rekonstruować i uzasadniać poszczególnych stanowisk; nie znajduje i nie wykorzystuje rzetelnych źródeł informacyjnych z zakresu wychowania. Ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu analizować, streszczać i prezentować omówione na zajęciach zagadnienia; jedynie częściowo potrafi odpowiednio rekonstruować i uzasadniać poszczególne stanowiska; z błędami znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacyjne z zakresu pedagogiki. Ocena 4 (db): student potrafi właściwie analizować, streszczać i prezentować omówioną na zajęciach problematykę; potrafi zadowalająco rekonstruować i uzasadniać poszczególne stanowiska; w przeważającej liczbie przypadków prawidłowo znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacyjne z zakresu najnowszej problematyki wychowawczej. Ocena 5 (bdb): student potrafi całkowicie poprawnie analizować, streszczać i prezentować źródła wiedzy pedagogicznej; potrafi bezbłędnie rekonstruować i uzasadniać poszczególne stanowiska; kompletnie znajduje i wykorzystuje rzetelne informacje z zakresu omówionej problematyki. Kompetencje (EK 7- 9): Ocena 2 (ndst): student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu zrealizowanie zadań i przyswojenie treści z zakresu problematyki wychowania; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć nie biorąc udziału w dyskusjach ani nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag. Ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadań z zakresu podstawowych pojęć i systemów pedagogicznych; okazjonalnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, rzadko biorąc udział w dyskusjach, formułując przy tym własne wypowiedzi oraz oraz konstruktywne uwagi. Ocena 4 (db): student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadań z zakresu pojęć pedagogicznych i przyswojenie treści omówionej problematyki a także często aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi. Ocena 5 (bdb): student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować oraz zorganizować indywidualną pracę, mającą na celu zrealizowanie zadań z zakresu problematyki wychowania; bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruując uwagi. Na ocenę końcową składają się: 1. Ocena z testu. Skala punktowa (15 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru): - 15 - 14 - ocena 5 - 13 - ocena 4,5 - 12 - 11 - ocena 4,0 - 10 - 9 - ocena 3,5 - 8 - ocena 3 2. Znajomość terminów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Jan Niewęgłowski, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Jan Niewęgłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [ 1 ECTS= 30 (25) godz.]: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 25 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 30 godz. Suma godzin: 85 [85/30 (25)= 3] Liczba ECTS: 3 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: student po zaliczeniu przedmiotu powinien znać podstawową wiedzę, pojęcia pedagogiczne, główne kierunki i trendy w pedagogice, jak również w sposób krytyczny i obiektywny interpretować zjawiska zachodzące w procesie wychowania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.