Warsztaty przedsiębiorczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-WPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty przedsiębiorczości |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | I2_W01 I2_W02 I2_U09 I2_U11 |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza z ekonomii z publikacji naukowych, literatury, telewizji. |
Pełny opis: |
Warsztaty z podstaw przedsiębiorczości mają na celu pokazanie studentom, jak wielu obszarów dotyczy prowadzenie działalności gospodarczej. Mają im uzmysłowić i pokazać, że sam dobry pomysł nie wystarczy aby przetrwać na rynku i z sukcesem prowadzić działalność gospodarczą. Dlatego przedsiębiorca musi myśleć i działać na wielu płaszczyznach jednocześnie. Studenci podczas zajęć tworzą projekt grupowy. Studenci realizują projekt "Nasz biznes" wg formatki projektu. Celem zespołu jest stworzenie/wymyślenie przedsiębiorstwa w dowolnym obszarze produkcji/usług. Praca w grupach informacje na moodle. Studenci pracują na załączonej formatce projektu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Szczegóły zaliczenia znajdują się w każdym cyklu dydaktycznym dzielnie. Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z otoczeniem przedsiębiorstw. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk dotyczących sektora przedsiębiorstw, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym. Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym. Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym. Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym. Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym do cyklu 2020/21 Przygotowanie i wygłoszenie referatu na ocenę pozytywną. Sprawdzian testowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kurzydłowska | |
Prowadzący grup: | Anna Kurzydłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach i opracowanie wyników wraz z rekomendacjami, wnioskami, krytyczną oceną projektu 5h •przygotowanie danych do przeprowadzenia analizy wg różnorodnych kryteriów podziału w zależności od wybranego projektu 10h - uczestnictwo w zajęciach 15h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Pełny opis: |
Studenci podczas zajęć tworzą projekt grupowy. Studenci realizują projekt "Nasz biznes" wg formatki projektu. Celem zespołu jest stworzenie/wymyślenie przedsiębiorstwa w dowolnym obszarze produkcji/usług. Praca w grupach informacje na moodle. Studenci pracują na załączonej formatce projektu. Po wyborze i określeniu dokładnej specyfikacji produktu określają nazwę firmy, opisują zastosowanie produktu, przeprowadzają analizę SWOT, robią analizę rynku aby sprawdzić czy taki produkt już jest na rynku i pokazują wyniki tej analizy. Ponadto muszą oszacować koszty swojej działalności i obliczyć jednostkowe koszty produkcji tego wyrobu oraz określić marżę. Wszystkie szczegółowe informacje o zasadach przygotowania projektu znajdują się na platformie moodla. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.