Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-3-SeLic |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W01 KU1_U01 KU1_U02 KU1_U03 KU1_U05 KU1_K02 KU1_K05 |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: pełny zakres wiedzy i umiejętności studenta, który ukończył II rok studiów licencjackich, przewidziany programem studiów. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • udział studenta w badaniach; • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i udział studentów w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych; • sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej; • nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego; • opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie znajomości zasad cytowania; • nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU1_W01 --Zna kluczowe pojęcia, koncepcje oraz metody badawcze pochodzące z tradycji kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz ich współczesnych nurtów. Rozumie najważniejsze teorie wypracowane w ramach tych dyscyplin; zna historię i kontekst ich powstania oraz wzajemne relacje między nimi. KU1_U01 --Potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła. KU1_U02 --Potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania. KU1_U03--Potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze. KU1_U05-- Potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w sposób dowodzący opanowania specjalistycznej terminologii oraz posiadania umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych. KU1_K02--Jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno- kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych. KU1_K05--Jest gotów do kierowania się zasadami etycznymi oraz postępować zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi podczas swojej aktywności badawczej i praktycznej zgodnie z najwyższymi standardami zawodu kulturoznawcy |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie pracy licencjackiej opartej na wszechstronnej wiedzy z zakresu kulturoznawstwa z charakterystyczną dlań wielodyscyplinarnością na podstawie umiejętności nabytych w czasie studiów w poczuciu odpowiedzialności za społeczne znaczenie pracy kulturoznawcy. Efektami kształcenia jest to, że studentów, który ukończył seminarium: - ma uporządkowaną podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk hu- manistycznych w systemie nauk oraz o specyfice przedmiotu badań kultu- roznawczych - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym - ma podstawową wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kulturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych oraz częściowo obszaru nauk społecznych - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych (w tym ze spisów bibliograficznych) w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych - umie dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji - samodzielnie formułuje problem badawczy oraz decyduje o doborze metod i narzędzi badawczych w zakresie kulturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych - potrafi opracować wyniki własnych badań i zaprezentować je w formie pisemnej oraz ustnej w sposób dowodzący posiadania umiejętności rozwiązywania problemów w zakresie kulturoznawstwa - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego - ma świadomość zakresu zdobytej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - umie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań 1 semestr OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 1 ECTS Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy - 3 ECTS Konsultacje - 1 ECTS 2 semestr OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 1 ECTS Przygotowanie i złożenie pracy licencjackiej - 3 ECTS Konsultacje - 1 ECTS |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Paweł Kuciński, Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Paweł Kuciński, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 15h (0,5 ECTS) Przygotowanie i złożenie pracy licencjackiej - 75h (2,5 ECTS) Konsultacje - 60h (2 ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • udział studenta w badaniach; • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy magisterskiej i udział studentów w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych; • sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej; • nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego; • opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie znajomości zasad cytowania; • nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
|
Literatura: |
A. Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016 Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury” Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej Umberto Ecco, Jak pisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów https://docer.pl/doc/x18v058 Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2) Umberto Ecco, Jak pisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów https://docer.pl/doc/x18v058 Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2) http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1AndrzejRadomskiOZastosowaniumapmysli.pdf E. Kulczycki, Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/ Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury” http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf A. Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016 Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej |
|
Wymagania wstępne: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
SO SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kuciński, Kama Pawlicka, Wojciech Sadłoń, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Marcin Jewdokimow, Paweł Kuciński, Kama Pawlicka, Wojciech Sadłoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 semestr OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 1 ECTS Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy - 3 ECTS Konsultacje - 1 ECTS 2 semestr OPIS ECTS - 5 pkt Udział w seminarium - 1 ECTS Przygotowanie i złożenie pracy licencjackiej - 3 ECTS Konsultacje - 1 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. |
|
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: • udział studenta w badaniach; • opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i udział studentów w badaniach; • poznanie podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej; • rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych; • sporządzanie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej; • nabycie umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego; • opanowanie umiejętności wykorzystywanie źródeł naukowych; • opanowanie znajomości zasad cytowania; • nabycie umiejętności redagowania przypisów i indeksów; • nabycie umiejętności samodzielnego studiowania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy magisterskiej; • opanowanie podstawowych umiejętności dotyczących konstruowania wywodu naukowego: stawiania tezy, prowadzenia myśli, dowodzenia. Treści merytoryczne: Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady konstruowania wywodu naukowego. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. Kompozycja pracy licencjackiej. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 2. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Kuciński, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Paweł Kuciński, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | obecność 15 h pisanie pracy 90 h konsultacje 10 h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.