Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty przedsiębiorczości

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WM-CH-S2-E4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty przedsiębiorczości
Jednostka: Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki chemiczne

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Wymagania wstępne:

Ogólna wiedza ekonomiczna pochodząca z artykułów naukowych, prasy branżowej oglądania wiadomości ekonomicznych, biznesowych.

Skrócony opis:

Przedmiot ma nauczyć praktycznego podejścia do zagadnień związanych z przedsiębiorczością i współpracą w zespole.

Pełny opis:

Warsztaty z podstaw przedsiębiorczości mają na celu pokazanie studentom, jak wielu obszarów dotyczy prowadzenie działalności gospodarczej. Mają im uzmysłowić i pokazać, że sam dobry pomysł nie wystarczy aby przetrwać na rynku i z sukcesem prowadzić działalność gospodarczą. Dlatego przedsiębiorca musi myśleć i działać na wielu płaszczyznach jednocześnie.

Literatura:

Raport o stanie sektora MSP (załączony na moodle)

Źelichowska Monika, Ekonomika Przedsiębiorstw, Gliwice 2013

A.Płoszaj, Sieci Instytucji Otoczenia Biznesu, Scholar 2013

B.Filipiak, J.Ruszała, Instytucje otoczenia biznesu, Difin 2009

M.Hryniewicka, Wsparcie dla przedsiębiorstw poprzez Instytucje otoczenia biznesu [w;] J.Węcławski, J.Fila (red) Nowe wyzwania przedsiębiorstw na rynkach finansowych (ISBN: 978-83-7556-779-3), CeDeWu, Warszawa 2015 s.89-110

Uzupełniająca:

T.L Wąski (red) Ekonomika przedsiębiorstwa praca zbiorowa, 2010 Tom 1 i 2.

J. Engelhardt, Ekonomika przedsiębiorstw praca zbiorowa, CeDeWu, 2011

M.Hryniewicka, Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe dla przedsiębiorstw; Myśl Ekonomiczna i Polityczna (ISSN 2081-5913), Warszawa, nr 2/2014 s. 41-81

M.Hryniewicka, Sposoby pozyskiwania kapitału w różnych fazach cyklu życia przedsiębiorstwa, Przedsiębiorczość i Zarządzanie (ISSN:1733-2486),

Tom XVI | Zeszyt 8 Część II s. 171–187

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student umie:

Dokonać oceny podejmowanych decyzji

Przeanalizować korzystne i niekorzystne warunki związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw

Ocenić ryzyko, koszty, zalety i wady podejmowanych decyzji

Analizować i wyciągać konkretne wnioski ze znalezionego materiału (opracowań, tabel)

Znaleźć potrzebne do analizy dane

Student .posiada kompetencje:

Współpracy w grupie

Krytycznej oceny pojmowanych decyzji

Przygotowania pracy zaliczeniowej i przeprowadzenia analizy, oceny możliwości jej wykonania w rzeczywistości

Wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce

Metody i kryteria oceniania:

Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z otoczeniem przedsiębiorstw. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk dotyczących sektora przedsiębiorstw, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym. Student nie wykonał projektu.

Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym. Student wykonał projekt, który zawiera wiele błędów, nie zachował dokładnej struktury pracy nie uwzględnił wiele elementów w projekcie, które miały się tam znaleźć.

Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym. Student wykonał projekt, który zawiera wiele błędów, nie zachował dokładnej struktury pracy nie uwzględnił wszystkich elementów w projekcie, które miały się tam znaleźć.

Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym. Student wykonał projekt, który zawiera błędy, nie zachował dokładnej struktury pracy , ale uwzględnił wiele elementów w projekcie, które miały się tam znaleźć.

Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym. Student wykonał projekt, który zawiera nieliczne błędy, zachował struktury pracy i uwzględnił elementy w projekcie, które miały się tam znaleźć - całość zadnia została wykonana z niewielkimi błędami

Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Student bezbłędnie wykonał projekt, zachował wzorowo strukturę i układ pracy, nie popełnił żadnych błędów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Hryniewicka
Prowadzący grup: Magdalena Hryniewicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)