Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-I-3-SemLic-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W01 KU1_W02 KU1_W08 KU1_U01 KU1_U02 KU1_U03 KU1_U04 KU1_U05 KU1_K01 KU1_K04 |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: pełny zakres wiedzy i umiejętności studenta, który ukończył II rok studiów licencjackich, przewidziany programem studiów. |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy. Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej; • przygotowanie studentów do udziału w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, • opanowanie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego oraz wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie zasad cytowania i umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. Zakres tematyczny: - szeroko pojęte zarządzanie kulturą - budowanie wizerunku - funkcjonowanie instytucji kultury - zróżnicowany rozwój w kulturze - przemysły kultury |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Przygotowanie pracy licencjackiej opartej na wszechstronnej wiedzy z zakresu kulturoznawstwa z charakterystyczną dlań wielodyscyplinarnością na podstawie umiejętności nabytych w czasie studiów w poczuciu odpowiedzialności za społeczne znaczenie pracy kulturoznawcy. Efektami kształcenia jest to, że studentów, który ukończył seminarium: - ma uporządkowaną podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk hu- manistycznych w systemie nauk oraz o specyfice przedmiotu badań kultu- roznawczych - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym - ma podstawową wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kulturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych oraz częściowo obszaru nauk społecznych - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych (w tym ze spisów bibliograficznych) w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych - umie dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji - samodzielnie formułuje problem badawczy oraz decyduje o doborze metod i narzędzi badawczych w zakresie kulturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych - potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej oraz ustnej w sposób dowodzący posiadania umiejętności rozwiązywania problemów w zakresie kulturoznawstwa - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego - ma świadomość zakresu zdobytej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - umie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań 1 semestr OPIS ECTS - 3 pkt Udział w seminarium - 30h (1 ECTS) Przygotowanie do seminarium - 30h (1 ECTS) Konsultacje - 30h (1 ECTS) 2 semestr OPIS ECTS - 4 pkt Udział w seminarium - 30h (1 ECTS) Przygotowanie pracy i złożenie jej do dziekanatu - 60h (2 ECTS) Konsultacje - 30h (1 ECTS) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę seminarium we wszystkich semestrach poza ostatnim odbywa się poprzez spełnienie wymogów odpowiednich dla danego seminarium (zależą od osoby prowadzącej seminarium). Zaliczenie ostatniego semestru seminarium odbywa się poprzez złożenie w dziekanacie ukończonej pracy. Metody ćwiczeniowe oraz dyskusyjne (seminaria). 1. Przygotowanie składowych pracy licencjackiej - 80%. 2.Obecność na zajęciach - 20%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT SEMLI
ŚR CZ SEMLI
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Beata Skrzydlewska, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Beata Skrzydlewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy. Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej; • przygotowanie studentów do udziału w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, • opanowanie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego oraz wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie zasad cytowania i umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. Zakres tematyczny: - szeroko pojęte zarządzanie kulturą - budowanie wizerunku - funkcjonowanie instytucji kultury - zróżnicowany rozwój w kulturze - przemysły kultury |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT SEMLI
ŚR SEMLI
CZ SEMLI
PT SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Dejneka, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Piotr Dejneka, Kama Pawlicka, Agnieszka Smaga, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19:rvGoOzAG4iIRjLUcE2-EL0MA5NcsnraNUKNQ5xCqtpw1@thread.tacv2/1677016558162?context=%7B%22Tid%22:%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22,%22Oid%22:%22b8ba97d8-ad1a-462b-88ec-ca4b3b16fc0c%22%7D | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS - 4 pkt Udział w seminarium - 30h (1 ECTS) Przygotowanie pracy i złożenie jej do dziekanatu - 60h (2 ECTS) Konsultacje - 30h (1 ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR SEMLI
CZ PT SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kama Pawlicka, Robert Pawlik, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Robert Pawlik | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19:rvGoOzAG4iIRjLUcE2-EL0MA5NcsnraNUKNQ5xCqtpw1@thread.tacv2/1677016558162?context=%7B%22Tid%22:%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22,%22Oid%22:%22b8ba97d8-ad1a-462b-88ec-ca4b3b16fc0c%22%7D | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS - 4 pkt Udział w seminarium - 30h (1 ECTS) Przygotowanie pracy i złożenie jej do dziekanatu - 60h (2 ECTS) Konsultacje - 30h (1 ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.