Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia, pierwsza pomoc przedmedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-ZDR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia, pierwsza pomoc przedmedyczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W06, NP2_U17, NP2_U18, NP2_K13 |
Skrócony opis: |
Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do identyfikowania potrzeb z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia, planowania i podejmowania skutecznych działań, służących umacnianiu zdrowia w określonych społecznościach oraz dokonywania ewaluacji podjętych działań. |
Pełny opis: |
Przedmiot implikuje zagadnienia umożliwiające jednostkom i grupom społecznym zwiększenie kontroli nad uwarunkowaniami zdrowia w celu poprawy ich stanu zdrowia oraz sprzyja rozwijaniu zdrowego stylu życia, a także kształtowaniu innych środowiskowych i osobniczych czynników prowadzących do zdrowia. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Edukacja zdrowotna / Ewa Syrek, Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz. Edukacja zdrowotna : systemowa analiza zagadnień / Czesław Lewicki. Edukacja zdrowotna : podręcznik akademicki / Barbara Woynarowska. Nauczyciel jako pedagog i promotor zdrowia / pod red. Józefa Drabika i Małgorzaty Resiak ; [Akademia Wychowania Fizycznegi i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku]. Literatura uzupełniająca Gromadzka-Ostrowska J., Włodarek D., Toeplitz Z., Edukacja prozdrowotna, Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe Novum. Jaczewski A., Komosińska K., Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej, Płock 2004, CeDeWu Karski J.B., Praktyka i teoria promocji zdrowia, Warszawa 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: EK1. Wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną oraz implikacje praktyczne z nich wynikające. Charakteryzuje obszary działania i metody stosowane w promocji zdrowia oraz identyfikuje strategie promocji zdrowia o zasięgu lokalnym, narodowym i międzynarodowym. EK2. Charakteryzuje inicjatywy, charakter działań w promocji zdrowia w perspektywie lokalnej, narodowej i międzynarodowej oraz omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. EK3. Właściwie dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Po zakończonym czasie realizacji przedmiotu Student: - na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie umie wykorzystywać podstawowych informacji z zakresu problematyki przedmiotu - na ocenę 3 (dst.): zna i poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III; - na ocenę 3+ (dst plus): zna i poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych informacji z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III; - na ocenę 4 (db.): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe informacje z zakresu problematyki przedmiotu, potrafi je porównać oraz zastosować w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III; - na ocenę 4+ (db plus): zna i poprawnie wykorzystuje podstawowe i rozszerzone informacje z zakresu wiedzy o zdrowiu i sposobach jej przekazywania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III; - na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR WYK
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 23 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Gątarek | |
Prowadzący grup: | Izabela Gątarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Gątarek | |
Prowadzący grup: | Izabela Gątarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS 15 godzin synchronicznego kontaktu z nauczycielem; 5 godzin - pracy własnej studenta - przygotowanie do zajęć; 5 godzin - praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.