Warsztat badawczy - Funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i rodzinnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-WAR-1II-FU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat badawczy - Funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i rodzinnym |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia Wiedza: NP2_W02, NP2_W04, NP2_W13, NP2_W15 Umiejętności: NP2_U01, NP2_U02, NP2_U05 Kompetencje: NP2_ K01, NP2_ K05 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych w dyscyplinie pedagogika. Studenci wykorzystując wcześniej zdobytą wiedzę z zakresu metodologii badań pedagogicznych i statystyki planują projekt badawczy, przeprowadzają badania empiryczne, przygotowują dokumentację badawczą i prezentują wyniki badań dotyczące funkcjonowania ucznia/dziecka w środowisku szkolnym i rodzinnym. Warsztat daje możliwość praktycznego wykorzystania wiedzy metodologicznej w praktyce przyszłego pedagoga szkolnego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1: student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu metodologii prowadzenia badań pedagogicznych; zna i rozumie zasady i metody prowadzenia badań empirycznych w paradygmacie ilościowym. EK 2: zna etapy postępowania badawczego, sposoby wnioskowania naukowego EK 3: ma pogłębioną wiedzę pedagogiczną o funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym i społecznym oraz kontekstach rozwojowych ucznia/dziecka w szkole i środowisku rodzinnym Umiejętności: EK 4: student potrafi zaplanować i przygotować projekt badawczy, sformułować cele badań, pytania badacze i hipotezy w oparciu o literaturę przedmiotu EK 5 potrafi zebrać materiał empiryczny, dokonać analizy statystycznej z wykorzystaniem programu SPSS (korelacje, testy porównywania średnich, analiza wariancji i regresji) EK 6: potrafi prezentować wyniki badań, wyciągać wnioski, uogólnienia i formułować praktyczne wskazówki do pracy pedagogicznej. Kompetencje: EK 7: student jest gotów do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza EK 8: student jest gotów do zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki w procesie prowadzenia badań pedagogicznych Opis ECTS (dwa semestry): Godziny kontaktowe (udział w zajęciach) - 60 godz. Przygotowanie do zajęć, praca z tekstem - 40 godz. Przygotowanie projektu badawczego - 20 godz. Przeprowadzenie badań - 10 godzin Przygotowanie prezentacji - 20 godz. Łącznie nakład pracy studenta 150 godzin = 6 ECTS (w każdym semestrze 3 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.