Praktyczna nauka języka włoskiego - słownictwo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FW-I-1-PNJWSlow |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego - słownictwo |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=37232 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: FW1_W10 Umiejętności: FW1_U01 Kompetencje: FW1_K01 |
Skrócony opis: |
Kurs języka włoskiego od podstaw. Celem kursu jest poznanie i utrwalenie słownictwa odpowiadającego poziomom A1-A2 oraz ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim. |
Pełny opis: |
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - i mestieri e le proffessioni/zawody - il tempo atmosferico/pogoda - la colazione al bar/włoskie śniadanie - i mezzi di trasporto/środki transportu; - la casa/opis domu/mieszkania; - il caffe'/kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - podstawowe wyrażenia idiomatyczne - Pasqua/Wielkanoc we Włoszech - In citta'/poruszanie się z mapą po mieście - Alla stazione ferroviaria/Na dworcu kolejowym - All'aeroporto/ Na lotnisku |
Literatura: |
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: - zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10) - potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej A2 oraz drugim językiem obcym na poziomie co najmniej A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW1_U01) - ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej krytycznej oceny (FW1_K01) OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY OCENIANIA Aktywność na zajęciach Kartkówki na każdych zajęciach z materiału z ostatnich zajęć. Kartkówek nie można poprawiać. Średnia z kartkówek ma wpływ na ocenę końcową. 2 testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Testów nie można poprawiać. Jeśli student z jakiegoś powodu nie mógł napisać testu lub go nie zaliczył istnieje możliwość drugiego terminu na ostatnich zajęciach w semestrze. Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru. KRYTERIA OCENIANIA: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). Metody dydaktyczne WIEDZA Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów. UMIEJĘTNOŚCI Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. KOMPETENCJE Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej. Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów. Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Białecki, Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Student: - zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10) - potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej A2 oraz drugim językiem obcym na poziomie co najmniej A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW1_U01) - ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej krytycznej oceny (FW1_K01) OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs języka włoskiego od podstaw. Celem kursu jest poznanie i utrwalenie słownictwa odpowiadającego poziomom A1-A2 oraz ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim. |
|
Pełny opis: |
Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - i mestieri e le proffessioni/zawody - il tempo atmosferico/pogoda - la colazione al bar/włoskie śniadanie - i mezzi di trasporto/środki transportu; - la casa/opis domu/mieszkania; - il caffe'/kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - podstawowe wyrażenia idiomatyczne - Pasqua/Wielkanoc we Włoszech - In citta'/poruszanie się z mapą po mieście - Alla stazione ferroviaria/Na dworcu kolejowym - All'aeroporto/ Na lotnisku |
|
Literatura: |
Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. |
|
Wymagania wstępne: |
METODY OCENIANIA Aktywność na zajęciach Kartkówki na każdych zajęciach z materiału z ostatnich zajęć. Kartkówek nie można poprawiać. Średnia z kartkówek ma wpływ na ocenę końcową. 2 testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Testów nie można poprawiać. Jeśli student z jakiegoś powodu nie mógł napisać testu lub go nie zaliczył istnieje możliwość drugiego terminu na ostatnich zajęciach w semestrze. Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru. KRYTERIA OCENIANIA: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). Metody dydaktyczne WIEDZA Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów. UMIEJĘTNOŚCI Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. KOMPETENCJE Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej. Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów. Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.