Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjanych potrzebach edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-SP-II-2-UwPsy |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Uwarunkowania psychologiczne pracy z dzieckiem o specjanych potrzebach edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela B.1.W.2.; B.1.W.3.; B.1.W.4.; B.1.U1.; B.1.U2.; B.1.U4.; B.1.U5.; B.1.U6.; B.1.K2. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aktami prawnymi w obszarze edukacji i pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i psychologicznymi uwarunkowaniami pracy z dzieckiem. Student pozna wyodrębnione specjalne potrzeby edukacyjne. Student będzie znał i charakteryzował etapy rozwoju dziecka, pozna terminologię związaną ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a także będzie gotów wskazać uczniom odpowiednie etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przedmiot ma charakter praktyczny - konwersatorium. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna i charakteryzuje różne etapy rozwoju dziecka. Student rozpoznaje i kwalifikuje różne zaburzenia edukacyjne dziecka. Student zna i opisuje terminologię związaną ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dziecka, m.in.: specyficzne trudności w uczeniu się - dysleksja, dysortografia, dyskalkulia, dokumenty poradni psychologiczno-pedagogicznych - opinia, orzeczenie. Student kwalifikuje potencjalne trudności ucznia. Student potrafi wskazać uczniom odpowiednie etapy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Student przedstawia odpowiednie formy komunikacji z uczniem. Student potrafi wykorzystać wiedzę psychologiczną do działań analizy pedagogicznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
- na ocenę bardzo dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Wie jak komunikować się z uczniem i wychowankiem ośrodków wychowawczych. Student wykazuje się dużą aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy. - na ocenę dobrą: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, etapy pracy z uczniem, rodziną i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Student wykazuje się ponad średnią aktywnością na zajęciach oraz poprawnie rozwiązuje test pisemny, końcowy. - na ocenę dostateczną: student zna podstawowe akty prawne prawa oświatowego, zna i charakteryzuje: teorie rozwoju człowieka, bariery edukacyjne dziecka, podstawową terminologię specjalnych potrzeb edukacyjnych, dokumentację szkolną dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student wykazuje się sporadyczną aktywnością na zajęciach oraz rozwiązuje test pisemny, końcowy (z dopuszczalnymi błędami). Student, który nie spełni powyższych wymagań nie zalicza przedmiotu. Test pisemny - Student wybiera jeden termin z obszaru terminologii specjalnych potrzeb edukacyjnych. Opisuje cały termin, jego znaczenie, jak może funkcjonować uczeń z taką potrzebą, jak nauczyciel powinien pracować z uczniem z takimi potrzebami, co nauczyciel może zrobić, by ułatwić uczniowi naukę i funkcjonowanie w szkole. Każdy student w grupie, wybiera inne zagadnienie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Łukasz Mikołajczyk, Magdalena Partyka, Klaudia Wojciechowska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Łukasz Mikołajczyk, Klaudia Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.