Programowanie w logice i funkcyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-I-S2-E2-PLF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Programowanie w logice i funkcyjne |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | informatyka techniczna i telekomunikacja |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wykład: I2_W01, I2_W04, I2_W05 Laboratorium: I2_U01, I2_U02, I2_U03, I2_U04, I2_U06 |
Wymagania wstępne: | Kurs wstępu do matematyki, podstawy programowania, przedmiot Algorytmy i struktury danych. |
Pełny opis: |
Omawiane są dwa paradygmaty programowania: funkcyjny i programowanie w logice oraz ich podstawy matematyczne: rachunek lambda oraz mechanizm rezolucji. Paradygmaty zilustrowane są poprzez implementacje takich języków: Haskella oraz SWI Prologa. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykład Student: W1 - zna podstawy teoretyczne paradygmatów języków programowania, funkcyjnego i programowania w logice (I2_W01), W2 - zna podstawowe cechy języków programowania w obu paradygmatach (I2_W04), U1 - potrafi określić semantykę konstrukcji programistycznych w obu paradygmatach (I2_W05). Laboratorium Student: U1 - potrafi modelować matematycznie efekty konstrukcji programistycznych (I2_U01), U2 - potrafi wybrać odpowiedni paradygmat programowania do rozwiązania problemu (I2_U02), U3 - potrafi programować w paradygmacie funkcyjnym oraz w paradygmacie programowania w logice (I2_U03), U4 - potrafi wnioskować o zachowaniu się programu w oparciu o formalną specyfikację języka (I2_U04), U5 - potrafi zaprojektować algorytm w obu paradygmatach, potrafi szacować koszt takich rozwiązań (I2_U06). |
Metody i kryteria oceniania: |
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji: ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć), ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny, ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny, ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny, ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny, ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Konrad Zdanowski | |
Prowadzący grup: | Konrad Zdanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Wykład: uczestnictwo w zajęciach: 30h praca własna, lektury: 20h Razem: 50h, 2 ECTS Laboratorium: uczestnictwo w zajęciach: 30h praca własna, wykonywanie zadań programistycznych: 40h Razem: 70h, 3 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Clocksin, Mellish, Prolog. Programowanie. Helion 2. Paul Hudak, John Peterson, Joseph Fasel, A Gentle Introduction to Haskell, Version 98, 2000, wolny dostęp: https://www.haskell.org/tutorial/ Literatura uzupełniająca 3. Nilsson, Małuszyński, Programming in Prolog, Wiley & Sons Ltd, wolny dostęp: http://www.ida.liu.se/~ulfni53/lpp/ 4. Harold Abelson, Gerald Jay Sussman, Julie Sussman, Struktura i interpretacja programów komputerowych, WNT. 5. Paul Hudak, John Peterson, Joseph Fasel, A Gentle Introduction to Haskell, Version 98, 2000, wolny dostęp: https://www.haskell.org/tutorial/ 6. Richard Bird, Introduction to Functional Programming using Haskell. 7. Simon Peyton Jones (ed.), Haskell 98. Language and Libraries. The Revised Report. 2002, wolny dostęp: https://www.haskell.org/definition/haskell98-report.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Dąbrowska, Konrad Zdanowski | |
Prowadzący grup: | Konrad Zdanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Wykład: uczestnictwo w zajęciach: 30h praca własna, lektury: 20h Razem: 50h, 2 ECTS Laboratorium: uczestnictwo w zajęciach: 30h praca własna, wykonywanie zadań programistycznych: 45h Razem: 75h, 3 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Konrad Zdanowski | |
Prowadzący grup: | Artur Mikitiuk, Konrad Zdanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.