Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-KUZ-I-2-PubRel
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public Relations
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Skrócony opis:

W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami związanymi z działaniami PR. Nauczą się również odróżniać działania PR od marketingu i reklamy oraz zdobędą wiedzę dotyczącą branży PR.

Pełny opis:

Tematyka zajęć:

1.Czym jest PR? – definicja i rodzaje PR

2. Rynek mediów i rynek PR w Polsce – podstawowe informacje

3. Dziennikarstwo internetowe, social media.

4. Etyka w public relations vs czarny PR.

5.Organizacja biura prasowego

6. Materiały prasowe i komunikat prasowy,

7. Organizacja konferencji prasowej

8. Celebryta jako element działań PR.

Literatura:

1. "Public Relations: zarządzanie informacjami", Piotr Bielawski, Poznań - Opole 2011

2. "Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju", pod red. Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

3. "Public Relations w praktyce", F. Seitel, Warszawa 2003 (wybrane zagadnienia)

4. "Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków" (praca zbiorowa), Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011

www.proto.pl

www.filmpolski.pl

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów kształcenia jest dokonywana w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych na podstawie obserwacji podczas ćwiczeń oraz oceny zadanych prac pisemnych.

- na ocenę 3 (dst.): ma podstawową wiedzę o PR, przygotowuje projekt na poziomie dostatecznym, wyszukuje informacje w sposób podstawowy, posługuje się terminologią za zakresu public relations na poziomie dst.

- na ocenę 4 (db.): na poziomie dobrym zna i stosuje terminologię z zakresu PR, przygotowuje projekt na poziomie dobrym, ma dobrą orientację w działaniach PR, umie wyszukiwać i przetwarzać informacje o PR, umie na poziomie dobrym przygotować projekt z zakresu komunikacji społecznej.

- na ocenę 5 (bdb.): ma bogatą wiedzę o działaniach PR i branży PR, potrafi korzystać z różnorodnych źródeł i baz danych, umie wykorzystać i przetworzyć informacje o PR, potrafi napisać projekt bardzo dobrym poziomie, rozumie logikę i zasady prowadzenia działań z zakresu komunikacji społecznej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)