Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-SLPDS21617 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP1_W12, NP1_W24, NP1_U05, NP1_U06, NP1_U13, NP1_K04, NP1_K06 |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest pomoc studentowi w naukowym opracowaniu wybranego problemu pedagogicznego i przygotowaniu pisemnej pracy dyplomowej. W związku z tym promotor wspiera i prowadzi studenta, zapoznając z podstawowymi sposobami pracy naukowej. Zdobyte dzięki temu doświadczenie techniczne, metodologiczne i badawcze może zostać wykorzystanie zarówno przy pisaniu pracy dyplomowej, jak i w praktycznej pracy pedagogicznej, która zawsze nosi znamię pracy badawczej. Seminarium prowadzone jest w formie warsztatu. Grupa seminaryjna opracowuje temat wskazany przez promotora. Bliższe informacje odnośnie do aktualnego tematu umieszczono w części szczegółowej sylabusa na dany semestr. |
Pełny opis: |
Ogólny harmonogram pisania pracy dyplomowej przedstawia się następująco: - w pierwszym semestrze należy przygotować koncepcję badania własnego (sformułować temat pracy dyplomowej, określić główny problem badawczy i problemy szczegółowe) i rozdział teoretyczny; - drugi semestr będzie poświęcony przygotowaniu narzędzia badawczego i wykonaniu badania oraz napisaniu rozdziału metodologicznego; - trzeci i ostatni semestr zajmie analiza wyników w formie rozdziału analitycznego i przygotowanie pracy dyplomowej do złożenia. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Statystyczny drogowskaz, red. S. Bedyńska i M. Cypryańska, t. 1-3, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy student: - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzaniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; - zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się po-szczególne metody; - posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji W zakresie umiejętności student: - ma posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów ba-dań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; - potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystanie ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, odwołując się przy tym do rożnych ujęć teoretycznych i korzystając z dorobku zarówno pedagogiki, jak i innych dyscyplin społecznych i humanistycznych; - potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; - umie przyjmować i wyznaczać zadania; - ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych. W zakresie kompetencji społecznych student: - ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; - jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Opis ECTS: udział w spotkaniach seminarium – 15 respective 30 praca własna: - przygotowanie się do zajęć – 30 - studiowanie literatury przedmiotu – 30 - bieżące pisanie części pracy – 15 respective 45 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody sprawdzania: - napisanie koncepcji pracy dyplomowej i prezentacja jej na forum grupy seminaryjnej, - prowadzenie listy obecności, - obserwacja aktywności studentów na zajęciach, - kontrola wykonania zleconych zadań, - systematyczne pisanie kolejnych rozdziałów pracy dyplomowej. Pracę na seminarium ocenia się według dwóch kryteriów: 1) systematycznego i aktywnego udziału w spotkaniach seminaryjnych i (2) regularnego przygotowywania kolejnych części pracy dyplomowej. W związku z pierwszym kryterium prowadzona będzie lista obecności. Za frekwencję 7 respective 14 dwugodzinnych spotkań przysługuje bonus w formie + 0,5 oceny końcowej. 5.0 - 90%-100% sumy punktów za wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego seminarium respective napisanie odpowiedniego fragmentu pracy dyplomowej. 4.5. - 80%-89% sumy punktów za wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego seminarium respective napisanie odpowiedniego fragmentu pracy dyplomowej. 4.0 - 70%-79% sumy punktów za wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego seminarium respective napisanie odpowiedniego fragmentu pracy dyplomowej. 3.5. - 60%-69% sumy punktów za wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego seminarium respective napisanie odpowiedniego fragmentu pracy dyplomowej. 3.0 - 50%-59% sumy punktów za wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego seminarium respective napisanie odpowiedniego fragmentu pracy dyplomowej. 2.0 (niezdane) - mniej niż 50% sumy punktów za wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego seminarium respective napisanie odpowiedniego fragmentu pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.