Uczeń z doświadczeniem emigracji na lekcjach języka polskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-SP-II-2-UczdE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Uczeń z doświadczeniem emigracji na lekcjach języka polskiego |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | językoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. D.1/E.1.W6 D.1./E.1.U7 D.1/E.1.K1. |
Wymagania wstępne: | Ukończone zajęcia językoznawcze przewidziane programem studiów I i II stopnia filologii polskiej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta specjalizacji nauczycielskiej do pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach języka polskiego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową. W zakresie umiejętności absolwent potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę dostateczną: student zna wybrane rozwiązania metodyczne i merytoryczne oraz przykładowe dobre praktyki stosowane w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym; potrafi (z drobnymi błędami) dostosować działania dydaktyczne do potrzeb i możliwości ucznia; jest gotów do adaptowania wybranych metod pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji; Na ocenę dobrą: student zna podstawowe rozwiązania metodyczne i merytoryczne oraz dobre praktyki stosowane w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym; potrafi dostosować działania dydaktyczne do potrzeb i możliwości ucznia z wybranymi rodzajami doświadczenia migracyjnego; jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji; Na ocenę bardzo dobrą: student zna rozwiązania metodyczne i merytoryczne oraz dobre praktyki stosowane w pracy z uczniami z różnorodnymi doświadczeniami migracyjnymi; potrafi dostosować działania dydaktyczne do potrzeb i możliwości ucznia z różnymi doświadczeniami migracyjnymi; jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji; |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Miłko, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Marcin Miłko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS: 0,5 ECTS = 15 godz. - uczestnictwo w zajęciach 0,5 ECTS = 15 godz. - przygotowanie do zajęć, przygotowanie konspektu lekcji języka polskiego dla ucznia z doświadczeniem migracyjnym |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.