Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-2-PubRel |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami związanymi z działaniami PR. Nauczą się również odróżniać działania PR od marketingu i reklamy oraz zdobędą wiedzę dotyczącą branży PR. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: 1.Czym jest PR? – definicja i rodzaje PR 2. Rynek mediów i rynek PR w Polsce – podstawowe informacje 3. Dziennikarstwo internetowe, social media. 4. Etyka w public relations vs czarny PR. 5.Organizacja biura prasowego 6. Materiały prasowe i komunikat prasowy, 7. Organizacja konferencji prasowej 8. Celebryta jako element działań PR. |
Literatura: |
1. "Public Relations: zarządzanie informacjami", Piotr Bielawski, Poznań - Opole 2011 2. "Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju", pod red. Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 3. "Public Relations w praktyce", F. Seitel, Warszawa 2003 (wybrane zagadnienia) 4. "Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków" (praca zbiorowa), Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011 www.proto.pl www.filmpolski.pl |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja efektów kształcenia jest dokonywana w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych na podstawie obserwacji podczas ćwiczeń oraz oceny zadanych prac pisemnych. - na ocenę 3 (dst.): ma podstawową wiedzę o PR, przygotowuje projekt na poziomie dostatecznym, wyszukuje informacje w sposób podstawowy, posługuje się terminologią za zakresu public relations na poziomie dst. - na ocenę 4 (db.): na poziomie dobrym zna i stosuje terminologię z zakresu PR, przygotowuje projekt na poziomie dobrym, ma dobrą orientację w działaniach PR, umie wyszukiwać i przetwarzać informacje o PR, umie na poziomie dobrym przygotować projekt z zakresu komunikacji społecznej. - na ocenę 5 (bdb.): ma bogatą wiedzę o działaniach PR i branży PR, potrafi korzystać z różnorodnych źródeł i baz danych, umie wykorzystać i przetworzyć informacje o PR, potrafi napisać projekt bardzo dobrym poziomie, rozumie logikę i zasady prowadzenia działań z zakresu komunikacji społecznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.