Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Multicultural education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-KPJA-4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Multicultural education |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W05 NP2_W09 NP2_U05 NP2_U17 NP2_K08 |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globalizacją kultury z perspektywy edukacyjnej. Chodzi zarówno o pogłębione rozumienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środowisk kulturowych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960. Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007. Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009. Literatura uzupełniająca Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. Intercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010. Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world, 2012. Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza Student: - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sub-dyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodykę, - ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych. Umiejętności Student: - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi; - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii. Kompetencje: Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata. Opis ECTS: udział w zajęciach – 30, praca własna: - czytanie zadanej literatury – 10, - odpowiedzi na zadania – 5, - przygotowanie pracy pisemnej – 15. |
Metody i kryteria oceniania: |
Methods of checking of the objectives of education: - attendance list will be conducted, - controlling the familiarization with the indicated literature means of Moodle questions; - preparation of final essay. he final grade will be the mean of: (1) all the notes obtained for answering Moodle questions - (50%), and (2) the note of the essay (50%). Grading scale: 5.0 - getting 90-100 points for the activities listed above. 4.5. - getting 80-89 points for the activities listed above. 4.0 - getting 70-79 points for the activities listed above. 3.5 - getting 60-69 points for the activities listed above. 3.0 - getting 50-59 points for the activities listed above. 2.0 (failed) - getting less then 50 points for the activities listed above. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.