Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kreowanie marki na rynku sztuki. Kreowanie wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Kreowanie marki galerii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-MU-SP-I-3-KrMar
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kreowanie marki na rynku sztuki. Kreowanie wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Kreowanie marki galerii
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76ce9bfd3bf141cd83ef2e4572144f14%40thread.tacv2/conversations?groupId=6f1efb32-ac21-484e-a5a5-4c5deac9fe9e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

W02; W09; W13


U02; U03; U04; U05; U16


K01; K06; K07


Skrócony opis:

Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z zasadami i mechanizmami wpływającymi na kreowanie marki na rynku sztuki, wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza.

Pełny opis:

Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z zasadami i mechanizmami wpływającymi na kreowanie marki na rynku sztuki, wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza.

Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawową terminologią. Podczas zajęć studenci zapoznają się z wiedzą dotyczącą historii, mechanizmów i tendencji rynku dzieł sztuki Polsce. Poznają specjalistyczną terminologię. Zdobędą wiedzę na temat tego jak szukać informacji o wartości rynkowej dzieł sztuki. Poznają zasady działania stacjonarnych i wirtualnych domów aukcyjnych.

Literatura:

Bryl M., Rynek sztuki w Polsce. Poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów, Warszawa 2016.

Koll J., Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001.

Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2019, Warszawa 2019.

Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2020, Warszawa 2020.

Szymańska-Palaczyk A., Marka artystyczna jako fenomen społeczny. Tworzenie, zróżnicowanie i role marek artystycznych we współczesnej Polsce. Raport z badań, Poznań 2015.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Efekty wiedzy:

Student zna podstawową terminologię.

Student zna i rozumie zastosowania nowych technologii.

Student zna mechanizmy wpływające na kreowanie marki, marszanda, antykwariusza, galerii w Polsce.

Efekty umiejętności:

Student potrafi samodzielnie sformułować i analizować problemy badawcze samodzielnie wyszukiwać literaturę specjalistyczną, potrafi sprawdzać aktualne i archiwalne notowania aukcyjne dzieł sztuki.

Student potrafi posługiwać się nowoczesnymi metodami i narzędziami informatycznymi (ITC).

Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować w praktyce właściwą terminologię.

Student posiada umiejętność logicznego formułowania wypowiedzi.

Student potrafi posługiwać się językiem polskim zgodnie z najwyższymi standardami poprawności językowej oraz kultury komunikacji.

Efekty kompetencji społecznych:

Student rozumie potrzebę konieczności ciągłego samokształcenia oraz konsultacji z ekspertami.

Student jest gotów ponosić odpowiedzialność za swoje działania.

Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranej ścieżki kształcenia przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.

Metody i kryteria oceniania:

Metoda e-learningowa na MS Teams, platforma Modle. Efekty kształcenia będą weryfikowane poprzez przygotowane przez studentów referaty na zajęcia, pisemne prace zaliczeniowe oraz zaliczenie ustne na koniec semestru.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)