Historia starożytna powszechna i Kościoła
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNHS-HI-1SemJN |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Historia starożytna powszechna i Kościoła |
Jednostka: | Wydział Nauk Historycznych UKSW |
Grupy: |
Seminarium magisterskie - Historia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | HI1_U03 HI1_U07 HI1_K03 HI1_K06 |
Wymagania wstępne: | Zaliczone 3 lata studiów licencjackich z historii lub dyscypliny pokrewnej. |
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Przedmiotowe efekty uczenia się oraz opis nakładu pracy studenta w ECTS: HI2_W10 Zna obowiązujące zasady korzystania z dorobku naukowego innych badaczy i ich przywoływania. Zna aktualnie obowiązujące prawo własności intelektualnej oraz zasady etyki pracy naukowej. Rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej HI2_W11 Ma pogłębioną wiedzę o instytucjach kultury i nauki oraz orientację we współczesnym życiu naukowym i kulturalnym. Zna uwarunkowania funkcjonowania instytucji związanych z historią i kulturą (muzeów, archiwów, bibliotek, wydawnictw). HI2_U02 Posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników pozwalające na oryginalne rozwiązanie złożonych problemów historycznych. HI2_U10 Posiada umiejętność prezentacji specjalistycznych opracowań z zakresu historii i pokrewnych dyscyplin humanistycznych w różnych formach (pisemnie i ustnie –w języku polskim i obcym). HI2_K06 Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i uwzględniając ich zróżnicowane formy oraz wzbogacając je specyfiką swego wykształcenia. Ponadto student: EK 1: student ma wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W trakcie semestru dopuszczalna jest jedna nieobecność. Każda następna nieobecność wymaga usprawiedliwienia oraz zaliczenia materiału na dyżurze. 2. Aktywność studentów w trakcie zajęć. 3. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Forma zaliczenia: przygotowanie we wskazanym przez promotora terminie uzgodnionego fragmentu pracy magisterskiej. Podstawą zaliczenia poszczególnych semestrów jest: I semestr -wybór tematu i opracowanie wstępnego planu pracy wraz z podstawową bibliografią II semestr - napisanie I rozdziału pracy . III semestr - napisanie II rozdziału pracy. IV semestr – napisanie III rozdziału pracy, zakończenia i bibliografii - zaliczenie seminarium Warunki dla osiągnięcia określonej oceny: na ocenę 3 (dst.): EK 1: student ma w stopniu podstawowym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu podstawowym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu podstawowym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student w stopniu podstawowym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 4 (db.): EK 1: student ma w stopniu dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student w stopniu dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 5 (bdb.): EK 1: student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu bardzo dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego. EK 6: student w stopniu bardzo dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 5 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 4 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Przygotowanie poszczególnych zadań w semestrze: 80 godz. pracy własnej = 8 pkt ECTS Uczestnictwo w seminarium: prezentacja własnych tekstów i dyskusja nad nimi oraz innymi tekstami: 30 godz. = 3 pkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEM_PD
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium/pracownia - praca dyplomowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Uczestnictwo w zajęciach - 2 pkt. ECTS. Przygotowanie poszczególnych części pracy magisterskiej - 4 pkt. ECTS. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_PD
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Misiarczyk | |
Prowadzący grup: | Leszek Misiarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
seminarium/pracownia - praca dyplomowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Uczestnictwo w zajęciach - 2 pkt. ECTS. Przygotowanie poszczególnych części pracy magisterskiej - 4 pkt. ECTS. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują pod kierunkiem prowadzącego seminarium prace magisterskie. |
|
Pełny opis: |
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonują wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi. |
|
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.