Pracownia chemii fizycznej III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-CH-476 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pracownia chemii fizycznej III |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | kierunek chemia 2 stopnia:CH2_W01; CH2_U03; CH2_U07; CH2_U08; CH2_U11; CH2_U12; CH2_U13; CH2_K04 |
Skrócony opis: |
Druga część pracowni, podczas której studenci zapoznają się zarówno z metodyką jak i problemami chemii fizycznej, realizowanymi przy pomocy nowoczesnych metod badawczych. |
Pełny opis: |
1. Rentgenowska analiza strukturalna sacharozy 2. Elektrochemiczne warunki zachodzenia korozji lokalnej na metalach. Korozja wżerowa i międzykrystaliczna 3. Izotermiczna kalorymetria miareczkująca. Wyznaczanie parametrów termodynamicznych reakcji chemicznych 4. Budowa i działanie lasera barwnikowego 5. Warstwy Langmuira-Blodgett. Badanie układu wielu warstw z dwóch substancji naprzemiennie przenoszonych na szklany substrat 6. Wyznaczanie momentów dipolowych cząsteczek organicznych w stanach elektronowo-wzbudzonych 7. Zastosowanie technik transmisyjnych i refleksyjnych spektroskopii FTIR do identyfikacji związków organiczych |
Literatura: |
Każde ćwiczenie ma swój opis zawierający : (i) cel ćwiczenia, (ii) wprowadzenie literaturowe (w tym opis techniki badawczej), (iii) opis wykonania ćwiczenia, (iv) pytania kontrolne i (v) literaturę. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia: EK1: prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć EK2: wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń EK3: przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych EK4: dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych EK5: pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami Opis ECTS: uczestnictwo w zajęciach: 60h przygotowanie do zajęć: 102h przygotowanie do weryfikacji: 12h konsultacje z prowadzącym: 6h W sumie: 180h = 8ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody weryfikacji efektów kształcenia: EK1-EK3: weryfikacja ciągła, sprawozdanie EK4: sprawozdanie EK5: metoda ciągła Metody: EK1-EK5: metoda doświadczeń, metoda obserwacji. Kryteria oceny efektów kształcenia: EK1: (5.0) weryfikacja wykazuje, że prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć (4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (2.0) weryfikacja nie wykazuje, że prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EK2: (5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń (4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (2.0)weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EK3: (5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych (4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (2.0) weryfikacja nie wykazuje, że przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EK4: (5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych (4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.5) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (2.0) weryfikacja nie wykazuje, że dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EK5: (5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami (4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę (2.0) weryfikacja nie wykazuje, że pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75 oraz na bazie podanej niżej reguły: ● x wyznacza się ze wzoru x=st(z), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1 jeśli choć jedną oceną końcową z zajęć powiązanych jest 2 lub nzal, to x=2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Nawara | |
Prowadzący grup: | Paweł Dąbrowski-Tumański, Iwona Flis-Kabulska, Barbara Golec, Krzysztof Nawara, Kinga Suwińska, Małgorzata Wszelaka-Rylik, Andrzej Żywociński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.