Zarządzanie wizerunkiem firmy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-M-II-1-ZarzW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie wizerunkiem firmy |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W07 KU2-W15 KU2_U01 KU2_U02 KU2_U04 KU2_K03 KU2-K08 |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Skrócony opis: |
Zarządzanie wizerunkiem firmy, budowanie tożsamości, wizerunku i świadomości marki. |
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Wprowadzenie do zagadnień, związanych z budowaniem wizerunku. 3. Co to jest marka i jak się ją buduje? 4. Art branding. 5. Marka na 4 sposoby. 6. Personal branding. 7. Zarządzanie wizerunkiem w czasach kryzysu. 8. Budowanie marki poprzez opowieść. 9. Budowanie relacji z klientami, także on-line. 10. Rebranding, w tym rebranding identyfikacji wizualnej UKSW. 11. Logo dla firmy. 12. Budowanie marki narodowej. 13.Budowanie marki miasta 14. Budowanie marki miasta Oświęcim 15t. Zajęcia zaliczeniowe |
Literatura: |
Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004: rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały V - Marki na arenie globalnej VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm VIII - Branding narodowy IX - Jak zbudować i utrzymać markę Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały: I - Widoczność marek II - Architektura marki III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding IV - Marka jako bogactwo korporacyjne V - Budowanie programu brandingu Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały: I - Kraje jako marki II - Marka narodowa a marka korporacyjna V- Jak budować marki narodowe Vi - Budowanie polskiej marki narodowej Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały: Czym jest branding? Do kogo należy marka? Proces rozwoju marki Opowieść i marce, doświadczenie i emocje Wartość marki Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały: I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj II - Opowiedz mi o swojej firmie III - Opowiedz mi swoją historię Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012 Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury praz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą KU2-W15 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury Umiejętności: KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych KU2_U02 - Potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informacje z różnorodnych źródeł zastanych i wywołanych w zakresie odpowiadającym postepowaniu badawczemu w obszarze nauk o kulturze i dyscyplin pokrewnych, rozwijać swoje kompetencje badawcze i zawodowe, oraz kierować swoją karierą zawodową KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście Kompetencje społeczne: KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i zdolności komunikacyjne KU2-K08 - jest aktywnym świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena bardzo dobra: student bez problemów omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach. W prezentacji korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego. Potrafi wyjaśnić spectrum zagadnień, związanych z brandingiem bez posługiwania się notatkami. Umiejętnie analizuje zagadnienia, związane z tematyką zajęć. ocena dobra: student omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach z nielicznymi potknięciami. W prezentacji korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego, sporadyczne korzystając z notatek. Potrafi wyjaśnić spectrum zagadnień, związanych z brandingiem. Umiejętnie analizuje zagadnienia, związane z tematyką zajęć. ocena dostateczna: student fragmentarycznie omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach z licznymi potknięciami. W prezentacji ustnej w ograniczonym stopniu korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Potrafi częściowo wyjaśnić zagadnienia, związane z brandingiem. bez posługiwania się notatkami. Nie posiada umiejętności analitycznych. Prezentacja podparta jest notatkami prelegenta. ocena niedostateczna: student fragmentarycznie omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach, bez ich zrozumienia. Nie korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Nie ma przygotowanej pracy zaliczeniowej lub jest ona w całości czytana oraz zawiera rażące błędy merytoryczne. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kama Pawlicka, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Kama Pawlicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1) Obecność i aktywność na zajęciach 2) Przygotowanie eseju lub prezentacji na zaliczenie zajęć |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zarządzanie wizerunkiem firmy, budowanie tożsamości, wizerunku i świadomości marki. |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Wprowadzenie do zagadnień, związanych z budowaniem wizerunku. 3. Co to jest marka i jak się ją buduje? 4. Art branding. 5. Marka na 4 sposoby. 6. Personal branding. 7. Zarządzanie wizerunkiem w czasach kryzysu. 8. Budowanie marki poprzez opowieść. 9. Budowanie relacji z klientami, także on-line. 10. Rebranding, w tym rebranding identyfikacji wizualnej UKSW. 11. Logo dla firmy. 12. Budowanie marki narodowej. 13.Budowanie marki miasta 14. Budowanie marki miasta Oświęcim 15t. Zajęcia zaliczeniowe |
|
Literatura: |
Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012 Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014 Kozłowski M., Employer branding, Warszawa 2916 Jarmużek A., Armknecht A., Budowanie wizerunku, Warszawa 2016 Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009 Hereżniak M., Marka narodowa, Warszawa 2011 Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004: |
|
Wymagania wstępne: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.