Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-SLDKK3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: P_WP1_03; PSI_W01; NP1_W02; PSI_TS2_W01; Umiejętności: PSI_U06; NP1_U05; PSI_TS2_U01; Kompetencje społeczne: PSI_K01; NP1_K01; |
Skrócony opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest aspektom ogólnometodologicznym, warsztatowi badawczemu oraz organizacji pracy licencjackiej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów w ramach pracy indywidualnej i grupowej do realizacji projektu badawczego w formie pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Seminarium licencjackie poświęcone jest warstwie wstępnej, w której porusza się aktualność i istotność problematyki badawczej jak również motywację do podjęcia danej tematyki, warstwie metodologicznej, w której określa się: zakres pracy wraz z celem i przedmiotem, teren badań wraz z grupą badawczą, problemy i hipotezy badawcze oraz metody, techniki i narzędzia badań oraz warstwie badawczej. Ponadto, seminarium licencjackie poświęcone jest systematycznemu studiowaniu literatury przedmiotowej i metodologicznej. Celem seminarium jest przygotowanie studentów w ramach pracy indywidualnej i grupowej do realizacji projektu badawczego w formie pracy licencjackiej. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Pilch T.: "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe", Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2001; 2. Rubacha K.: "Metodologia badań nad edukacją", Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008; 3. Sztumski J.: "Wstęp do metod i technik badań społecznych", Wydawnictwo "Śląsk", Katowice 2010. Uzupełniająca: 1. Gnietecki J.: "Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych", Wydawnictwo Naukowe PTP, Poznań 2003; 2. Nowak S.: "Metodologia badań socjologicznych", PWN, Warszawa 1970; 3. Palka S (red.).: "Orientacje w metodologii badań pedagogicznych", Wydawnictwo UJ, Kraków 1998. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: P_WP1_03, PSI_W01, NP1_W02 - student ma podstawową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice i w pedagogice specjalnej; PSI_TS2_W01 - student ma podstawową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi; Umiejętności: PSI_U06, NP1_U05 - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi konstruować problemy badawcze, potrafi weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy w zakresie części teoretycznej i badawczej; PSI_TS2_U01 - student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; Kompetencje społeczne: PSI_K01, NP1_K01 - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej ustawicznie dokonując jego oceny. 75h. [75 : 30(25)=3], 3ECTS - udział w seminarium: 15h. - przygotowanie do zajęć (ciągłe i systematyczne): 10h. - krytyczna analiza literatury przedmiotu: 35h. - konsultacje: 15h. W roku akademickim 2018/2019 (semestr zimowy): 150h. [150 : 30(25)=6], 6ECTS - udział w seminarium: 30h. - przygotowanie do seminarium (ciągła systematyczna praca nad teoretyczną, metodologiczną i badawczą częścią rozprawy): 45h. - krytyczna analiza literatury przedmiotu: 60h. - konsultacje: 15h. W roku akademickim 2018/2019 (semestr letni): 150. [150 : 30(25)=6], 6ECTS - udział w seminarium: 30h. - przygotowanie do zajęć (ciągłe i systematyczne): 45h. - pisemne opracowanie i przedstawienie części teoretycznej i metodologiczno - empirycznej, które składają się na pełną wersję pracy licencjackiej: 60h. - konsultacje: 15h. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: P_WP1_03, PSI_W01, NP1_W02 - student ma podstawową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej , metodologicznej i badawczej w pedagogice i w pedagogice specjalnej; - na ocenę 3 (dst.) - student ma podstawową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w naukach pedagogicznych, a w szczególności w pedagogice specjalnej - odwołuje się do literatury obowiązkowej; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student ma szczegółową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w naukach pedagogicznych, a w szczególności w pedagogice specjalnej - odwołuje się do literatury obowiązkowej, jak również do samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; - na ocenę 4 (db.) - student ma szczegółową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w naukach pedagogicznych, a w szczególności w pedagogice specjalnej - odwołuje się do literatury obowiązkowej, jak również do samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; ma wiedzę na temat aktualnych orientacji i strategii praktykowanych w badaniach naukowych; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student ma szczegółową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w naukach pedagogicznych, a w szczególności w pedagogice specjalnej - odwołuje się do literatury obowiązkowej, jak również do samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; ma wiedzę na temat aktualnych orientacji i strategii praktykowanych w badaniach naukowych; zna i rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia działań badawczych; - na ocenę 5 (bdb.) - student ma szczegółową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w naukach pedagogicznych, a w szczególności w pedagogice specjalnej - odwołuje się do literatury obowiązkowej, jak również do samodzielnie wyszukanych źródeł naukowych; ma wiedzę na temat aktualnych orientacji i strategii praktykowanych w badaniach naukowych; zna i rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia działań badawczych; podaje stosowne przykłady odwołując się do badań własnych. PSI_TS2_W01 - student ma podstawową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi; - na ocenę 3 (dst.) - student ma podstawową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi w odwołaniu do literatury obowiązkowej; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student ma podstawową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi w odwołaniu do literatury obowiązkowej i uzupełniającej; - na ocenę 4 (db.) - student ma podstawową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi w odwołaniu do literatury obowiązkowej, uzupełniającej oraz innych źródeł samodzielnie wyszukanych; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi w odwołaniu do literatury obowiązkowej, uzupełniającej oraz innych źródeł samodzielnie wyszukanych; - na ocenę 5 (bdb.) - student ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej, metodologicznej i badawczej w pedagogice osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz posiada wiedzę o jej miejscu w systemie nauk i powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi w odwołaniu do literatury obowiązkowej, uzupełniającej oraz innych źródeł samodzielnie wyszukanych; podaje stosowne przykłady odwołując się do badań własnych. Umiejętności: PSI_U06, NP1_U05 - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: potrafi konstruować problemy badawcze, potrafi weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy; - na ocenę 3 (dst.) - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: korzystając z literatury podstawowej potrafi konstruować problemy badawcze,weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: korzystając z literatury podstawowej i uzupełniającej potrafi konstruować problemy badawcze, potrafi weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy; - na ocenę 4 (db.) - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: korzystając z literatury podstawowej, uzupełniającej i z innych wybranych przez siebie źródeł naukowych potrafi konstruować problemy badawcze, weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: korzystając z literatury podstawowej, uzupełniającej i z innych wybranych przez siebie źródeł naukowych potrafi konstruować problemy badawcze, weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy; wybór i zastosowanie źródeł naukowych potrafi rzetelnie uzasadnić; - na ocenę 5 (bdb.) - student posiada podstawowe umiejętności badawcze: korzystając z literatury podstawowej, uzupełniającej i z innych wybranych przez siebie źródeł naukowych potrafi konstruować problemy badawcze, weryfikować hipotezy badawcze, konstruować sposób przeprowadzania badań pedagogicznych w oparciu o właściwie dobrane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pracy; wybór i zastosowanie źródeł naukowych potrafi rzetelnie uzasadnić; dokonuje kompilacji i ewentualnych modyfikacji własnych umiejętności. PSI_TS2_U01 - student posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; - na ocenę 3 (dst.) - student posiada umiejętność ogólnego prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student posiada umiejętność szczegółowego prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; - na ocenę 4 (db.) - student posiada umiejętność szczegółowego, jak również twórczego prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student posiada umiejętność szczegółowego, jak również twórczego prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; potrafi je argumentować w kontekście różnorodnych perspektyw teoretycznych; - na ocenę 5 (bdb.) - student posiada umiejętność szczegółowego, jak również twórczego prezentowania własnych pomysłów i sugestii badawczych z wykorzystaniem podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną; potrafi je argumentować w kontekście różnorodnych perspektyw teoretycznych; dokonuje weryfikacji i modyfikacji własnych pomysłów na gruncie nauki. Kompetencje społeczne: PSI_K01, NP1_K01 - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej ustawicznie dokonując jego oceny; - na ocenę 3 (dst.) - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej ustawicznie dokonując jego oceny; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student ma głęboką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej ustawicznie dokonując jego oceny; - na ocenę 4 (db.) - student ma głęboką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej ustawicznie dokonując jego oceny, w związku z tym rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student ma głęboką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej, warsztatowej oraz ogólnopedagogicznej ustawicznie dokonując jego oceny, w związku z tym rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego; - na ocenę 5 (bdb.) - student ma głęboką świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki badawczej, warsztatowej oraz ogólnopedagogicznej ustawicznie dokonując jego oceny, w związku z tym rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwoju osobistego oraz rozwoju kompetencji personalnych i społecznych. Na ocenę końcową składają się: 1. Obecność na zajęciach - systematyczne uczestnictwo w seminarium i w konsultacjach. 2. Ocena systematycznej pracy przygotowywanej indywidualnie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.