Metodyka edukacji fizycznej i zdrowotnej w przedszkolu i szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MEF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji fizycznej i zdrowotnej w przedszkolu i szkole |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP1_W15,NP1_W16,NP1_W23,NP1_U08,NP1_U10,NP1_U12,NP1_K02 |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje obszar zagadnień mówiących o zasadach, formach i metodach realizowania edukacji zdrowotnej i zajęć z wychowania fizycznego. |
Pełny opis: |
Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą programowania, planowania oraz realizacji zajęć edukacji motoryczno-zdrowotnej na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Umożliwienie studentowi interpretowania założeń metod i form nauczania czynności ruchowych w zależności uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych oraz celów dydaktycznych. Wyposażenie studentów w niezbędną wiedzę konieczną do planowania kierunkowego, metodycznego związaną z kształceniem psychomotorycznym, zdrowotny. W roku akademickim 2020/21 Zajęcia realizowane w systemie kształcenia na odległość na platformie Ms Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a91dd502f18e347148244403fe5e07b59%40thread.tacv2/conversations?groupId=ce6af204-05c0-4113-bc8a-7d1d257e23a4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Bielski J.: Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Oficyna wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005 - Kierczak U.: Poradnik metodyczny- wychowanie fizyczne nauczanie zintegrowane. WSiP, Warszawa 2002. Literatura uzupełniająca: Bondarewicz M.: Forma zabawowa w nauczaniu gier zespołowych. SiT, Warszawa 1988. Trześniowski R.: Gry i zabawy ruchowe. WSiP1995. - Wlaźnik K.: Wychowanie fizyczne w przedszkolu. WSiP 1985. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student używa podstawowej terminologii z zakresu kultury fizycznej, prezentuje podstawową wiedzę z zakresu wychowania fizycznego i bezpieczeństwa prowadzonych zajęć; Umiejętności: Student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu kultury fizycznej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, prezentuje zajęcia w grupie studentów. Kompetencje społeczne: Student jest świadomy swojej roli w grupie jako wzór dla uczniów i potrafi ich w sposób efektywny zmotywować do pracy. Zdaje sobie sprawę z powagi swojej pracy jako pedagoga i na zajęcia zawsze przychodzi przygotowany i gotowy na sytuacje niespodziewane. Uzasadnienie ECTS: 1 godziny kontaktowe: 15 przygotowanie projektu: 15 Łączna liczba godzin: 30=1 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji - na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji; - na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je porównać; - na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.