Design w kulturze - promocja i percepcja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-M-II-1-DesKult |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Design w kulturze - promocja i percepcja |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7c8c789aba754c058c1e52c8df783280%40thread.tacv2/conversations?groupId=a7a4ef59-42e3-4d11-abc3-d8b15671832c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W09 KU2_U08 KU2_K05 |
Skrócony opis: |
Przedmiot prezentuje zjawiska związane z promocją i percepcją wzornictwa w kulturze takie jak reklama, środki wizualne, media społecznościowe, film. ZAJĘCIA W TRYBIE SYNCHRONICZNYM NA PLATFORMIE MS TEAMS LINK DO ZESPOŁU https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7c8c789aba754c058c1e52c8df783280%40thread.tacv2/conversations?groupId=a7a4ef59-42e3-4d11-abc3-d8b15671832c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Pełny opis: |
Przedmiot prezentuje zjawiska związane z promocją i percepcją wzornictwa w kulturze. Student poznaje zjawiska percepcji kolorów oraz układu w projektowaniu graficznym. Poruszone zostaną zagadnienia spójności w budowaniu wizerunku za pomocą grafiki oraz 7 punktów odbioru komunikatu. Kurs prezentuje również kwestie związane z promocją designu 3D w mediach społecznościowych oraz jego roli w kreowaniu wizerunku. Omówione zostaną zagadnienia stylizacji za pomocą wzornictwa i jej udział w komercjalizacji kultury wzornictwa. Przedmiot porusza globalnie zagadnienia z kręgu kultury designu zarówno 2D jak i 3D. Za przykłady posłużą kanały social media, kampanie marketingowe i branding firm oraz pojawianie się wzornictwa w stylizacjach, sesjach zdjęciowych oraz filmach i serialach. |
Literatura: |
A. Benedikt, Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004. D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003. J. P. Jones, Jak działa reklama? Gdańsk 2004. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2003 Charlotte Fiell, Peter Fiell, Design. Historia Projektowania, Arkady: Warszawa 2015. Irma Kozina, Polski Design, SBM: Katowice 2014. UZUPEŁNIAJĄCO WE FRAGMENTACH O. C. Ferrell, M. D. Hartline, Marketing Strategies, Mason 2008 D. Power, J. Jansson, Constructing brands from the outside? Brand channels, cyclical cluster and global circuits [w:] Brands and Branding Geographies, red. A. Pike, Chaltenham 2011, s. 158-162. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU2_W09 Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem badań teorii i krytyki designu realizowanego w ramach modułu kształcenia. KU2_U08 Potrafi samodzielnie planować i realizować proces dokształcania się i doskonalenia kompetencji zawodowych, a także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach realizowanego modułu kształcenia w zakresie wzornictwa KU2_K05 Jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji modułu design przy planowaniu swej działalności badawczej i zawodowej, odpowiadając na zapotrzebowania społeczne i kierując się szeroko rozumianym interesem publicznym. OPIS ECTS - 3 ECTS = 90h 1 ECTS - uczestnictwo w zajęciach 1 ECTS - lektura 1 ECTS - przygotowanie do zajęć i zaliczenia |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY OCENIANIA Aktywność na zajęciach Obecność na zajęciach (3 nieobecności) Zaliczenie ustne KRYTERIA OCENIANIA na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące promocji designu, ma uporządkowaną wiedzę; zna i rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; zna i w większości rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.. na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; pobieżnie zna i częściowo rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.. na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu promocji designu, brakuje mu podstaw by określić mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.