Psychiatria
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WMCM-LE-PSYCH-5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychiatria |
Jednostka: | Wydział Medyczny. Collegium Medicum |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.50
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KOD-Efekty w zakresie- Kierunkowe efekty uczenia się- Metody weryfikacji EFEKTYW ZAKRESIE WIEDZY-student zna i rozumie W1 objawy i przebieg chorób O.W2 zaliczenie ustne W2 sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych O.W3 zaliczenie ustne W3 etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu lekarza oraz zasady promocji zdrowia, a swoją wiedzę opiera na dowodach naukowych i przyjętych normach O.W4 zaliczenie ustne W4 metody prowadzenia badań naukowych O.W5 zaliczenie ustne W5 zagadnienia upośledzenia umysłowego oraz zaburzeń zachowania – psychoz, uzależnień, zaburzeń odżywiania i wydalania u dzieci E.W4 zaliczenie ustne W6 podstawowe koncepcje patogenezy zaburzeń psychicznych E.W15 zaliczenie ustne W7 symptomatologię ogólną zaburzeń psychicznych i zasady ich klasyfikacji według głównych systemów klasyfikacyjnych E.W16 zaliczenie ustne W8 objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w najczęstszych zaburzeniach psychicznych, w tym: 1)schizofrenii, 2) zaburzeniach afektywnych, 3) zaburzeniach nerwicowych i adaptacyjnych, 4) zaburzeniach odżywiania, 5) zaburzeniach związanych z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 6) zaburzeniach snu E.W17 zaliczenie ustne W9 zasady diagnostyki i postępowania w stanach nagłych w psychiatrii, z uwzględnieniem problematyki samobójstw E.W18 zaliczenie ustne W10 specyfikę zaburzeń psychicznych i ich leczenia u dzieci, młodzieży oraz w okresie starości E.W19 zaliczenie ustne W11 objawy zaburzeń psychicznych w przebiegu chorób somatycznych, ich wpływ na przebieg choroby podstawowej i rokowanie oraz zasady ich leczenia E.W20 zaliczenie ustne W12 problematykę seksualności człowieka i podstawowych zaburzeń z nią związanych E.W21 zaliczenie ustne W13 przepisy dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem zasad przyjęcia do szpitala psychiatrycznego E.W22 zaliczenie ustne W14 uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób E.W1 zaliczenie ustne W15 podstawowe techniki psychoterapeutyczne i zasady łączenia psychoterapii z farmakoterapią E.W58 zaliczenie ustne EFEKTY W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI-STUDENT POTRAFI U1 rozpoznać problemy medyczne i określić priorytety w zakresie postępowania lekarskiego O.U1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U2 rozpoznać stany zagrażające życiu i wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej O.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U3 zaplanować postępowanie diagnostyczne i zinterpretować jego wyniki O.U3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U4 wdrożyć właściwe i bezpieczne postępowanie terapeutyczne oraz przewidzieć jego skutki O.U4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U5 komunikować się z pacjentem i jego rodziną w atmosferze zaufania, z uwzględnieniem potrzeb pacjenta O.U7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U6 komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą O.U8 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U7 krytycznie oceniać wyniki badań naukowych i odpowiednio uzasadniać stanowisko O.U9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U8 przeprowadzać wywiad lekarski z pacjentem dorosłymE.U1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U9 przeprowadzać wywiad lekarski z dzieckiem i jego rodziną E.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U10 przeprowadzać badanie psychiatryczne E.U5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U11 rozpoznawać stany bezpośredniego zagrożenia życia E.U14 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U12 planować postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne E.U16 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U13 przeprowadzać analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków i interakcji między nimi E.U17 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U14 rozpoznawać objawy lekozależności i proponować postępowanie lecznicze E.U19 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U15 kwalifikować pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego E.U20 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U16 prowadzić dokumentację medyczną pacjenta E.U38 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne EFEKTYY W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH-STUDENT JEST GOTÓW DO: K1 nawiązania i utrzymania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych O.K1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K2 kierowania się dobrem pacjenta O.K2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K3 przestrzegania tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta O.K3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K4 podejmowania działań wobec pacjenta w oparciu o normy i zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań i ograniczeń wynikających z choroby O.K4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K5 dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych O.K5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K6 propagowania zachowań prozdrowotnych O.K6 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K7 korzystania z obiektywnych źródeł informacji O.K7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K8 wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym O.K9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K9 formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej O.K10 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne |
Wymagania wstępne: | realizacja efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji z poprzednich lat studiów |
Skrócony opis: |
Cele kształcenia dla przedmiotu C1 Wprowadzenie w specyfikę psychiatrii. Zaznajomienie studentów z odmiennością problematyki chorych psychicznie od problematyki, z jaką do tej pory spotykali się w medycynie somatycznej. C2 Zdobywanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń psychicznych. C3 Rozwijanie umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń psychicznych C4 Przygotowanie studenta do samodzielnej pracy z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi C5 Integrowanie zdobytej wiedzy i umiejętności pracy z pacjentami w zakresie zaburzeń psychicznych z uzyskanymi wcześniej umiejętnościami i wiedzą z zakresu innych specjalności medycznych |
Pełny opis: |
W zakresie wiedzy student powinien nabyć wiedzę z zakresu: 1. Metod badania psychiatrycznego 2. Nawiązania kontaktu z pacjentem 3. Zbierania wywiadu psychiatrycznego 4. Diagnozy psychiatrycznej 5. Diagnozy psychologicznej 6. Wyboru badań dodatkowych 7. Opracowania planu leczenia Student powinien umieć pracować z pacjentami chorymi na: schizofrenię, zaburzenia afektywne, lękowe, otępienia z wykorzystaniem nabytej wiedzy |
Literatura: |
Literatura Obowiązkowa Gałecki P., Szulc A. Psychiatria. Warszawa: Edra Urban&Partner, Wrocław 2018, ICD-10 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Vesalius IPiN, Warszawa 2000 Dodatkowa Monografie Antoniego Kępińskiego Freud Z. Psychopatologia życia codziennego. PWN, Warszawa 2013 Puri BK, Treasaden IH. Psychiatria. Podręcznik dla studentów. Elsevier, Wrocław 2014. Bancroft J. Seksualność człowieka. Elsevier. Wrocław, 2011 Sadock BJ. Sadock V. Kaplan and Sadock's Synopsis of Psychiatry: behavioral Sciences/Clinical Psychiatry, 11th Edition, 2014 Bartosz Grabski. Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wydawnictwo UJ 2015. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KOD-Efekty w zakresie- Kierunkowe efekty uczenia się- Metody weryfikacji EFEKTYW ZAKRESIE WIEDZY-student zna i rozumie W1 objawy i przebieg chorób O.W2 zaliczenie ustne W2 sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych O.W3 zaliczenie ustne W3 etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu lekarza oraz zasady promocji zdrowia, a swoją wiedzę opiera na dowodach naukowych i przyjętych normach O.W4 zaliczenie ustne W4 metody prowadzenia badań naukowych O.W5 zaliczenie ustne W5 zagadnienia upośledzenia umysłowego oraz zaburzeń zachowania – psychoz, uzależnień, zaburzeń odżywiania i wydalania u dzieci E.W4 zaliczenie ustne W6 podstawowe koncepcje patogenezy zaburzeń psychicznych E.W15 zaliczenie ustne W7 symptomatologię ogólną zaburzeń psychicznych i zasady ich klasyfikacji według głównych systemów klasyfikacyjnych E.W16 zaliczenie ustne W8 objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w najczęstszych zaburzeniach psychicznych, w tym: 1)schizofrenii, 2) zaburzeniach afektywnych, 3) zaburzeniach nerwicowych i adaptacyjnych, 4) zaburzeniach odżywiania, 5) zaburzeniach związanych z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 6) zaburzeniach snu E.W17 zaliczenie ustne W9 zasady diagnostyki i postępowania w stanach nagłych w psychiatrii, z uwzględnieniem problematyki samobójstw E.W18 zaliczenie ustne W10 specyfikę zaburzeń psychicznych i ich leczenia u dzieci, młodzieży oraz w okresie starości E.W19 zaliczenie ustne W11 objawy zaburzeń psychicznych w przebiegu chorób somatycznych, ich wpływ na przebieg choroby podstawowej i rokowanie oraz zasady ich leczenia E.W20 zaliczenie ustne W12 problematykę seksualności człowieka i podstawowych zaburzeń z nią związanych E.W21 zaliczenie ustne W13 przepisy dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem zasad przyjęcia do szpitala psychiatrycznego E.W22 zaliczenie ustne W14 uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób E.W1 zaliczenie ustne W15 podstawowe techniki psychoterapeutyczne i zasady łączenia psychoterapii z farmakoterapią E.W58 zaliczenie ustne EFEKTY W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI-STUDENT POTRAFI U1 rozpoznać problemy medyczne i określić priorytety w zakresie postępowania lekarskiego O.U1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U2 rozpoznać stany zagrażające życiu i wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej O.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U3 zaplanować postępowanie diagnostyczne i zinterpretować jego wyniki O.U3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U4 wdrożyć właściwe i bezpieczne postępowanie terapeutyczne oraz przewidzieć jego skutki O.U4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U5 komunikować się z pacjentem i jego rodziną w atmosferze zaufania, z uwzględnieniem potrzeb pacjenta O.U7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U6 komunikować się ze współpracownikami w zespole i dzielić się wiedzą O.U8 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U7 krytycznie oceniać wyniki badań naukowych i odpowiednio uzasadniać stanowisko O.U9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U8 przeprowadzać wywiad lekarski z pacjentem dorosłymE.U1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U9 przeprowadzać wywiad lekarski z dzieckiem i jego rodziną E.U2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U10 przeprowadzać badanie psychiatryczne E.U5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U11 rozpoznawać stany bezpośredniego zagrożenia życia E.U14 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U12 planować postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne E.U16 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U13 przeprowadzać analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków i interakcji między nimi E.U17 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U14 rozpoznawać objawy lekozależności i proponować postępowanie lecznicze E.U19 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U15 kwalifikować pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego E.U20 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne U16 prowadzić dokumentację medyczną pacjenta E.U38 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne EFEKTYY W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH-STUDENT JEST GOTÓW DO: K1 nawiązania i utrzymania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych O.K1 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K2 kierowania się dobrem pacjenta O.K2 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K3 przestrzegania tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta O.K3 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K4 podejmowania działań wobec pacjenta w oparciu o normy i zasady etyczne, ze świadomością społecznych uwarunkowań i ograniczeń wynikających z choroby O.K4 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K5 dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych O.K5 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K6 propagowania zachowań prozdrowotnych O.K6 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K7 korzystania z obiektywnych źródeł informacji O.K7 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K8 wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym O.K9 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne K9 formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej O.K10 obserwacja pracy studenta, zaliczenie ustne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania: Analiza przypadków, Ćwiczenia, Ćwiczenia kliniczne, Demonstracja, Film dydaktyczny, Seminarium, Dyskusja Forma zaliczenia zajęć dydaktycznych Zaliczenie: ćwiczenia – na koniec cyklu ćwiczeń zaliczenie ustne nwraz z egzaminem praktycznym Seminaria – zaliczenie na podst. obecności Po zakończonym bloku zajęć student uzyskuje zaliczenie które jest warunkiem dopuszczenia do zaliczenia ustnego o z psychiatrii Metoda zaliczenia- kolokwium ustne- 5 pytań z zakresu psychiatrii |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WT SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CZ SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
PT SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Seminarium, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Antosik-Wójcińska | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Antoniak, Anna Antosik-Wójcińska, Michalina Kwasowiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
W zakresie wiedzy student powinien nabyć wiedzę z zakresu: 1. Metod badania psychiatrycznego 2. Nawiązania kontaktu z pacjentem 3. Zbierania wywiadu psychiatrycznego 4. Diagnozy psychiatrycznej 5. Diagnozy psychologicznej 6. Wyboru badań dodatkowych 7. Opracowania planu leczenia Student powinien umieć pracować z pacjentami chorymi na: schizofrenię, zaburzenia afektywne, lękowe, otępienia z wykorzystaniem nabytej wiedzy |
|
Pełny opis: |
Treści programowe Lp. Treści programowe Efekty uczenia się dla przedmiotu Formy prowadzenia zajęć 1. Psychopatologia ogólna - W1, W6, W7, U2, U7, K7- ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 2. Społeczny kontekst psychiatrii W14, W3, U15, U5, U7, K1, K2- seminarium 3. Kontekst rozwojowy psychiatrii W10, W14, W5, U7, U9, K2, K4 seminarium 4. Mózg i umysł W4, W6, U7, K5, K7 seminarium 5. Badanie psychiatryczne W1, W2, W8, U10, U2, U5, U8, K1 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 6. Aspekty prawne psychiatrii W13, W3, W9, U11, U16, U2, U4, K2, K3, K5, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium 7. Zaburzenia depresyjne w praktyce lekarskiej W1, W14, W15, W2, W4, W6, W8, W9, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 8. Zaburzenia psychiczne u dzieci imłodziieży W1, W10, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W5, W6, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U9, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 9. Zaburzenia psychiczne wieku podeszłego W1, W10, W11, W12, W13, W14, W2, W3, W6, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 10. Zaburzenia psychosomatyczne W1, W11, W15, W4, W6, U1, U3, U4, U7, K1, K2 seminarium 11. Schizofrenia i inne psychozy W1, W10, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W6, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, U9, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 12. Uzależnienia W1, W10, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W6, W8, W9, U1, U10, U12, U13, U14, U15, U16, U4, U6, U8, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K8, K9 ćwiczenia, seminarium 13. Zaburzenia seksualne W1, W12, W14, W15, W2, W3, W4, W6, U1, U12, U3, U7, K1, K2, K4, K5 seminarium 14. Uwarunkowania systemowe zaburzeń psychicznych W10, W14, W15, W2, U3, U6, K1, K2, K4, K6, K8 seminarium 15. Zaburzenia osobowości i ich znaczenie w relacji lekarz-pacjent W1, W14, W15, W2, W6, U1, U12, U3, U4, U5, U6, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K8, K9 ćwiczenia, seminarium 16. Zagadnienia normy i patologii życia psychicznego W1, W6, W7, U5, U7, K2, K5, K7, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne 17. Biologiczne podstawy zaburzeń psychicznych W14, W6, U7 ćwiczenia 18. Organiczne zaburzenia psychiczne W1, W10, W11, W14, W2, W6, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K4, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne 19. Zaburzenia nastroju W1, W10, W11, W13, W14, W15, W2, W6, W7, W8, W9, U1, U10, U11, U12, U13, U14, U15, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K6, K7, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne 20. Zaburzenia nerwicowe, związane ze stresem i pod postacią somatyczną W1, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W6, W7, W8, W9, U1, U10, U12, U13, U14, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, seminarium, ćwiczenia kliniczne 21. Zespoły behawioralne związane z zaburzeniami fizjologicznymi i czynnikami fizycznymi W1, W11, W13, W14, W15, W2, W3, W4, W6, W7, W8, W9, U1, U10, U12, U13, U14, U16, U2, U3, U4, U5, U6, U7, U8, K1, K2, K3, K4, K6, K7, K8, K9 ćwiczenia, ćwiczenia kliniczne 22. Zagadnienia psychofarmakoterapii W15, W4, W9, U1, U12, U13, U14, U4, U7, K2, K7, K9 ćwiczenia |
|
Literatura: |
Literatura Obowiązkowa Gałecki P., Szulc A. Psychiatria. Warszawa: Edra Urban&Partner, Wrocław 2018, ICD-10 Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Vesalius IPiN, Warszawa 2000 Dodatkowa Monografie Antoniego Kępińskiego Freud Z. Psychopatologia życia codziennego. PWN, Warszawa 2013 Puri BK, Treasaden IH. Psychiatria. Podręcznik dla studentów. Elsevier, Wrocław 2014. Bancroft J. Seksualność człowieka. Elsevier. Wrocław, 2011 Sadock BJ. Sadock V. Kaplan and Sadock's Synopsis of Psychiatry: behavioral Sciences/Clinical Psychiatry, 11th Edition, 2014 Bartosz Grabski. Podstawy badania psychiatrycznego dla studentów, lekarzy, psychologów i psychoterapeutów. Wydawnictwo UJ 2015. |
|
Wymagania wstępne: |
Metody nauczania: Analiza przypadków, Ćwiczenia, Ćwiczenia kliniczne, Demonstracja, Film dydaktyczny, Seminarium, Dyskusja |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WT SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CZ SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
PT SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
Seminarium, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Antosik-Wójcińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.