Praktyczna nauka języka włoskiego 2 - słownictwo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FW-I-1-PNJW2-S |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego 2 - słownictwo |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=49045 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | włoski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: FW1_W10 Umiejętności: FW1_U01 Kompetencje: FW1_K01 |
Skrócony opis: |
Kurs języka włoskiego od podstaw. Celem kursu jest poznanie i utrwalenie słownictwa odpowiadającego poziomom A1-A2 oraz ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim. |
Pełny opis: |
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - przedstawianie się/dane personalne; - opis osób i przedmiotów; - tworzenie pytań - narodowości - przedmioty w szkole/biurze - podstawowe wyrażenia idiomatyczne - środki transportu; - liczby i godziny - czas wolny/zainteresowania; - opis domu/mieszkania; - pory roku, miesiące, dni tygodnia; - pogoda; - kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - na stacji kolejowej - na lotnisku - poruszanie się po mieście - Boże Narodzenie i Wielkanoc we Włoszech Formy wypowiedzi ustnych: - monolog (np. opis zdjęcia, wypowiedź o sposobach spędzania czasu wolnego itd.); - dialog. |
Literatura: |
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Foremniak K., Włoski w tłumaczeniach. Gramatyka. Poziom A1. Część 1, Preston Publishing 2019 ELI Dizionario illustrato italiano Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. (prezentacje, ćwiczenia interaktywne, wordwall, quizlet) Wszystkie materiały z zajęć oraz prace domowe są umieszczane na platformie Moodle. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: - zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10) - potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej C1 oraz drugim językiem obcym na poziomie co najmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW1_U01) - ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej krytycznej oceny (FW1_K01) OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: kartkówki na każdych zajęciach, testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Średnia z kartkówek jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny na semestr. Kartkówek nie trzeba poprawiać. Jeśli Student nie pisał lub nie zaliczył kartkówki ma możliwość napisania jej na dyżurze prowadzącego. Osoba z danej grupy, która uzyska najwyższy wynik z kolokwium pierwszego oraz napisze wszystkie wejściówki w terminie i uzyska z nich najwyższą średnią będzie zwolniona z pisania drugiego kolokwium i otrzymuje ocenę 5 na koniec semestru. Osoba, która była nieobecna 3 razy lub więcej zobowiązana jest do zaliczenia dodatkowej partii materiału dotyczącej leksyki. Test lub zaliczenie ustne. Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru. W semestrze przewidziane są dwa kolokwia z większej partii materiału. Kolokwia odbędą się w dwóch terminach. Osoby, które nie zaliczyły lub nie przystąpiły do kolokwium w podanym terminie będą miały możliwość przystąpienia do testu/testów w drugim terminie. Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie min.60% z kolokwium, obecność na zajęciach oraz praca w semestrze. Metody dydaktyczne WIEDZA Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów. UMIEJĘTNOŚCI Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. KOMPETENCJE Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej. Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów śródsemestralnych oraz kolokwium końcowego. Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi. Kryteria oceniania: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=49045 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs języka włoskiego od podstaw. Celem kursu jest poznanie i utrwalenie słownictwa odpowiadającego poziomom A1-A2 oraz ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim. |
|
Pełny opis: |
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - opis domu/mieszkania; - pory roku, miesiące, dni tygodnia; - pogoda; - kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - Al bar - Al ristorante - na stacji kolejowej - na lotnisku - poruszanie się po mieście - Wielkanoc we Włoszech Formy wypowiedzi ustnych: - monolog (np. opis zdjęcia, wypowiedź o sposobach spędzania czasu wolnego itd.); - dialog. |
|
Literatura: |
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Foremniak K., Włoski w tłumaczeniach. Gramatyka. Poziom A1. Część 1, Preston Publishing 2019 ELI Dizionario illustrato italiano Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. (prezentacje, ćwiczenia interaktywne, wordwall, quizlet) Wszystkie materiały z zajęć oraz prace domowe są umieszczane na platformie Moodle. https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=49045 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.