Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WK-SM-5-Z-Ryguła |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła |
Jednostka: | Wydział Prawa Kanonicznego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | prawo kanoniczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PK_W09, PK_W10 PK_W11, PK_W12 PK_U08, PK_U10 PK_U14, PK_K02 PK_K03, PK_K09 |
Wymagania wstępne: | Wymagania właściwie studentom konkretnego roku studiów |
Skrócony opis: |
W pierwszym semestrze seminarium naukowego student wybiera (samodzielnie lub z pomocą promotora) temat pracy i weryfikuje dostępność literatury do wybranego tematu. W drugim semestrze seminarium naukowego student upewnia się co do właściwego wyboru tematu, sporządza plan pracy i kończy zbieranie materiału źródłowego. W czasie trzeciego semestru pracy w ramach seminarium naukowego student powinien sporządzić wstępną redakcję całości tekstu pracy magisterskiej. W ostatnim semestrze student dokonuje korekty redakcyjnej pracy magisterskiej i realizuje czynności związane z przygotowaniem obrony pracy. |
Pełny opis: |
Pierwszy semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje opanowanie teoretycznej płaszczyzny pracy nad redakcją pracy magisterskiej oraz wstępny wybór tematu wspomnianej pracy. W pierwszym semestrze student powinien osiągnąć więc następujące cele: 1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej. 2. Wybrać temat rzeczonej pracy. 3. Dokonać wstępnej kwerendy materiału źródłowego. Drugi semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje: 1. Weryfikację i ostateczne doprecyzowanie tematu. 2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego. 3. Pierwsza redakcja plany pracy. W trzecim semestrze student powinien wykonać następujące zadania: 1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy. 2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy). Jest to czas, kiedy student w praktyce uczy się używania precyzyjnego języka właściwego tekstom naukowym, sporządzania przypisów, redagowania tekstu w logiczną całość, łączenia w całość poszczególnych rozdziałów, punktów itd. W czwartym semestrze seminarium naukowego student powinien: 1. Ukończyć ostatecznie i dokonać korekty tekstu pracy. 2. Poczynić czynności związane z obroną pracy magisterskiej. |
Literatura: |
Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
PIERWSZY SEMESTR W zakresie wiedzy: EK 1 - student nabywa wiedzę w zakresie techniki pisania pracy magisterskiej. EK 2 - student nabywa szeroki zakres wiedzy w danej gałęzi prawa kanonicznego, która umożliwia mu wybór tematu pracy. W zakresie umiejętności: EK 3 - student nabywa techniczną umiejętność redagowania pracy naukowej na poziomie pracy magisterskiej. EK 4 - student nabywa umiejętność kwerendy materiału źródłowego w celu jego późniejszego opracowania. W zakresie kompetencji: EK 5 - student nabywa kompetencje związane z redakcją teksów o charakterze naukowym. EK 6 - student nabywa kompetencje związane z podstawami pracy naukowej, takie jak kwerenda materiału źródłowego. DRUGI SEMESTR W zakresie wiedzy: EK 1 - student pogłębia wiedzę w zakresie techniki pisania pracy magisterskiej EK 2 - student pogłębia wiedzę dotyczącą konkretnego tematu, w ramach doprecyzowania tego tematu oraz redakcji planu pracy. W zakresie umiejętności: EK 3 - student pogłębia praktyczną umiejętność redakcji pracy naukowej. EK 4 - student pogłębia umiejętność kwerendy materiału źródłowego i jego opracowania. W zakresie kompetencji: EK 5 - student pogłębia kompetencje związane z redakcją teksów o charakterze naukowym. EK 6 - student pogłębia kompetencje związane z podstawami pracy naukowej, takie jak kwerenda materiału źródłowego. TRZECI SEMESTR W zakresie wiedzy: EK 1 - student formułuje ostatecznie plan pracy magisterskiej, EK 2 - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - proponuje wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. W zakresie umiejętności: EK 3 - student weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy, EK 4 - student konstruuje, tworzy własny tekst pracy magisterskiej. W zakresie kompetencji: EK 5 - student postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi, następującymi po sobie elementami konstrukcyjnymi planu pracy, EK6 - student dyskutuje, dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanej rzeczywistości. CZWARTY SEMESTR W zakresie wiedzy: EK 1 - student uzupełnia ostatecznie wiedzę w zakresie korekty tekstu o charakterze naukowym. EK 2 - student uzupełnia ostatecznie wiedzę w zakresie analizowanego w pracy tematu. W zakresie umiejętności: EK 3 - student uzupełnia dotychczasowe braki w umiejętności dotyczącej redakcji tekstu o charakterze naukowym. EK 4 - student uzupełnia ostatecznie umiejętności w zakresie analizy tematu, wybranego do opracowania w ramach pracy magisterskiej. W zakresie kompetencji: EK 5 - student uzupełnia ostatecznie kompetencje w ramach redakcji tekstu do poziomu wymaganego w pracy magisterskiej. EK 6 - student uzupełnia ostatecznie kompetencje w ramach analizy naukowej wybranego przez siebie tematu. Opis ECTS: Udział w seminarium naukowym - 15 godz. Praca własna studenta - 45 godz. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. W zakresie wiedzy (EK 1-2): ocena 2 (ndst) - student nie formułuje ostatecznie planu pracy magisterskiej i nie przedstawia wstępnej redakcji poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w ograniczonym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. ocena 4 (db) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w wystarczającym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student - na bazie uzupełnionej ostatecznie literatury i zdobytej z lektury tejże wiedzy - w pełni formułuje ostateczny plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. 2. W zakresie umiejętności (EK 3-4): ocena 2 (ndst) - student nie weryfikuje dotychczasowych braków w planie pracy i nie tworzy/redaguje własnej, pierwszej redakcji tekstu pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej. ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student w pełni weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje własną, pierwszą redakcję tekstu pracy magisterskiej. 3. W zakresie kompetencji (EK 5-6): ocena 2 (ndst) - student nie postrzega relacji zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest nielogicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student nie dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy; student tylko w ograniczonym stopniu dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu postrzega relacje zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest wystarczająco logicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student w wystarczający sposób dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 5 (bdb) - student w pełni postrzega relację zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest w pełni logicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student w pełni dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Ryguła | |
Prowadzący grup: | Piotr Ryguła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
W pierwszym semestrze seminarium naukowego student wybiera (samodzielnie lub z pomocą promotora) temat pracy i weryfikuje dostępność literatury do wybranego tematu. W drugim semestrze seminarium naukowego student upewnia się co do właściwego wyboru tematu, sporządza plan pracy i kończy zbieranie materiału źródłowego. W czasie trzeciego semestru pracy w ramach seminarium naukowego student powinien sporządzić wstępną redakcję całości tekstu pracy magisterskiej. W ostatnim semestrze student dokonuje korekty redakcyjnej pracy magisterskiej i realizuje czynności związane z przygotowaniem obrony pracy. |
|
Pełny opis: |
Pierwszy semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje opanowanie teoretycznej płaszczyzny pracy nad redakcją pracy magisterskiej oraz wstępny wybór tematu wspomnianej pracy. W pierwszym semestrze student powinien osiągnąć więc następujące cele: 1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej. 2. Wybrać temat rzeczonej pracy. 3. Dokonać wstępnej kwerendy materiału źródłowego. Drugi semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje: 1. Weryfikację i ostateczne doprecyzowanie tematu. 2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego. 3. Pierwsza redakcja plany pracy. W trzecim semestrze student powinien wykonać następujące zadania: 1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy. 2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy). Jest to czas, kiedy student w praktyce uczy się używania precyzyjnego języka właściwego tekstom naukowym, sporządzania przypisów, redagowania tekstu w logiczną całość, łączenia w całość poszczególnych rozdziałów, punktów itd. W czwartym semestrze seminarium naukowego student powinien: 1. Ukończyć ostatecznie i dokonać korekty tekstu pracy. 2. Poczynić czynności związane z obroną pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
|
Wymagania wstępne: |
W celu przystąpienia do każdego kolejnego semestru seminarium magisterskiego należy spełnić wszystkie wymogi stawiane studentom semestru poprzedniego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK_MON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Ryguła | |
Prowadzący grup: | Piotr Ryguła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład monograficzny - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
W pierwszym semestrze seminarium naukowego student wybiera (samodzielnie lub z pomocą promotora) temat pracy i weryfikuje dostępność literatury do wybranego tematu. W drugim semestrze seminarium naukowego student upewnia się co do właściwego wyboru tematu, sporządza plan pracy i kończy zbieranie materiału źródłowego. W czasie trzeciego semestru pracy w ramach seminarium naukowego student powinien sporządzić wstępną redakcję całości tekstu pracy magisterskiej. W ostatnim semestrze student dokonuje korekty redakcyjnej pracy magisterskiej i realizuje czynności związane z przygotowaniem obrony pracy. |
|
Pełny opis: |
Pierwszy semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje opanowanie teoretycznej płaszczyzny pracy nad redakcją pracy magisterskiej oraz wstępny wybór tematu wspomnianej pracy. W pierwszym semestrze student powinien osiągnąć więc następujące cele: 1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej. 2. Wybrać temat rzeczonej pracy. 3. Dokonać wstępnej kwerendy materiału źródłowego. Drugi semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje: 1. Weryfikację i ostateczne doprecyzowanie tematu. 2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego. 3. Pierwsza redakcja plany pracy. W trzecim semestrze student powinien wykonać następujące zadania: 1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy. 2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy). Jest to czas, kiedy student w praktyce uczy się używania precyzyjnego języka właściwego tekstom naukowym, sporządzania przypisów, redagowania tekstu w logiczną całość, łączenia w całość poszczególnych rozdziałów, punktów itd. W czwartym semestrze seminarium naukowego student powinien: 1. Ukończyć ostatecznie i dokonać korekty tekstu pracy. 2. Poczynić czynności związane z obroną pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
|
Wymagania wstępne: |
W celu przystąpienia do każdego kolejnego semestru seminarium magisterskiego należy spełnić wszystkie wymogi stawiane studentom semestru poprzedniego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM_PD
CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Ryguła | |
Prowadzący grup: | Piotr Ryguła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium/pracownia - praca dyplomowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1ECTS odpowiada nakładowi 25—30h pracy studenta, zgodnie z programem studiów oraz pracą własną (ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
W pierwszym semestrze seminarium naukowego student wybiera (samodzielnie lub z pomocą promotora) temat pracy i weryfikuje dostępność literatury do wybranego tematu. W drugim semestrze seminarium naukowego student upewnia się co do właściwego wyboru tematu, sporządza plan pracy i kończy zbieranie materiału źródłowego. W czasie trzeciego semestru pracy w ramach seminarium naukowego student powinien sporządzić wstępną redakcję całości tekstu pracy magisterskiej. W ostatnim semestrze student dokonuje korekty redakcyjnej pracy magisterskiej i realizuje czynności związane z przygotowaniem obrony pracy. |
|
Pełny opis: |
Pierwszy semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje opanowanie teoretycznej płaszczyzny pracy nad redakcją pracy magisterskiej oraz wstępny wybór tematu wspomnianej pracy. W pierwszym semestrze student powinien osiągnąć więc następujące cele: 1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej. 2. Wybrać temat rzeczonej pracy. 3. Dokonać wstępnej kwerendy materiału źródłowego. Drugi semestr pracy studenta w ramach seminarium naukowego obejmuje: 1. Weryfikację i ostateczne doprecyzowanie tematu. 2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego. 3. Pierwsza redakcja plany pracy. W trzecim semestrze student powinien wykonać następujące zadania: 1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy. 2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy). Jest to czas, kiedy student w praktyce uczy się używania precyzyjnego języka właściwego tekstom naukowym, sporządzania przypisów, redagowania tekstu w logiczną całość, łączenia w całość poszczególnych rozdziałów, punktów itd. W czwartym semestrze seminarium naukowego student powinien: 1. Ukończyć ostatecznie i dokonać korekty tekstu pracy. 2. Poczynić czynności związane z obroną pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
|
Wymagania wstępne: |
W celu przystąpienia do każdego kolejnego semestru seminarium magisterskiego należy spełnić wszystkie wymogi stawiane studentom semestru poprzedniego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.