Gramatyka funkcjonalna języka polskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-P-KNJP-GFJP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka funkcjonalna języka polskiego |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Npol_W02 Npol_W04 Npol_W07 Npol_U02 Npol_U05 Npol_K02 Npol_K04 |
Wymagania wstępne: | kwalifikacje nauczycielskie do nauczania przedmiotów humanistycznych (sprawdzane na etapie rekrutacji) |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie zagadnień gramatycznych nauczanych na poszczególnych poziomach znajomość nauczania języka (A1-C2) i zagadnień, gdzie nauczanie gramatyki języka polskiego jako obcego oraz gramatyki na lekcji języka polskiego spotyka się i jak wspierać uczniów obcojęzycznych na lekcji języka polskiego w zakresie poznania polskiej gramatyki. Studencki poznają metody pracy na każdym poziomie zaawansowanie oraz aktywne metody pracy. Wprowadzone będą zagadnienia dotyczące nauczania indukcyjnego i dedukcyjnego gramatyki i jak konstruować ćwiczenia gramatyczne. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie zagadnień gramatycznych nauczanych na poszczególnych poziomach znajomość nauczania języka (A1-C2) i zagadnień, gdzie nauczanie gramatyki języka polskiego jako obcego oraz gramatyki na lekcji języka polskiego spotyka się i jak wspierać uczniów obcojęzycznych na lekcji języka polskiego w zakresie poznania polskiej gramatyki. Studencki poznają metody pracy na każdym poziomie zaawansowanie oraz aktywne metody pracy. Wprowadzone będą zagadnienia dotyczące nauczania indukcyjnego i dedukcyjnego gramatyki i jak konstruować ćwiczenia gramatyczne. |
Literatura: |
1. Program nauczania języka polskiego jako obcego 2. Gramatyka języka polskiego jako obcego (do wyboru, dostępna dla studentów) 3. https://jows.pl/artykuly/godne-polecenia-narzedzia-internetowe-do-nauczania-slownictwa-gramatyki-i-tworzenia-wypowiedzi-ustn 4. https://jows.pl/artykuly/czy-mozliwe-jest-jednoczesne-cwiczenie-slownictwa-gramatyki-i-sprawnosci-mowienia-o-potencjale-d 5. https://jows.pl/artykuly/kreatywne-nauczanie-gramatyki-wedlug-metody-indukcyjnej 6. hhttps://jows.pl/artykuly/nauczanie-gramatyki-jezyka-obcego-oparte-na-recepcji-i-produkcji-form-jezykowych 7. https://jows.pl/artykuly/wykorzystanie-tik-do-nauczania-gramatyki |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
1. zna miejsce i znaczenie gramatyki w procesie nauczania języka polskiego jako obcego. 2. rozumie podejście dydaktyczne w nauczaniu gramatyki, potrafi zastosować odpowiednie formy nauczania ze względu na potrzeby edukacyjne ucznia. 3. zna i umie wykorzystywać metody nauczania gramatyki obcokrajowców 4. zna współczesną gramatykę polską i umie ją wykorzystać w procesie edukacji. 1 punkt ECTS- 30 godzin zaangażowanie studenta, 15 godzin - zajęcia + 15 godzin praca własna (prace domowe, czytanie literatury wskazanej i przekazanej przez prowadzącego) |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach, wykonanie 2 prac domowych. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie zagadnień gramatycznych nauczanych na poszczególnych poziomach znajomość nauczania języka (A1-C2) i zagadnień, gdzie nauczanie gramatyki języka polskiego jako obcego oraz gramatyki na lekcji języka polskiego spotyka się i jak wspierać uczniów obcojęzycznych na lekcji języka polskiego w zakresie poznania polskiej gramatyki. Studencki poznają metody pracy na każdym poziomie zaawansowanie oraz aktywne metody pracy. Wprowadzone będą zagadnienia dotyczące nauczania indukcyjnego i dedukcyjnego gramatyki i jak konstruować ćwiczenia gramatyczne. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie zagadnień gramatycznych nauczanych na poszczególnych poziomach znajomość nauczania języka (A1-C2) i zagadnień, gdzie nauczanie gramatyki języka polskiego jako obcego oraz gramatyki na lekcji języka polskiego spotyka się i jak wspierać uczniów obcojęzycznych na lekcji języka polskiego w zakresie poznania polskiej gramatyki. Studencki poznają metody pracy na każdym poziomie zaawansowanie oraz aktywne metody pracy. Wprowadzone będą zagadnienia dotyczące nauczania indukcyjnego i dedukcyjnego gramatyki i jak konstruować ćwiczenia gramatyczne. |
|
Literatura: |
1. Program nauczania języka polskiego jako obcego 2. Gramatyka języka polskiego jako obcego (do wyboru, dostępna dla studentów) 3. https://jows.pl/artykuly/godne-polecenia-narzedzia-internetowe-do-nauczania-slownictwa-gramatyki-i-tworzenia-wypowiedzi-ustn 4. https://jows.pl/artykuly/czy-mozliwe-jest-jednoczesne-cwiczenie-slownictwa-gramatyki-i-sprawnosci-mowienia-o-potencjale-d 5. https://jows.pl/artykuly/kreatywne-nauczanie-gramatyki-wedlug-metody-indukcyjnej 6. hhttps://jows.pl/artykuly/nauczanie-gramatyki-jezyka-obcego-oparte-na-recepcji-i-produkcji-form-jezykowych 7. https://jows.pl/artykuly/wykorzystanie-tik-do-nauczania-gramatyki |
|
Wymagania wstępne: |
literatura przedmiotu będzie przekazywana studentom przez wykładowcę (jeśli nie jest dostępna online), proszę w czasie zajęć korzystać z komputera lub tabletu, a nie telefonu komórkowego - to utrudnia wykonywanie ćwiczeń i komunikację, na prośbę wykładowcy proszę mieć włączoną kamerę w czasie zajęć i wypowiedzi ustnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.