Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia, pierwsza pomoc przedmedyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-ZDR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia, pierwsza pomoc przedmedyczna
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W06, NP2_U17,

NP2_U18, NP2_K13

Skrócony opis:

Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do identyfikowania potrzeb z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia, planowania i podejmowania skutecznych działań, służących umacnianiu zdrowia w określonych społecznościach oraz dokonywania ewaluacji podjętych działań.

Pełny opis:

Przedmiot implikuje zagadnienia umożliwiające jednostkom i grupom społecznym zwiększenie kontroli nad uwarunkowaniami zdrowia w celu poprawy ich stanu zdrowia oraz sprzyja rozwijaniu zdrowego stylu życia, a także kształtowaniu innych środowiskowych i osobniczych czynników prowadzących do zdrowia.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Edukacja zdrowotna / Ewa Syrek, Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz.

Edukacja zdrowotna : systemowa analiza zagadnień / Czesław Lewicki.

Edukacja zdrowotna : podręcznik akademicki / Barbara Woynarowska.

Nauczyciel jako pedagog i promotor zdrowia / pod red. Józefa Drabika i Małgorzaty Resiak ; [Akademia Wychowania Fizycznegi i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku].

Literatura uzupełniająca

Gromadzka-Ostrowska J., Włodarek D., Toeplitz Z., Edukacja prozdrowotna, Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe Novum.

Jaczewski A., Komosińska K., Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej, Płock 2004, CeDeWu

Karski J.B., Praktyka i teoria promocji zdrowia, Warszawa 2003

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student:

EK1. Wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną oraz implikacje praktyczne z nich wynikające. Charakteryzuje obszary działania i metody stosowane w promocji zdrowia oraz identyfikuje strategie promocji zdrowia o zasięgu lokalnym, narodowym i międzynarodowym.

EK2. Charakteryzuje inicjatywy, charakter działań w promocji zdrowia w perspektywie lokalnej, narodowej i międzynarodowej oraz omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.

EK3. Właściwie dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa.

Metody i kryteria oceniania:

Po zakończonym czasie realizacji przedmiotu Student:

- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie umie wykorzystywać podstawowych informacji z zakresu problematyki przedmiotu

- na ocenę 3 (dst.): zna i poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;

- na ocenę 3+ (dst plus): zna i poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;

- na ocenę 4 (db.): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe informacje z zakresu problematyki przedmiotu, potrafi je porównać oraz zastosować w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;

- na ocenę 4+ (db plus): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe i rozszerzone informacje z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III;

- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 23 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Gątarek
Prowadzący grup: Izabela Gątarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 18 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Gątarek
Prowadzący grup: Izabela Gątarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

1 ECTS

15 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem;

5 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć;

5 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)