Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychiatria

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WMCM-LE-PSYCH-5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychiatria
Jednostka: Wydział Medyczny. Collegium Medicum
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:


KOD-Efekty w zakresie- Kierunkowe efekty uczenia się- Metody weryfikacji


EFEKTYW ZAKRESIE WIEDZY-student zna i rozumie


W1 objawy i przebieg chorób O.W2 zaliczenie ustne

W2 sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych O.W3 zaliczenie ustne

W3 etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu lekarza oraz zasady promocji zdrowia, a swoją wiedzę opiera na dowodach naukowych i przyjętych normach O.W4 zaliczenie ustne

W4 metody prowadzenia badań naukowych O.W5 zaliczenie ustne

W5 zagadnienia upośledzenia umysłowego oraz zaburzeń zachowania – psychoz, uzależnień, zaburzeń odżywiania i wydalania u dzieci E.W4 zaliczenie ustne

W6 podstawowe koncepcje patogenezy zaburzeń psychicznych E.W15 zaliczenie ustne

W7 symptomatologię ogólną zaburzeń psychicznych i zasady ich klasyfikacji według głównych systemów klasyfikacyjnych E.W16 zaliczenie ustne

W8 objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w najczęstszych zaburzeniach psychicznych, w tym: 1)schizofrenii, 2) zaburzeniach afektywnych, 3) zaburzeniach nerwicowych i adaptacyjnych, 4) zaburzeniach odżywiania, 5) zaburzeniach związanych z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 6) zaburzeniach snu E.W17 zaliczenie ustne

W9 zasady diagnostyki i postępowania w stanach nagłych w psychiatrii, z uwzględnieniem problematyki samobójstw E.W18 zaliczenie ustne

W10 specyfikę zaburzeń psychicznych i ich leczenia u dzieci, młodzieży oraz w okresie starości E.W19 zaliczenie ustne

W11 objawy zaburzeń psychicznych w przebiegu chorób somatycznych, ich wpływ na przebieg choroby podstawowej i rokowanie oraz zasady ich leczenia

E.W20 zaliczenie ustne

W12 problematykę seksualności człowieka i podstawowych zaburzeń z nią związanych E.W21 zaliczenie ustne

W13 przepisy dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem zasad przyjęcia do szpitala psychiatrycznego

E.W22 zaliczenie ustne

W14 uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób E.W1 zaliczenie ustne

W15 podstawowe techniki psychoterapeutyczne i zasady łączenia psychoterapii z farmakoterapią

E.W58 zaliczenie ustne


EFEKTY W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI-STUDENT POTRAFI


U1 rozpoznać problemy medyczne i określić priorytety w zakresie postępowania lekarskiego O.U1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U2 rozpoznać stany zagrażające życiu i wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej O.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U3 zaplanować postępowanie diagnostyczne i zinterpretować jego wyniki O.U3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U4 wdrożyć właściwe i bezpieczne postępowanie terapeutyczne oraz przewidzieć jego skutki O.U4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U5 komunikować się z pacjentem i jego rodziną w atmosferze zaufania, z uwzględnieniem potrzeb pacjenta O.U7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U6 komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą O.U8 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U7 krytycznie oceniać wyniki badań naukowych i odpowiednio uzasadniać stanowisko O.U9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U8 przeprowadzać wywiad lekarski z pacjentem dorosłymE.U1

obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U9 przeprowadzać wywiad lekarski z dzieckiem i jego rodziną E.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U10 przeprowadzać badanie psychiatryczne E.U5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U11 rozpoznawać stany bezpośredniego zagrożenia życia E.U14 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U12 planować postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne E.U16 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U13 przeprowadzać analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków i interakcji między nimi

E.U17 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U14 rozpoznawać objawy lekozależności i proponować postępowanie lecznicze E.U19 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U15 kwalifikować pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego E.U20 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U16 prowadzić dokumentację medyczną pacjenta E.U38 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne


EFEKTYY W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH-STUDENT JEST GOTÓW DO:


K1 nawiązania i utrzymania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych O.K1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K2

kierowania się dobrem pacjenta

O.K2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K3 przestrzegania tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta O.K3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K4 podejmowania działań wobec pacjenta w oparciu o normy i zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań i ograniczeń wynikających z choroby O.K4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K5 dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych O.K5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K6 propagowania zachowań prozdrowotnych O.K6 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K7 korzystania z obiektywnych źródeł informacji O.K7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K8 wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym O.K9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K9 formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej O.K10 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

Wymagania wstępne:

realizacja efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji z poprzednich lat studiów

Skrócony opis:

Cele kształcenia dla przedmiotu

C1 Wprowadzenie w specyfikę psychiatrii. Zaznajomienie studentów z odmiennością problematyki chorych psychicznie od problematyki, z jaką do tej pory spotykali się w medycynie somatycznej.

C2 Zdobywanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń psychicznych.

C3 Rozwijanie umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń psychicznych

C4 Przygotowanie studenta do samodzielnej pracy z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi

C5 Integrowanie zdobytej wiedzy i umiejętności pracy z pacjentami w zakresie zaburzeń psychicznych z uzyskanymi wcześniej umiejętnościami i wiedzą z zakresu innych specjalności medycznych

Pełny opis:

W zakresie wiedzy student powinien nabyć wiedzę z zakresu:

1. Metod badania psychiatrycznego

2. Nawiązania kontaktu z pacjentem

3. Zbierania wywiadu psychiatrycznego

4. Diagnozy psychiatrycznej

5. Diagnozy psychologicznej

6. Wyboru badań dodatkowych

7. Opracowania planu leczenia

Student powinien umieć pracować z pacjentami chorymi na: schizofrenię, zaburzenia afektywne, lękowe, otępienia z wykorzystaniem nabytej wiedzy

Literatura:

Literatura

Obowiązkowa

Gałecki P., Szulc A. Psychiatria. Warszawa: Edra Urban&Partner, Wrocław 2018,

ICD-10 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Vesalius IPiN, Warszawa 2000

Dodatkowa

Monografie Antoniego Kępińskiego

Freud Z. Psychopatologia życia codziennego. PWN, Warszawa 2013

Puri BK, Treasaden IH. Psychiatria. Podręcznik dla studentów. Elsevier, Wrocław 2014.

Bancroft J. Seksualność człowieka. Elsevier. Wrocław, 2011

Sadock BJ. Sadock V. Kaplan and Sadock's Synopsis of Psychiatry: behavioral Sciences/Clinical Psychiatry, 11th Edition, 2014

Bartosz Grabski. Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wydawnictwo UJ 2015.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

KOD-Efekty w zakresie- Kierunkowe efekty uczenia się- Metody weryfikacji

EFEKTYW ZAKRESIE WIEDZY-student zna i rozumie

W1 objawy i przebieg chorób O.W2 zaliczenie ustne

W2 sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych O.W3 zaliczenie ustne

W3 etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu lekarza oraz zasady promocji zdrowia, a swoją wiedzę opiera na dowodach naukowych i przyjętych normach O.W4 zaliczenie ustne

W4 metody prowadzenia badań naukowych O.W5 zaliczenie ustne

W5 zagadnienia upośledzenia umysłowego oraz zaburzeń zachowania – psychoz, uzależnień, zaburzeń odżywiania i wydalania u dzieci E.W4 zaliczenie ustne

W6 podstawowe koncepcje patogenezy zaburzeń psychicznych E.W15 zaliczenie ustne

W7 symptomatologię ogólną zaburzeń psychicznych i zasady ich klasyfikacji według głównych systemów klasyfikacyjnych E.W16 zaliczenie ustne

W8 objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w najczęstszych zaburzeniach psychicznych, w tym: 1)schizofrenii, 2) zaburzeniach afektywnych, 3) zaburzeniach nerwicowych i adaptacyjnych, 4) zaburzeniach odżywiania, 5) zaburzeniach związanych z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 6) zaburzeniach snu E.W17 zaliczenie ustne

W9 zasady diagnostyki i postępowania w stanach nagłych w psychiatrii, z uwzględnieniem problematyki samobójstw E.W18 zaliczenie ustne

W10 specyfikę zaburzeń psychicznych i ich leczenia u dzieci, młodzieży oraz w okresie starości E.W19 zaliczenie ustne

W11 objawy zaburzeń psychicznych w przebiegu chorób somatycznych, ich wpływ na przebieg choroby podstawowej i rokowanie oraz zasady ich leczenia

E.W20 zaliczenie ustne

W12 problematykę seksualności człowieka i podstawowych zaburzeń z nią związanych E.W21 zaliczenie ustne

W13 przepisy dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem zasad przyjęcia do szpitala psychiatrycznego

E.W22 zaliczenie ustne

W14 uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób E.W1 zaliczenie ustne

W15 podstawowe techniki psychoterapeutyczne i zasady łączenia psychoterapii z farmakoterapią

E.W58 zaliczenie ustne

EFEKTY W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI-STUDENT POTRAFI

U1 rozpoznać problemy medyczne i określić priorytety w zakresie postępowania lekarskiego O.U1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U2 rozpoznać stany zagrażające życiu i wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej O.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U3 zaplanować postępowanie diagnostyczne i zinterpretować jego wyniki O.U3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U4 wdrożyć właściwe i bezpieczne postępowanie terapeutyczne oraz przewidzieć jego skutki O.U4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U5 komunikować się z pacjentem i jego rodziną w atmosferze zaufania, z uwzględnieniem potrzeb pacjenta O.U7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U6 komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą O.U8 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U7 krytycznie oceniać wyniki badań naukowych i odpowiednio uzasadniać stanowisko O.U9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U8 przeprowadzać wywiad lekarski z pacjentem dorosłymE.U1

obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U9 przeprowadzać wywiad lekarski z dzieckiem i jego rodziną E.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U10 przeprowadzać badanie psychiatryczne E.U5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U11 rozpoznawać stany bezpośredniego zagrożenia życia E.U14 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U12 planować postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne E.U16 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U13 przeprowadzać analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków i interakcji między nimi

E.U17 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U14 rozpoznawać objawy lekozależności i proponować postępowanie lecznicze E.U19 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U15 kwalifikować pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego E.U20 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

U16 prowadzić dokumentację medyczną pacjenta E.U38 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

EFEKTYY W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH-STUDENT JEST GOTÓW DO:

K1 nawiązania i utrzymania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych O.K1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K2

kierowania się dobrem pacjenta

O.K2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K3 przestrzegania tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta O.K3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K4 podejmowania działań wobec pacjenta w oparciu o normy i zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań i ograniczeń wynikających z choroby O.K4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K5 dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych O.K5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K6 propagowania zachowań prozdrowotnych O.K6 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K7 korzystania z obiektywnych źródeł informacji O.K7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K8 wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym O.K9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

K9 formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej O.K10 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania:

Analiza przypadków, Ćwiczenia, Ćwiczenia kliniczne, Demonstracja, Film dydaktyczny, Seminarium, Dyskusja

Forma zaliczenia zajęć dydaktycznych

Zaliczenie: ćwiczenia – na koniec cyklu ćwiczeń zaliczenie ustne nwraz z egzaminem praktycznym

Seminaria – zaliczenie na podst. obecności

Po zakończonym bloku zajęć student uzyskuje zaliczenie które jest warunkiem dopuszczenia do zaliczenia ustnego o z psychiatrii

Metoda zaliczenia- kolokwium ustne- 5 pytań z zakresu psychiatrii

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Seminarium, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Antosik-Wójcińska
Prowadzący grup: Bartłomiej Antoniak, Anna Antosik-Wójcińska, Michalina Kwasowiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

W zakresie wiedzy student powinien nabyć wiedzę z zakresu:

1. Metod badania psychiatrycznego

2. Nawiązania kontaktu z pacjentem

3. Zbierania wywiadu psychiatrycznego

4. Diagnozy psychiatrycznej

5. Diagnozy psychologicznej

6. Wyboru badań dodatkowych

7. Opracowania planu leczenia

Student powinien umieć pracować z pacjentami chorymi na: schizofrenię, zaburzenia afektywne, lękowe, otępienia z wykorzystaniem nabytej wiedzy

Pełny opis:

Treści programowe

Lp. Treści programowe Efekty uczenia się dla przedmiotu Formy prowadzenia zajęć

1.

Psychopatologia ogólna -

W1, W6, W7, U2, U7, K7- ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

2.

Społeczny kontekst psychiatrii

W14, W3, U15, U5, U7, K1, K2- seminarium

3.

Kontekst rozwojowy psychiatrii

W10, W14, W5, U7, U9, K2, K4 seminarium

4.

Mózg i umysł

W4, W6, U7, K5, K7 seminarium

5. Badanie psychiatryczne

W1, W2, W8, U10, U2, U5, U8, K1 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

6. Aspekty prawne psychiatrii

W13, W3, W9, U11, U16, U2, U4, K2, K3, K5, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium

7.

Zaburzenia depresyjne w praktyce lekarskiej

W1, W14, W15, W2, W4, W6, W8, W9, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

8.

Zaburzenia psychiczne u dzieci imłodziieży

W1, W10, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W5, W6, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U9, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

9.

Zaburzenia psychiczne wieku podeszłego

W1, W10, W11, W12, W13, W14, W2, W3, W6, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

10.

Zaburzenia psychosomatyczne

W1, W11, W15, W4, W6, U1, U3, U4, U7, K1, K2 seminarium

11.

Schizofrenia i inne psychozy

W1, W10, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W6, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

12.

Uzależnienia

W1, W10, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W6, W8, W9, U1, U10, U12, U13, U14, U15, U16, U4, U6, U8, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K8, K9 ćwiczenia, seminarium

13.

Zaburzenia seksualne

W1, W12, W14, W15, W2, W3, W4, W6, U1, U12, U3, U7, K1, K2, K4, K5 seminarium

14.

Uwarunkowania systemowe zaburzeń psychicznych

W10, W14, W15, W2, U3, U6, K1, K2, K4, K6, K8 seminarium

15.

Zaburzenia osobowości i ich znaczenie w relacji lekarz-pacjent

W1, W14, W15, W2, W6, U1, U12, U3, U4, U5, U6, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K8, K9 ćwiczenia, seminarium

16.

Zagadnienia normy i patologii życia psychicznego

W1, W6, W7, U5, U7, K2, K5, K7, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne

17.

Biologiczne podstawy zaburzeń psychicznych

W14, W6, U7 ćwiczenia

18.

Organiczne zaburzenia psychiczne

W1, W10, W11, W14, W2, W6, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K4, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne

19.

Zaburzenia nastroju

W1, W10, W11, W13, W14, W15, W2, W6, W7, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K6, K7, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne

20.

Zaburzenia nerwicowe, związane ze stresem i pod postacią somatyczną

W1, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W6, W7, W8, W9, U1, U10, U12, U13, U14, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne

21.

Zespoły behawioralne związane z zaburzeniami fizjologicznymi i czynnikami fizycznymi

W1, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W6, W7, W8, W9, U1, U10, U12, U13, U14, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne

22.

Zagadnienia psychofarmakoterapii

W15, W4, W9, U1, U12, U13, U14, U4, U7, K2, K7, K9 ćwiczenia

Literatura:

Literatura

Obowiązkowa

Gałecki P., Szulc A. Psychiatria. Warszawa: Edra Urban&Partner, Wrocław 2018,

ICD-10 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Vesalius IPiN, Warszawa 2000

Dodatkowa

Monografie Antoniego Kępińskiego

Freud Z. Psychopatologia życia codziennego. PWN, Warszawa 2013

Puri BK, Treasaden IH. Psychiatria. Podręcznik dla studentów. Elsevier, Wrocław 2014.

Bancroft J. Seksualność człowieka. Elsevier. Wrocław, 2011

Sadock BJ. Sadock V. Kaplan and Sadock's Synopsis of Psychiatry: behavioral Sciences/Clinical Psychiatry, 11th Edition, 2014

Bartosz Grabski. Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wydawnictwo UJ 2015.

Wymagania wstępne:

Metody nauczania:

Analiza przypadków, Ćwiczenia, Ćwiczenia kliniczne, Demonstracja, Film dydaktyczny, Seminarium, Dyskusja

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Seminarium, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Antosik-Wójcińska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)