Zarządzanie wizerunkiem firmy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-M-II-1-ZarzWiF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie wizerunkiem firmy |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpiWiedza: KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury praz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą KU2-W15 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury Umiejętności: KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych KU2_U02 - Potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informacje z różnorodnych źródeł zastanych i wywołanych w zakresie odpowiadającym postepowaniu badawczemu w obszarze nauk o kulturze i dyscyplin pokrewnych, rozwijać swoje kompetencje badawcze i zawodowe, oraz kierować swoją karierą zawodową KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście Kompetencje społeczne: KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i zdolności komunikacyjne KU2-K08 - jest aktywnym świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury sz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Zarządzanie wizerunkiem firmy, budowanie tożsamości, wizerunku i świadomości marki; |
Pełny opis: |
Na zajęciach student zdobywa wiedzę z z zakresu szeroko pojętego brandingu, czyli budowania wizerunku i świadomości marki; omówione zostaną zagadnienia związane z wizerunkiem firmy, człowieka, instytucji kultury, miasta i regionu; zastanowimy się również nad pytaniem, czy polskie instytucje kultury wykorzystują narzędzia , związane z procesem budowania wizerunku i świadomości marki; Podjęte zostaną również tematy związane z personal i employer brandingiem; przeanalizowane zostaną case'y, dotyczące marek, które odniosły sukces na rynku, dzięki świadomie zbudowanemu wizerunkowi i takich, które poniosły porażkę; |
Literatura: |
Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004: rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały V - Marki na arenie globalnej VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm VIII - Branding narodowy IX - Jak zbudować i utrzymać markę Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały: I - Widoczność marek II - Architektura marki III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding IV - Marka jako bogactwo korporacyjne V - Budowanie programu brandingu Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały: I - Kraje jako marki II - Marka narodowa a marka korporacyjna V- Jak budować marki narodowe Vi - Budowanie polskiej marki narodowej Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały: Czym jest branding? Do kogo należy marka? Proces rozwoju marki Opowieść i marce, doświadczenie i emocje Wartość marki Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały: I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj II - Opowiedz mi o swojej firmie III - Opowiedz mi swoją historię Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012 Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas zdalnego nauczania zaliczenie zajęć (na ocenę) odbywa się na podstawie przygotowania zadań na poszczególne zajęcia. Prace te zostaną przesłane umailem lub z wykorzystaniem Platformy Moodle do 11 czerwca. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.