Scandinavian design – sustainability and egalitarianism in practice
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Scandinavian design – sustainability and egalitarianism in practice |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Grupa przedmiotów - oferta Erasmus |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | H1A_W01 H1A_W10 H1A_U01 |
Wymagania wstępne: | Angielski B2 |
Pełny opis: |
Kurs przybliża studentom zagadnienia designu Skandynawii przez pryzmat zrównoważonego rozwoju i zasad projektowania egalitarnego. Kurs rozpoczyna wstęp i geneza designu w Skandunawii oraz wyjaśnienie zjawsiak "design skandynawski" - termin, którym zwykło określać się artystyczne dokonania w dziedzinie wzornictwa Danii, Finlandii, Islandii, Szwecji i Norwegii. Prezentowane są kwestie historycznego znaczenia designu dla rozwoju kultury skandynawskiej, szczególnie w okresie modernizmu. Poprzez ukazanie historii i rozwoju designu z perspektywy społeczno-kulturowej studenci poznają znaczenie wzornictwa dla codziennego funkcjonowania społeczeństwa. Ukazanu jest również potencjał zmian, które dobre wzornictwo może zapewnić obywatelom. Ponadto poruszone zostają kwestie podejścia do natury, które bezpośrednio wiąże się z zasadami zrównoważonego rozwoju, które wprowadzone zostały w Skandynawii bardzo wcześnie. Kurs pozwala studentom spojrzeć na design Północy jako wzorzec dobrych praktyk projektowych, które wykraczają dalece jedynie poza sferę estetyki i funkcjonalności. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
H1A_W01 student ma podstawową wiedzę o zrównoważonym i egalitarnym designie skandynawskim i jego specyfice przedmiotowej i metodologicznej H1A_W10 student ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury związanych ze zrównoważonym wzornictwem Północy H1A_U01 student w obszarze skandynawskiego designu potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów |
Metody i kryteria oceniania: |
KRYTERIA OCENIANIA na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące historii skandynawskiego designu i chronologii, potrafi rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły oraz techniki marketingowe na podstawie materiału wizualnego. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi częściowo rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły oraz techniki marketingowe na podstawie materiału wizualnego. na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, ma problemy z rozpoznaniem i nazwaniem projektantów/szkół oraz technik marketingowych na podstawie materiału wizualnego. na ocenę bdb student opanował > 90% materiału, na db student opanował > 75% materiału, na dst student opanował > 60% materiału |
Praktyki zawodowe: |
n/d |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wiśnicka, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Wiśnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 5.00 ECTS 30 h - udział w zajęciach 30 h - przygotowanie do zajęć 30 h - czytanie lektur 60 h - przygotowanie do zaliczenia |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.