Współczesne koncepcje pedagogiki wczesnoszkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-WW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne koncepcje pedagogiki wczesnoszkolnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://11pcq44 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W25, NP2_W24, NP2_U02, NP2_K01 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta pogłębionej wiedzy o współczesnych podstawach teoretycznych i metodologicznych pedagogiki wczesnoszkolnej oraz jej powiązań z działalnością praktyczną; zdobycie umiejętności interpretowania procesów i zjawisk zachodzących na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, prezentowania własnych poglądów pedagogicznych z uwzględnieniem perspektyw teoretycznych i badawczych pedagogiki wczesnoszkolnej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1: Student zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne. EK 2: Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki wczesnoszkolnej, potrafi omówić jej dyskursy i założenia wybranych koncepcji edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym ; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice wczesnoszkolnej. Umiejętności: EK 3: Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat edukacji elementarnej oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, pojawiających się w szkole. EK 4: Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w zakresie edukacji elementarnej. Kompetencje społeczne: EK 5: Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra dzieci EK 6: Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka, OPIS ECTS: Godziny kontaktowe: konwersatorium 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, czytanie i analiza lektury 20 godz. Przygotowanie referatu/prezentacji - 10 godz. Liczba punktów ECTS: 2 (60 godz.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulawska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.