Lider i menedżer kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-3-LidMenKul |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lider i menedżer kultury |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W15 - ma uporządkowaną podstawową wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury KU1_W16 - posiada orientację we współczesnym życiu kulturalnym oraz zna zasady aktywnego i systematycznego w nim uczestnictwa KU1_U8 - potrafi rozpoznawać nawiązania intertekstualne do ważnych dla świadomości zbiorowej obrazów, wątków, motywów, postaci KU1_K01 - ma świadomość zakresu zdobytej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie KU1_K02 - zna zasady oraz rozumie potrzebę aktywnego uczestnictwa w bieżących wydarzeniach kulturalnych i społecznych KU1_K06 - umie określić warunki oraz znaczenie praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do planowanej aktywności zawodowej, uwzględniając wymogi etyczne jako elementarne reguły życia społecznego KU1_K09 - jest aktywnym i świadomym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury |
Literatura: |
BIBLIOGRAFIA - P. F. Drucker, Praktyka zarządzania, Kraków 1998 (wybrane fragmenty) - J. E. Tuszyński, Kierowanie ludźmi w organizacji, Warszawa 2006 (wybrane fragmenty) - Z. Ciekanowski, Rola menedżera w organizacji, [w:] Zeszyty Naukowe UNIWERSYTETU PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNEGO w SIEDLCACH, Seria: Administracja i Zarządzanie, Nr 107/2015 - M. Bojar, J. Bis (red.), Współczesne dylematy i wyzwania przywództwa Lider XXI wiek, Lublin 2017 (wybrane fragmenty) - H. Mintzberg, The Nature of Managerial Work, Michigan 1973 (wybrane fragmenty) - A. Blikle, Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji, Warszawa 2016 (wybrane fragmenty) - F. Laloux, Reinventing Organizations: A Guide to Creating Organizations Inspired by the Next Stage of Human Consciousness, Brussels 2014 (wybrane fragmenty) - M. Lewandowski, W poszukiwaniu znaczenia zarządzania kulturą, [w:] „Zarządzanie w kulturze”, T. 11, Kraków 2010 - K. Barańska, Zarządzanie dla wartości, czyli o odpowiedzialności menedżerów kultury słów kilka, [w:] „Zarządzanie w kulturze”, T. 7, Kraków 2006 - Menedżer kultury – któż to taki?, [w:] PURPOSE, Kultura, kreatywność, praca, nr 77/2013 - Raport z badania liderów kultury w subregionie radomskim, Mazowiecki Instytut Kultury (wybrane fragmenty) - Liderzy kultury w subregionie ciechanowskim, Mazowiecki Instytut Kultury (wybrane fragmenty) - Kompetencje lokalnych liderów edukacji kulturalnej, Raport merytoryczny, Poznań 2013 (wybrane fragmenty) STRONY: http://menedżerkultury.pl/ |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
3 ECTS = 90 h Opis ECTS: udział w zajęciach i aktywność - 45 h /1,5 ECTS projekt zaliczeniowy oraz jego prezentacja wraz z dyskusją - 45 h /1,5 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny: - obecność i aktywność na zajęciach - prezentacja multimedialna i/lub praca pisemna: CASE STUDY LUB SYMULACJA APLIKACJI NA STANOWISKO MENEDŻERA KULTURY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.