Wprowadzenie do chemii medycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-CH-S1-E6-WDCHM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do chemii medycznej |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki chemiczne |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W01 ‒ 23 → wiedza K_U01 ‒ 32 → umiejętności K_K01 ‒ 11 → kompetencje społeczne |
Skrócony opis: |
Na wykładzie omówione zostaną podstawowe zagadnienia dotyczące chemii medycznej, projektowania i opracowywania potencjalnych terapeutyków, a także metod wykorzystywanych w syntezie oraz transporcie leków. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami związanymi z chemią medyczną. Poruszone będą tematy projektowania i opracowywania potencjalnych terapeutyków, dokładnie zostaną omówione metody wykorzystywane w syntezie oraz modyfikacjach struktury leku oraz zagadnienia dotyczące transportu leków. |
Literatura: |
podstawowa: R.B. Silverman, Chemia Organiczna w projektowaniu leków, WNT, 2004 uzupełniająca: G. Patrick, Krótkie wykłady Chemia leków, PWN |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EU1 - wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną EU2 - charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków EU3 - charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków |
Metody i kryteria oceniania: |
EU1-EU3 - egzamin pisemny EU1: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z chemią medyczną, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU2: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 -weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 -weryfikacja nie wykazuje, że charakteryzuje nowoczesne metody projektowania leków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU3: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że charakteryzuje metody wykorzystywane do syntezy i transportu leków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75 oraz na bazie podanej niżej reguły: ● x wyznacza się ze wzoru x=st(z), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ceborska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ceborska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Uczestnictwo w zajęciach: 30 godzin (1 ECTS) Konsultacje z prowadzącym: 5 godzin (0,3 ECTS) Przygotowanie do weryfikacji: 12 godzin Przygotowanie do zajęć: 8 godzin RAZEM: 55 godzin (2 ECTS) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ceborska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ceborska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.