Modern Management. Challenges and Prospects
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-ModernManag |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modern Management. Challenges and Prospects |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia S1A_W05 S2A_W05 |
Skrócony opis: |
Celem tego kursu jest przedstawienie teorii efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim w sferze kultury, oraz poddania krytycznej dyskusji omawianych na konwersatorium zagadnień. Ma to pomóc przyszłym animatorom, trenerom, menadżerom czy liderom kultury w podniesieniu wydajności pracy tak w aspekcie indywidualnym jak również w przypadku pracy z kapitałem ludzkim. Jest to bardzo istotny, profesjonalny warsztat przygotowania zawodowego przyszłych pracowników sfery kultury zwłaszcza animatorów, menadżerów jak również osób na kierowniczych stanowiskach pracy i jako taki niezbędny element przygotowania studentów studiów 1 stopnia zarządzania kulturą do pełnienia przyszłych ról zawodowych. Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim. |
Pełny opis: |
W trakcie semestru studenci będą pogłębiać swoją wiedzę na ten temat zarządzania, a także poszerzać umiejętności komunikacyjne poprzez szereg warsztatów. Każdy przedmiot zostanie przedstawiony w formie wykładu, a następnie zostaną przeprowadzone ćwiczenie i warsztaty w celu ugruntowania danej wiedzy. Pełny opis: Poszczególne zagadnienia: 1. Zagadnienia wprowadzające: Rozmowa kwalifikacyjna, egzamin - strategie Maksymalizacja zarządzania czasem Przyzwyczajenia i strategie w miejscu pracy Zarządzanie stresem w miejscu pracy Zarządzanie stresem w przypadku pracy na kontraktach zagranicznych Szok kulturowy i strategie radzenia sobie z nim 2. Teoria Zarządzania Efektywne kierownictwo i zarządzanie – niezbędne umiejętności Historia teorii zarządzania Sześć głównych stylów kierownictwa w zarządzaniu wg kategorii Daniela Golemana – krytyczna analiza. Zarządzanie i kierownictwo w sferze kultury Zarządzanie w organizacjach o wielokulturowym kapitale ludzkim 3. Dylematy zarządzania Praca nad wybranymi artykułami z Harvard Business Review, tyczącymi dylematów współczesnego zarządzania. (lista podana w literaturze). Artykuły dostępne online. |
Literatura: |
Literatura: Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury. Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page Wybrane artykuły z Harvard Business Review Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
S1A_W05 - has a basic knowledge of man, in particular as an entity constituting social structures and the principles of their functioning, as well as operating in these structures S2A_W05 - has extended knowledge about man as a creator of culture, deepened in relation to selected areas of human activity |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena oparta na potrójnej ocenie czynnikowej: 1. Obecność (maksymalnie trzy nieobecności) 2. Aktywność (stała ocena na podstawie aktywności strudentów podczas trawania kursu i wiedzy akademickiej odnośnie wymaganych lektur). 3 Udział w warsztatach |
Praktyki zawodowe: |
n/a |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.