Literatura dla dzieci i młodzieży w dydaktyce szkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-SP-II-2-LiteD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura dla dzieci i młodzieży w dydaktyce szkolnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literaturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. W zakresie wiedzy: D.1/E.1.W13. W zakresie umiejętności: D.1/E.1.U3. W zakresie kompetencji społecznych: D.1/E.1.K6. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu poetyki dzieła literackiego, psychologii i pedagogiki poszczególnych etapów edukacyjnych oraz zainteresowanie literaturą i kulturą dziecięcą. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z najnowszą literaturą dla dzieci i młodzieży oraz pokazanie, jak można ją wykorzystać w pracy w szkole, szczególnie podstawowej. Na zajęciach studenci poznają wybrane tematy i motywy popularne w najnowszej literaturze dla niedorosłego czytelnika. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student_ka: - zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych; - potrafi identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania; - jest gotów/gotowa do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: Student swobodnie posługuje się zaawansowaną aparaturą pojęciową z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Potrafi samodzielnie zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę dodatkową. Zna różnorodne (pod względem gatunkowym, tematycznym) (arcy)dzieła literatury dla dzieci i młodzieży. Zna i wie, gdzie szukać wiedzy i inspiracji z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Na ocenę dobrą: Student posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Potrafi z pomocą wykładowcy i z wykorzystaniem różnych źródeł zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę dodatkową. Zna różnorodne (pod względem gatunkowym, tematycznym) dzieła literatury dla dzieci i młodzieży. Wie, gdzie szukać wiedzy i inspiracji z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Na ocenę dostateczną: Student w ograniczonym zakresie posługuje się podstawową aparaturą pojęciową z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. Z trudem potrafi zaplanować i przygotować program oraz konspekty omawiające wybraną lekturę dodatkową. Zna elementarne (arcy)dzieła literatury dla dzieci i młodzieży. Wie, gdzie szukać wiedzy z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Marcin Miłko, Magdalena Partyka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Marcin Miłko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 0,5 ECTS - uczestniczenie w zajęciach (15 h); 0,5 ECTS - przygotowywanie do zajęć i pracy zaliczeniowej (15 h). RAZEM: 1 pkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.