Dydaktyka uniwersytecka - nowoczesne metody i techniki prowadzenia zajęć na studiach wyższych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-R-2-DydUniwCw |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka uniwersytecka - nowoczesne metody i techniki prowadzenia zajęć na studiach wyższych |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia DRL_W05; DRL_U05; DRL_K02 |
Skrócony opis: |
Przygotowanie doktoranta do pracy dydaktycznej na nowoczesnym uniwersytecie - z wykorzystaniem narzędzi wymagających wiedzy o technologiach informatycznych (niezbędnych do prowadzenia zajęć), z umiejętnością zainteresowania studentów i uświadomienia im społecznych korzyści z prowadzenia badań w zakresie humanistyki (metody dydaktyczne), z umiejętnością dobierania stosownych do odbiorcy informacji i powiązania ich z podstawowymi metodami pracy naukowej w zakresie literaturoznawstwa. |
Pełny opis: |
Przygotowanie doktoranta do pracy dydaktycznej na nowoczesnym uniwersytecie - z wykorzystaniem narzędzi wymagających wiedzy o technologiach informatycznych (niezbędnych do prowadzenia zajęć), z umiejętnością zainteresowania studentów i uświadomienia im społecznych korzyści z prowadzenia badań w zakresie humanistyki (metody dydaktyczne), z umiejętnością dobierania stosownych do odbiorcy informacji i powiązania ich z podstawowymi metodami pracy naukowej w zakresie literaturoznawstwa. |
Literatura: |
Między szkołą a uniwersytetem. Odbiorcy w nowych podręcznikach dla reformującej się szkoły, red. M. Kwiatkowska-Ratajczak, W. Wantuch, Wydawnictwo „Poznańskie Studia Polonistyczne”, Poznań 2008. B. Chrząstowska, Przedmiot, podmiot i proces. Szkice z metodyki kształcenia polonistycznego, Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2009. Innowacje i metody. Podręcznik akademicki kształcenia polonistycznego, T. 1: W kręgu teorii i praktyki, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011. M. Kwiatkowska-Ratajczak, Dydaktyczna strona doktorska, Wydawnictwo Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2019. |
Metody i kryteria oceniania: |
praktyczne prowadzenie zajęć ze studentami, omówienie tych zajęć, metod przygotowania do nich, wykorzystanych narzędzi i technik; zaliczenie ustne - omówienie doświadczeń dydaktycznych i skonfrontowanie ich z doświadczeniami innych doktorantów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.