Technologia informacyjna w nauczaniu matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-P-PSM-TIWNM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna w nauczaniu matematyki |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: D.1.W8. D.1.W9. D.1.W6. Umiejętności: D.1.U4. D.1.U7. Kompetencje społeczne: D.1.K1. D.1.K6. |
Wymagania wstępne: | Dyplom magistra z przedmiotów ścisłych |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu:podyplomowe Cele przedmiotu: przygotowanie studentów do pracy w szkole na wszystkich poziomach edukacyjnych. Dostarczenie niezbędnych narzędzi pozwalających na realizację treści programowych w procesie dydaktycznym. Poznanie warsztatu metodycznego nauczyciela matematyki. Analiza celów, treści, procesu, zasad, metod, środków i form organizacyjnych nauczania matematyki. Zastosowanie powyższych w praktyce. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane/wykład/laboratorium - 30 godzin dydaktycznych Praca własna: Przygotowanie do laboratorium: 60 godz Powtórzenie do zaliczenia/egzaminu: 25 godz |
Pełny opis: |
Przygotowanie studentów do pracy w szkole na wszystkich poziomach edukacyjnych. Dostarczenie niezbędnych narzędzi pozwalających na realizację treści programowych w procesie dydaktycznym. Poznanie warsztatu metodycznego nauczyciela matematyki. Analiza celów, treści, procesu, zasad, metod, środków i form organizacyjnych nauczania matematyki. Zastosowanie powyższych w praktyce. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów; 2. metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej; 3. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; 2.dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów; 2. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych; |
Metody i kryteria oceniania: |
bdb - wykonanie bardzo dobrze wszystkich zadań db+ - wykonanie zadań z niewielkimi usterkami db - wykonanie zadań poprawnie dst+ - brak jednego z zadań dst - brak jednego zadań a pozostałe wykonane z usterkami |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
dyplom magistra przedmiotów ścisłych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.