Święty Mickiewicz, święci Mickiewicza...W stronę romantycznej biografii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-MickiewBiog |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Święty Mickiewicz, święci Mickiewicza...W stronę romantycznej biografii |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W08 FP1_U03 FP1_K01 |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Pogłębiona znajomość życia i twórczości Adama Mickiewicza poprzez wszechstronną analizę wybranych tekstów poety, która pozwoli ujawnić i interpretować ich religijny wymiar. Omówienie niektórych ważnych problemów związanych z tymi utworami. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy Student: - zna kryteria periodyzacji literatury polskiego romantyzmu oraz najważniejsze przykłady literatury powszechnej okresu romantyzmu; - wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować; - zna główne kierunki analizy i interpretacji tekstów romantycznych (ma dobrą znajomość literatury przedmiotu); - zna i rozumie konteksty kulturowe literatury romantycznej; Efekty kształcenia z zakresu umiejętności: - potrafi posługiwać się podstawowymi terminami i narzędziami badawczymi z zakresu literaturoznawstwa oraz samodzielnie przeprowadzić analizę i interpretację dzieła literackiego; Efekty kształcenia z zakresu kompetencji społecznych: Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy literaturoznawczej i konfrontowania jej z najnowszymi ustaleniami oraz zasięgania opinii ekspertów, a także ciągłego podnoszenia jej poziomu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: Student zostanie oceniony na podstawie: - aktywnego uczestnictwa w zajęciach - znajomości tekstów źródłowych i pomocniczych - wystąpienia (referatu / prezentacji) Niedostateczną ocenę uzyskuje Student, który nie opanował efektów kształcenia. Dostateczną ocenę uzyskuje Student, który: - wie, czym jest historia literatury; - identyfikuje miejsce romantyzmu w systemie kultury narodowej; - zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu; - potrafi po części dokonać samodzielnej interpretacji romantycznego dzieła literackiego; Dobrą ocenę uzyskuje Student, który: - wie, czym jest historia literatury; - identyfikuje miejsce romantyzmu w systemie kultury narodowej; - wyciąga częściowe wnioski z aksjologicznego horyzontu literatury okresu romantyzmu. - zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu; - wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować; - potrafi samodzielnej dokonać interpretacji romantycznego dzieła literackiego; - konstruuje odpowiedni horyzont odniesień aksjologicznych; ma świadomość roli wiedzy o literaturze romantycznej w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. Bardzo dobrą ocenę uzyskuje Student, który: - wie, czym jest historia literatury; - identyfikuje miejsce romantyzmu w systemie kultury narodowej; - wyciąga wnioski z aksjologicznego horyzontu literatury okresu romantyzmu. - zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu; - wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować; - potrafi wskazać konteksty kulturowe literatury okresu romantyzmu. - potrafi samodzielnej dokonać interpretacji romantycznego dzieła literackiego; - konstruuje odpowiedni horyzont odniesień aksjologicznych; ma świadomość roli wiedzy o literaturze romantycznej w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.