Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MSP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | WIEDZA: P_WP1_01; P_WP1_02; P_WP1_03 UMIEJĘTNOŚCI: P_UP1_01; P_UP1_02; P_UP1_03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP1_02; P_KP1_03; P_KP1_04 Wiedza: - Student posiada specjalistyczną wiedzę na temat prawidłowości rozwojowych i możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym. - Student zna biopsychiczne uwarunkowania przyswajania wiedzy, zdobywania umiejętności, rozwoju osobowości dzieci. - Student ma elementarną wiedzę o metodyce edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyce szczegółowej) wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w edukacji elementarnej, terapii dziecka. Rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, z zakresu wiedzy o społeczeństwie. Umiejętności: - Student dokonuje analizy podstawy programowej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody, dostrzegać wzajemne związki środowiska społecznego i przyrodniczego. - Student posiada umiejętność planowania i organizowania działalności edukacyjnej, terapeutycznej w klasach I-III (w szkołach podstawowych). - Student potrafi samodzielnie przygotować i prowadzić zajęcia z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym w zakresie obszarów edukacyjnych, zgodnie z aktualnymi wymogami metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3 (dydaktyki szczegółowej). Kompetencje społeczne: - Student jest przekonany o konieczności stosowania w praktyce dydaktyczno-wychowawczej zasady indywidualizacji, wynikającej z potrzeb edukacyjnych dziecka oraz pogłębiania swojego rozumienia środowiska przyrody, krzewienia idei troski o środowisko społeczno-przyrodnicze. - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji elementarnej dziecka, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie edukacji społeczno-przyrodniczej w klasach 1-3, doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania edukacyjne oraz posiada umiejętności porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć (ćwiczenia akademickie) jest poznanie i zrozumienie współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społecznego i przyrodniczego, wychowanie do postawy odpowiedzialności za środowisko przyrody, którego człowiek stanowi integralną część, rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska społecznego, rozwijanie zachowań ukierunkowanych na ochronę przyrody. Proponowany nakład pracy studentki/studenta: - czynne uczestniczenie w zajęciach (ćwiczenia akademickie) - 30 godz. dydaktycznych - przygotowanie do zajęć, praca z książką (literatura przedmiotu) - 20 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta (dyżur) - przygotowanie prezentacji ćwiczebnej - 20 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych Ogółem 90 godzin dydaktycznych (3 ECTS). Metody kształcenia: praca z książką, dyskusja, metody impresyjne, metody ekspresyjne, metoda projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.