Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Multicultural education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-KPJA-4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim - Multicultural education
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W05

NP2_W09

NP2_U05

NP2_U17

NP2_K08

Skrócony opis:

Konwersatorium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globalizacją kultury z perspektywy edukacyjnej. Chodzi zarówno o pogłębione rozumienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środowisk kulturowych.

Literatura:

Literatura podstawowa

Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960.

Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007.

Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009.

Literatura uzupełniająca

Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. Intercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010.

Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world, 2012.

Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza

Student:

- ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sub-dyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodykę,

- ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych.

Umiejętności

Student:

- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi;

- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii.

Kompetencje:

Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata.

Opis ECTS:

udział w zajęciach – 30,

praca własna:

- czytanie zadanej literatury – 10,

- odpowiedzi na zadania – 5,

- przygotowanie pracy pisemnej – 15.

Metody i kryteria oceniania:

Methods of checking of the objectives of education:

- attendance list will be conducted,

- controlling the familiarization with the indicated literature means of Moodle questions;

- preparation of final essay.

he final grade will be the mean of: (1) all the notes obtained for answering Moodle questions - (50%), and (2) the note of the essay (50%).

Grading scale:

5.0

- getting 90-100 points for the activities listed above.

4.5.

- getting 80-89 points for the activities listed above.

4.0

- getting 70-79 points for the activities listed above.

3.5

- getting 60-69 points for the activities listed above.

3.0

- getting 50-59 points for the activities listed above.

2.0 (failed)

- getting less then 50 points for the activities listed above.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)