Metodyka pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-N-S2-MPzUZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: D.1.W6. D.1.W7. D.1.W8. Umiejętności: D.1.U5. D.1.U9. Kompetencje społeczne: D.1.K1. D.1.K3. |
Wymagania wstępne: | licencjat z matematyki |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za cel przygotować studentów - przyszłych nauczycieli matematyki do: 1. pracy z uczniem zdolnym, 2. prowadzenia kółek matematycznych, 3. analizowania i rozwiązywania zadań o podwyższonym stopniu trudności w zakresie szkoły średniej/profil rozszerzony. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma za cel przygotować studentów - przyszłych nauczycieli matematyki do: 1. pracy z uczniem zdolnym, 2. prowadzenia kółek matematycznych, 3. analizowania i rozwiązywania zadań o podwyższonym stopniu trudności w zakresie szkoły średniej/profil rozszerzony. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym; 2. organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową; 3. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów; W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. kreować sytuacje dydaktyczne służące rozwojowi zainteresowań uczniów i popularyzacji wiedzy;; 2.skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów; 2. zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych; |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na ćwiczeniach. Kolokwium zaliczeniowe. Ocena końcowa z ćwiczeń: 50% - 65% ocena dostateczna 66% - 75% ocena dostateczna + 76% - 82% ocena dobra 83% - 90% ocena dobra + 91% - 100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Sidz | |
Prowadzący grup: | Leszek Sidz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - ćwiczenia: 30 godz., Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz., konsultacje: 15godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - ćwiczenia: 30 godz., Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz., konsultacje: 15godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - ćwiczenia: 30 godz., Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz., konsultacje: 15godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za cel przygotować studentów - przyszłych nauczycieli matematyki do: 1. pracy z uczniem zdolnym, 2. prowadzenia kółek matematycznych, 3. analizowania i rozwiązywania zadań o podwyższonym stopniu trudności w zakresie szkoły średniej/profil rozszerzony. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.