Biblie romantyków
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-BiblRom |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Biblie romantyków |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literaturoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W07 FP1_U01 FP1_U02 FP1_K01 |
Wymagania wstępne: | brak |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest lektura i interpretacja wybranych utworów literackich epoki romantyzmu nawiązujących do dziedzictwa ksiąg Starego i Nowego Testamentu. Student nabywa umiejętności rozpoznawania obecności i określania roli elementów spuścizny biblijnej w literaturze i kulturze nowożytnej, doskonali umiejętności dotyczące badania recepcji Biblii w literaturze europejskiej pierwszej połowy XIX w.. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student FP1_W07 - zna dorobek literatury romantyzmu, rozumie wywodzącą się z Biblii terminologię humanistyczną, zna związki XIX-wiecznej literatury i kultury z kulturą śródziemnomorską FP1_U01 - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje niezbędne do poznania kulturotwórczej roli Biblii FP1_U02 - potrafi formułować problemy badawcze, referować literaturę przedmiotu, dobrać metody i narzędzia badawcze, merytorycznie uzasadniać swoje stanowisko, wykorzystując poglądy własne oraz innych autorów, i formułować wnioski podczas dyskusji na zajęciach, prezentacji wybranego zagadnienia FP1_K01 - jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę dostateczną student wymienia i prezentuje większość omawianych dzieł i zagadnień, w stopniu dostatecznym rozpoznaje i rozróżnia główne dzieła literatury romantycznej i ich powinowactwa biblijne. Student formułuje podstawowe opinie o omawianej literaturze w oparciu o znajomość problematyki reprezentatywnych dzieł i dokonuje elementarnej historycznoliterackiej analizy tekstów z uwzględnieniem kontekstów biblijnych. Student dostatecznie posługuje się terminami i pojęciami wprowadzonymi na zajęciach. Na ocenę dobrą student wymienia i prezentuje większość omawianych dzieł i zagadnień, w stopniu dobrym rozpoznaje i rozróżnia główne dzieła literatury romantycznej i ich powinowactwa biblijne. Student formułuje opinie o omawianej literaturze w oparciu o znajomość problematyki reprezentatywnych dzieł i dokonuje historycznoliterackiej analizy tekstów z uwzględnieniem kontekstów biblijnych. Student posługuje się terminami i pojęciami wprowadzonymi na zajęciach. Na ocenę bardzo dobrą student wymienia i prezentuje omawiane dzieła i zagadnienia, sprawnie rozróżnia główne dzieła, nurty i prądy literatury romantycznej. Student umiejętnie formułuje opinie o literaturze w oparciu o bardzo dobrą znajomość problematyki reprezentatywnych dzieł i dokonuje historycznoliterackiej analizy tekstów z uwzględnieniem kontekstów biblijnych. Student umiejętnie posługuje się terminami i pojęciami wprowadzonymi podczas zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.