Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-2-SmLic |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W01 KU1_U01 KU1_U02 KU1_U03 KU1_U04 KU1_U05 KU1_U08 KU1_K02 |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza kulturoznawcza. Elementarne umiejętności badawcze, kompetencje w zakresie redagowania tekstu w języku polskim. Podstawowa znajomość języka angielskiego. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest pomoc w realizacji procesu badawczego z zakresu kulturoznawstwa na poziomie licencjatu. Seminarium służy pogłębieniu wiedzy w wybranej dziedzinie kulturoznawstwa oraz zdobywaniu umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do przygotowywania pracy licencjackiej. W trakcie zajęć prowadzone są empiryczne analizy wybranych zjawisk i problemów z zakresu przemian kultury oraz z zakresu socjologicznego oraz antropologicznego opisu kultury. Seminarium przygotowuje do napisania pracy licencjackiej w oparciu o przyjętą teorię, z zastosowaniem metodologii badań kulturoznawczych, wykorzystaniem materiału empirycznego oraz zasad edytorskich obowiązujących w pracach dyplomowych. Prowadzący zaznajomienia studentów z zasadami obowiązującymi w pisaniu prac dyplomowych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EW – Student zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi EU – Student potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania. Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy oraz interpretacji różnych wytworów i tekstów kultury, ich oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesach historyczno-kulturowych. Potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w sposób dowodzący opanowania specjalistycznej terminologii oraz posiadania umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych. Potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, a także działać zespołowo, przyjmując różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie. EK - Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych. OPIS ECTS - 3 pkt Udział w seminarium - 30h Przygotowanie do seminarium - 30h Konsultacje - 30h |
Metody i kryteria oceniania: |
Student posiada szeroką wiedzę z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. W szerokim zakresie rozumie teorie kulturoznawcze. Student sprawnie korzysta z różnorodnych źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonywać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Student samodzielnie formułuje problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do swojej pracy. Student twórczo zbiera i przetwarza materiał empiryczny do swojej pracy. Student posługuje się swoją wiedzą w krytycznej analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student elokwentnie prezentuje wyniki swojej pracy w sposób zrozumiały, czytelny, posługując się poprawnym językiem polskim. Student sprawnie planuje i organizuje swoją pracę badawczą, potrafi nawiązać kontakt z odpowiednimi osobami oraz grupami w celu zbierania oraz analizowania zebranego materiału. Student w przygotowywaniu swojej pracy kieruje się również celami natury społecznej. Stopień 4 (dobry) Student posiada wiedzę z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. Rozumie teorie kulturoznawcze Student korzysta z różnorodnych źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonywać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Student formułuje problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do swojej pracy. Student zbiera i przetwarza materiał empiryczny do swojej pracy. Student posługuje się swoją wiedzą w krytycznej analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student prezentuje wyniki swojej pracy w sposób zrozumiały, czytelny, posługując się poprawnym językiem polskim Student planuje i organizuje swoją pracę badawczą, potrafi nawiązać kontakt z odpowiednimi osobami oraz grupami w celu zbierania oraz analizowania zebranego materiału Stopień 3 (dostateczny) Student posiada wybiórczą wiedzę z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. Student korzysta ze wskazanych przez promotora źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonywać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. Student przy wsparciu promotora formułuje problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, dobiera odpowiednie metody i narzędzia badawcze do swojej pracy. Student zbiera i przetwarza wskazany przez promotora materiał empiryczny do swojej pracy. Student posługuje się wybiórczą wiedzą w analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student prezentuje wyniki swojej pracy w sposób zrozumiały. Student planuje i organizuje swoją pracę badawczą Stopień 2 (niedostateczny) Student nie posiada wiedzy z zakresu kluczowych pojęć, koncepcji oraz metod badawczych kulturoznawstwa. Student nie korzysta ze wskazanych przez promotora źródeł danych, bibliografii z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Student nawet przy wsparciu promotora nie potrafi formułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze. Student nie zbiera materiału empirycznego do swojej pracy. Student nie potrafi wykorzystać wiedzy w analizie oraz interpretacji zagadnień związanych z tematem własnej pracy. Student prezentuje wyniki swojej pracy w sposób niezrozumiały. Student nie potrafi planować i organizować swojej pracy badawczej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka, Wojciech Sadłoń, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Kama Pawlicka, Wojciech Sadłoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
|
Pełny opis: |
Celem seminarium jest pomoc w realizacji procesu badawczego z zakresu kulturoznawstwa na poziomie licencjatu. Seminarium służy pogłębieniu wiedzy w wybranej dziedzinie kulturoznawstwa oraz zdobywaniu umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do przygotowywania pracy licencjackiej. W trakcie zajęć prowadzone są empiryczne analizy wybranych zjawisk i problemów z zakresu przemian kultury oraz z zakresu socjologicznego oraz antropologicznego opisu kultury. Seminarium przygotowuje do napisania pracy licencjackiej w oparciu o przyjętą teorię, z zastosowaniem metodologii badań kulturoznawczych, wykorzystaniem materiału empirycznego oraz zasad edytorskich obowiązujących w pracach dyplomowych. Prowadzący zaznajomienia studentów z zasadami obowiązującymi w pisaniu prac dyplomowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kuciński, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Paweł Kuciński, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kama Pawlicka, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Dąbrowska, Kama Pawlicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.