Wstęp do modelowania matematycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-S2-E1-WDMM-fn1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do modelowania matematycznego |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | MA2_W01 posiada pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych działów matematyki MA2_W03 zna najważniejsze twierdzenia i hipotezy z głównych działów matematyki MA2_W13 zna język angielski na poziomie wystarczającym do studiowania literatury fachowej i uczestniczenia w dyskusjach prowadzonych w tym języku (poziom B2+ lub wyższy) |
Wymagania wstępne: | Analiza matematyczna (funkcje jednej i wielu zmiennych), AL, RRZ |
Pełny opis: |
Przedmiot zapoznaje z podstawowymi modelami matematycznymi w naukach przyrodniczych i ich matematyczną analizą, w zakresie zastosowania do modeli twierdzeń znanych z programu studiów matematyki I stopnia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
N0 - zna podst. funkcje (liniową, wielomianową, wykładniczą i logarytmiczną, logistyczną, rozkład normallny) i ich zastosowanie w danych rzeczywistych i w opisie zjawisk przyrodniczych, w tym w RRZ (równaniach różniczkowych zwyczajnych); (MA2_W02) N1 - rozumie zapis wielkości fizycznych i praw fizyki w języku rachunku różniczkowego i RRZ; umie odczytywać takie modele; (MA2_W02) N2 - zna i rozumie zastosowanie twierdzeń Analizy Matematycznej, AL i RRZ do analizy prostych modeli matematycznych w naukach przyrodniczych (MA2_W03) N3 - zna i rozumie zastosowanie rozwinięcia Taylora W R i Rn do aproksymowacji danych i szacowania błędów przybliżeń, zna hipotezy tego twierdzenia i rozpoznaje ich konieczność w konkretnych przypadkach (MA2_W03) N4 - zna i rozumie zastosowanie rozwinięcia Taylora w R i Rn oraz odpowiednich twierdzeń z RRZ do analizy stabilności prostego modelu, zna hipotezy tych twierdzenia i rozpoznaje ich konieczność w konkretnych przypadkach (MA2_W03) N5 - potrafi zapoznać się z modelem nowego zagadnienia, także w języku angielskim, jest gotów w sposób zrozumiały go przedstawić, zanalizować i uzasadnić wyciągnięte wnioski (MA2_W13) |
Metody i kryteria oceniania: |
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji: ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć) ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Dąbrowski-Tumański, Maria Gokieli | |
Prowadzący grup: | Paweł Dąbrowski-Tumański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 30 h Przygotowanie do zajęć - 15 h Przygotowanie do egzaminu - 8 h Egzamin - 2h razem 55 h pracy studenta, czyli 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.