Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-SEM-3I-KK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, NP1_U02, NP1_U06, NP1_K17 |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności z zakresu metodologii badań i statystyki. |
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest warstwie teoretycznej, aspektom ogólnometodologicznym, warsztatowi badawczemu oraz organizacji pracy licencjackiej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów w ramach pracy indywidualnej i grupowej do realizacji projektu badawczego w formie pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest warstwie wstępnej, w której porusza się aktualność i istotność problematyki badawczej jak również motywację do podjęcia danej tematyki, warstwie teoretycznej, warstwie metodologicznej, w której określa się: zakres pracy wraz z celem i przedmiotem, teren badań wraz z grupą badawczą, problemy i hipotezy badawcze oraz metody, techniki i narzędzia badań oraz warstwie badawczej. Ponadto, seminarium licencjackie poświęcone jest systematycznemu studiowaniu literatury przedmiotowej i metodologicznej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów w ramach pracy indywidualnej i grupowej do realizacji projektu badawczego w formie pracy licencjackiej. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Góralski A.: "Metody badań pedagogicznych w zarysie", Wydawnictwo APS, Warszawa 1999; 2. Pilch T.: "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe", Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2001; 3. Rubacha K.: "Metodologia badań nad edukacją", Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008; 4. Sztumski J.: "Wstęp do metod i technik badań społecznych", Wydawnictwo "Śląsk", Katowice 2010. Uzupełniająca: 1. Gnietecki J.: "Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych", Wydawnictwo Naukowe PTP, Poznań 2003; 2. Nowak S.: "Metodologia badań socjologicznych", PWN, Warszawa 1970; 3. Palka S (red.).: "Orientacje w metodologii badań pedagogicznych", Wydawnictwo UJ, Kraków 1998. Literatura przedmiotu: indywidualnie przez studentów gromadzona i krytycznie analizowania. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, - student ma podstawową wiedzę na temat terminologii i specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi; Umiejętności: NP1_U02, NP1_U06 - student potrafi analizować i interpretować podstawowe problemy pedagogiczne wykorzystując podstawową wiedzę teoretyczną oraz potrafi planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników i konstruowaniem wniosków. Kompetencje społeczne NP1_K17 - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej i jest gotowy do prowadzenia badań zgodnie z dyrektywami metodologicznymi. 150 h [150 : 30(25)=5], 5 ECTS - udział w seminarium: 30 h - poszukiwanie literatury przedmiotowej i metodologicznej, jej krytyczna analiza i udokumentowane studiowanie: 30 h - rzetelna, systematyczna, stopniowa praca nad pełną wersją rozprawy licencjackiej: 85 h - konsultacje: 5 h |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, - student ma podstawową wiedzę na temat terminologii i specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi; - na ocenę 3,0 - student ma podstawową wiedzę na temat terminologii, specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi - korzysta z niepełnego zasobu literatury obowiązkowej; - na ocenę 3,5 - student ma podstawową wiedzę na temat terminologii, specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi - korzysta z literatury obowiązkowej; - na ocenę 4,0 - student ma szczegółową wiedzę na temat terminologii, specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi - korzysta z literatury obowiązkowej i z samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; ma wiedzę na temat aktualnych orientacji i strategii praktykowanych w badaniach naukowych; - na ocenę 4,5 - student ma szczegółową wiedzę na temat terminologii, specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi - korzysta z literatury obowiązkowej i z samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; ma wiedzę na temat aktualnych orientacji i strategii praktykowanych w badaniach naukowych; zna i rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia działań badawczych; - na ocenę 5,0 - student ma szczegółową wiedzę na temat terminologii, specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi - korzysta z literatury obowiązkowej i z samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; ma wiedzę na temat aktualnych orientacji i strategii praktykowanych w badaniach naukowych; zna i rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia działań badawczych oraz podaje stosowne przykłady odwołując się do badań własnych. Umiejętności: NP1_U02, NP1_U06 - student potrafi analizować i interpretować podstawowe problemy pedagogiczne wykorzystując podstawową wiedzę teoretyczną oraz potrafi planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników i konstruowaniem wniosków; - na ocenę 3,0 - student potrafi w sposób ogólny analizować i interpretować podstawowe problemy pedagogiczne wykorzystując podstawową wiedzę teoretyczną oraz potrafi w sposób ogólny planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników i konstruowaniem wniosków; - na ocenę 3,5 - student potrafi w sposób ogólny analizować i interpretować podstawowe problemy pedagogiczne wykorzystując podstawową wiedzę teoretyczną oraz potrafi w sposób ogólny planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników, konstruowaniem wniosków i właściwą ich prezentacją; - na ocenę 4,0 - student potrafi w sposób szczegółowy analizować i interpretować podstawowe problemy pedagogiczne wykorzystując podstawową wiedzę teoretyczną oraz potrafi w sposób szczegółowy planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników, konstruowaniem wniosków i właściwą ich prezentacją; - na ocenę 4,5 - student potrafi w sposób szczegółowy analizować i interpretować złożone problemy pedagogiczne wykorzystując szczegółową wiedzę teoretyczną oraz potrafi w sposób szczegółowy planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników, konstruowaniem wniosków i właściwą ich prezentacją; - na ocenę 5,0 - student potrafi w sposób szczegółowy analizować i interpretować złożone problemy pedagogiczne wykorzystując szczegółową wiedzę teoretyczną oraz potrafi w sposób szczegółowy planować i prowadzić proste badania pedagogiczne wraz z opracowywaniem wyników, konstruowaniem wniosków i właściwą ich prezentacją; student potrafi dokonywać modyfikacji tych badań i ustalać dalszy ich przebieg. Kompetencje społeczne: NP1_K17 - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej i jest gotowy do prowadzenia badań zgodnie z dyrektywami metodologicznymi; - na ocenę 3,0 - student jest na tyle świadomy swojej wiedzy i umiejętności, by być gotowym do prowadzenia badań zgodnie z narzuconymi mu dyrektywami metodologicznymi; - na ocenę 3,5 - student jest na tyle świadomy swojej wiedzy i umiejętności, by być gotowym do prowadzenia badań zgodnie z samodzielnie dobranymi, ogólnymi dyrektywami metodologicznymi; - na ocenę 4,0 - student jest na tyle świadomy swojej wiedzy i umiejętności, by być gotowym do prowadzenia badań zgodnie z samodzielnie dobranymi, szczegółowymi dyrektywami metodologicznymi; - na ocenę 4,5 - student jest na tyle świadomy swojej wiedzy i umiejętności, by być gotowym do modyfikowania prowadzonych badań zgodnie z samodzielnie dobranymi, szczegółowymi dyrektywami metodologicznymi; - na ocenę 5,0 - student jest na tyle świadomy swojej wiedzy i umiejętności, by być gotowym do modyfikowania prowadzonych badań zgodnie z samodzielnie dobranymi, szczegółowymi dyrektywami metodologicznymi, wyrażając krytyczną ocenę na temat ich rzetelności. Na ocenę końcową składają się: 1. Obowiązkowa obecność na seminarium. 2. Systematyka pracy nad rozprawą licencjacką i terminowa prezentacja jej fragmentów. 3. Opracowanie i złożenie pełnej pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT SEM
SEM
SEM
SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kinga Krawiecka | |
Prowadzący grup: | Kinga Krawiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie studentów w ramach pracy indywidualnej i grupowej do realizacji dalszej części projektu badawczego w formie pracy licencjackiej poprzez: krytyczną analizę literatury przedmiotu, rzetelne i pełne opracowanie części teoretycznej pracy oraz pełne przeprowadzenie badań właściwych wraz z uprządkowaniem wyników tych badań. |
|
Pełny opis: |
W II semestrze, seminarium licencjackie poświęcone jest: - krytycznej analizie literatury przedmiotu oraz rzetelnemu opracowaniu części teoretycznej pracy dyplomowej wraz z zachowaniem poprawnej jej struktury, opracowaniem przypisów i uporządkowaniem wykazu bibliograficznego; - przeprowadzeniu badań właściwych z użyciem rzetelnie skonstruowanych narzędzi badawczych; - zgromadzeniu i uporządkowaniu wyników przeprowadzonych badań, celem przygotowania ich do analizy. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Góralski A.: "Metody badań pedagogicznych w zarysie", Wydawnictwo APS, Warszawa 1999; 2. Pilch T.: "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe", Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2001; 3. Rubacha K.: "Metodologia badań nad edukacją", Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008; 4. Sztumski J.: "Wstęp do metod i technik badań społecznych", Wydawnictwo "Śląsk", Katowice 2010. Uzupełniająca: 1. Gnietecki J.: "Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych", Wydawnictwo Naukowe PTP, Poznań 2003; 2. Nowak S.: "Metodologia badań socjologicznych", PWN, Warszawa 1970; 3. Palka S (red.).: "Orientacje w metodologii badań pedagogicznych", Wydawnictwo UJ, Kraków 1998. Indywidualnie zgromadzona literatura przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kinga Krawiecka | |
Prowadzący grup: | Kinga Krawiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 125 godzin [125 : 30(25)=5], 5 ECTS - udział w seminarium: 30 godzin - przygotowanie do zajęć (ciągłe i systematyczne): 45 godzin - pisemne opracowanie i przedstawienie części metodologiczno - empirycznej pracy licencjackiej: 45 godzin - konsultacje: 5 godzin |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest aspektom teoretycznym, ogólnometodologicznym, warsztatowi badawczemu oraz organizacji pracy licencjackiej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów w ramach pracy indywidualnej i grupowej do realizacji projektu badawczego w formie pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
III semestr seminarium licencjackiego poświęcony jest: - pisemnemu opracowaniu rozdziału metodologicznego; - pisemnemu opracowaniu analizy badań własnych; - pisemnemu dopracowaniu i złożeniu pełnej wersji pracy licencjackiej wraz ze spisem treści, bibliografią, aneksem, wstępem, zakończeniem i wnioskami oraz streszczeniem. |
|
Wymagania wstępne: |
3 rok - PEDAGOGIKA, studia I stopnia - studia stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.