Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MGRJM22 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku Pedagogika: NP2_W04, NP2_W05, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01 |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest przygotowanie do ostatecznego ukończenia samodzielnej pracy z tekstami humanistyczno-pedagogicznymi, przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania problemów społecznych wykraczających poza program studiów. Ponadto chodzi o wykształcenie umiejętności przygotowywania i przedstawiania referatów o tematyce społeczno-edukacyjnej oraz przygotowanie do ostatecznej redakcji własnego tekstu pedagogicznego (pracy magisterskiej). |
Pełny opis: |
Ostateczne i samodzielne ukończenie pracy magisterskiej, pod opieką promotora, pracy o charakterze systematyzującym i projektowym, badawczym lub aplikacyjnym. Samodzielne rozwiązanie problemu praktycznego (aplikacyjnego) bądź samodzielne rozwiązanie problemu ogólnego. Ogólna charakterystyka pisania pracy magisterskiej. Organizacja warsztatu pracy. Ostateczny dobór i analiza źródeł. Końcowa redakcja pracy naukowej. Zasady konstrukcji przypisów. Opracowanie wstępu i zakończenia. Redagowanie bibliografii. Skład komputerowy. Zapoznanie ze sposobami krytycznej analizy tekstu naukowego. Omówienie metod badań empirycznych i jakościowych. |
Literatura: |
M. Węglicka, Jak pisać pracę magisterską?, Kraków 2005, M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006, M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010, R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2007, S. Palka, Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010, D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, ewaluacja, Lublin 2011, F. Bereźnicki, Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna historyczny rozwój pojęć związanych z tematyką seminarium, zna twierdzenia związane z tematyką seminarium, potrafi powiązać je z twierdzeniami z podstawowego kursu studiów na kierunku pedagogika, zna techniki obliczeniowe właściwe dla dziedziny, z którą związana jest problematyka seminarium, zna i rozumie podstawowe zasady związane z ochroną własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz uwarunkowań prawnych działalności naukowej i dydaktycznej. Umiejętności studenta: konstruuje rozumowania społeczno-pedagogiczne, wykraczające poza program studiów, w szczególności dowodzi twierdzenia, weryfikuje hipotezy, tworzy kontrprzykłady, sprawdza poprawność wnioskowań w budowaniu dowodów formalnych twierdzeń wykraczających poza program studiów, stosuje w razie potrzeby w danym dziale narzędzia z innych dziedzin pedagogicznych, na poziomie zaawansowanym i obejmującym pedagogikę współczesną przedstawia w mowie i piśmie pojęcia i metody dotyczące problematyki seminarium, w oparciu o literaturę w języku polskim lub obcym i inne źródła. Przygotowuje i przedstawia zaawansowane opracowanie dotyczący obranego problemu społeczno-edukacyjnego, wypowiada się w sposób swobodny, używając ścisłego języka, na temat zagadnień edukacyjnych, w rozważanych zagadnieniach wykraczających poza program studiów dostrzega struktury formalne związane z podstawowymi działami pedagogiki, przygotowuje, oparciu o literaturą w języku polskim lub obcym, pracę pisemną na zadany temat (praca magisterska) oraz wykorzystuje literaturę pedagogiczną w procesie samokształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: wykład, dyskusja, pogadanka, analiza wyników badań nad wybranymi problemami pedagogicznymi, prezentacje multimedialne. Zaliczenie na podstawie przedkładanych przez studenta części pracy magisterskiej: semestr I - Rozdział metodologiczny i przygotowanie narzędzi badawczych, semestr II - Analiza wyników badań, ostateczna redakcja pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.