Integracyjne projekty społeczno-kulturalne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-M-II-1-IntProj |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Integracyjne projekty społeczno-kulturalne |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=15926 |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W09 KU2_U08 KU2_K05 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentek_ów do świadomego i kompetentnego angażowania się w inicjatywy o charakterze integracyjnym na płaszczyźnie międzykulturowej, a także wykształcenie umiejętności i kompetencji przydatnych do podjęcia pracy w instytucjach (publicznych oraz z tzw. trzeciego sektora) działających w tym zakresie, wreszcie - wykształcenie odpowiedniej wrażliwości międzykulturowej kluczowej przy samodzielnym projektowaniu i inicjowaniu tego typu działań. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentek_ów do świadomego i kompetentnego angażowania się w inicjatywy o charakterze integracyjnym na płaszczyźnie międzykulturowej, a także wykształcenie umiejętności i kompetencji przydatnych do podjęcia pracy w instytucjach (publicznych oraz z tzw. trzeciego sektora) działających w tym zakresie, wreszcie - wykształcenie odpowiedniej wrażliwości międzykulturowej kluczowej przy samodzielnym projektowaniu i inicjowaniu tego typu działań. W trakcie zajęć zaproszeni goście - aktywiści/stki, działacze/ki społeczni/e, przedstawiciele/ki wybranych organizacji wspierających migrantów oraz grupy zagrożone wykluczeniem, a także artyści/tki angażujący/e rożne grupy społeczne projekty - podzielą się ze studentami/kami swoimi doświadczeniami i przemyśleniami w kwestii efektywnych i odpowiedzialnych działań o charakterze integracyjnym. Podczas zajęć poruszana będzie również problematyka społecznej odpowiedzialności organizacji biznesowej. Integralną częścią zajęć są wyjścia tematyczne, podczas których studenci spotkają się z działami kultury, poznają praktyczne aspekty organizowania przedsięwzięć integrujących społeczności lokalne, włączające nie tylko emigrantów, ale także przedstawicieli innych grup społecznych, w tym zagrożonych wykluczeniem społecznym. |
Literatura: |
http://www.animacja.kulturalna.us.edu.pl/biblioteka/Projekty_kulturalne_.pdf https://poradnik.ngo.pl/prowadzenie-projektow-zarzadzanie-ngo https://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-ngo-z-administracja https://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-ngo-z-biznesem-csr https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/2015_csr_dobrepraktyki.pdf |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Po zakończeniu kursu student_ka: - zna podstawowe problemy i wyzwania, z jakimi trzeba się mierzyć w ramach zaangażowania w inicjatywy o celach integracyjnych (KU2_W09); - rozumie złożoność i wielowymiarowość procesu integracyjnego oraz znaczenie, jaką ma integracja na poziomie społecznym i kulturowym (KU2_K05); - potrafi zdiagnozować potrzeby i oczekiwania docelowej grupy odbiorców inicjatyw o charakterze integracyjnym oraz trafnie na nie odpowiedzieć przy projektowaniu odpowiednich rozwiązań (KU2_U08); - jest gotów_owa wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć do samodzielnego inicjowania działań o charakterze integracyjnym na poziomie międzykulturowym (KU2_K05) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, kształtujące. Bdb: w stopniu bardzo drobnym opanował rozumienie problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się organizatorzy projektów kulturalnych dotyczących integracji; rozumie złożoność procesu integracji społecznej i jej wielowymiarowość; potrafi bardzo dobrze zbadać potrzeby społeczne w tym obszarze; wykazuje się pomysłowością i aktywnością oraz zaangażowaniem podczas zajęć; Bd: w stopniu drobnym opanował rozumienie problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się organizatorzy projektów kulturalnych dotyczących integracji; rozumie do pewnego stopnia proces integracji społecznej i jej wielowymiarowość; potrafi bardzo dobrze zbadać potrzeby społeczne w tym obszarze; wykazuje się aktywnością podczas zajęć; Dst: w stopniu dostatecznym opanował rozumienie problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się organizatorzy projektów kulturalnych dotyczących integracji; rozumie w niewielkim stopniu proces integracji społecznej i jej wielowymiarowość; potrafi zbadać niektóre potrzeby społeczne w tym obszarze; wykazuje się niewielką aktywnością podczas zajęć; Ndst: nie opanował zakładanych przedmiotowych efektów uczenia się |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1,5 ECTS: 15h udział w zajęciach, 30h przygotowanie przed wyjściami tematycznymi, lektury przygotowujące do dyskusji. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentek_ów do świadomego i kompetentnego angażowania się w inicjatywy o charakterze integracyjnym na płaszczyźnie międzykulturowej, a także wykształcenie umiejętności i kompetencji przydatnych do podjęcia pracy w instytucjach (publicznych oraz z tzw. trzeciego sektora) działających w tym zakresie, wreszcie - wykształcenie odpowiedniej wrażliwości międzykulturowej kluczowej przy samodzielnym projektowaniu i inicjowaniu tego typu działań. W trakcie zajęć zaproszeni goście - aktywiści/stki, działacze/ki społeczni/e, przedstawiciele/ki wybranych organizacji wspierających migrantów oraz grupy zagrożone wykluczeniem, a także artyści/tki angażujący/e rożne grupy społeczne projekty - podzielą się ze studentami/kami swoimi doświadczeniami i przemyśleniami w kwestii efektywnych i odpowiedzialnych działań o charakterze integracyjnym. Podczas zajęć poruszana będzie również problematyka społecznej odpowiedzialności organizacji biznesowej. Integralną częścią zajęć są wyjścia tematyczne, podczas których studenci spotkają się z działami kultury, poznają praktyczne aspekty organizowania przedsięwzięć integrujących społeczności lokalne, włączające nie tylko emigrantów, ale także przedstawicieli innych grup społecznych, w tym zagrożonych wykluczeniem społecznym. |
|
Literatura: |
http://www.animacja.kulturalna.us.edu.pl/biblioteka/Projekty_kulturalne_.pdf https://poradnik.ngo.pl/prowadzenie-projektow-zarzadzanie-ngo https://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-ngo-z-administracja https://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-ngo-z-biznesem-csr https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/2015_csr_dobrepraktyki.pdf |
|
Wymagania wstępne: |
Elementem zaliczenia zajęć jest udział w obowiązkowych wyjściach tematycznych. Wyjścia mogą być realizowane poza godzinami wyznaczonych zajęć (związane jest to z dostępnością ekspertów), terminy zostaną podane z wyprzedzeniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.