Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-DOC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka ogólna
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Efekty kształcenia na studiach I stopnia na kierunku: Pedagogika (ćwiczenia akademickie):

NP1_W03, NP1_W09, NP1_W11

NP1_U04, NP1_U06, NP1_U14

NP1_K08, NP1_K10, NP1_K12

Skrócony opis:

Celem zajęć akademickich (ćwiczenia prowadzone przez dr hab. E. Wolter prof. UKSW) z podstaw dydaktyki ogólnej jest poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu dydaktyki ogólnej, poznanie wartości znaczenia ucznia i nauczyciela - jako podmiotów procesu kształcenia, systemów dydaktycznych, organizacyjnych form procesu kształcenia, zrozumienie związku celów kształcenia z celami wychowania oraz wychowawczej funkcji procesu kształcenia, a także poznanie zasad nauczania, uczenia się (kształcenia) oraz metod kształcenia, dydaktyczno-wychowawczej wartości samokształcenia, samorealizacji, autokreacji - systematycznej i twórczej intrapersonalnej pracy nad sobą.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA:

- Student ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu wychowania i kształcenia, filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, psychologicznych podstaw procesu wychowania.

- Student zna podstawowe teorie dotyczące procesu wychowania oraz nauczania, uczenia się (kształcenia).

- Student zna najważniejsze systemy dydaktyczno-wychowawcze.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystać z różnych źródeł wiedzy.

-Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych (w zakresie podstaw dydaktyki ogólnej).

- Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w działaniu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Student ma odpowiedzialną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, doskonalenia zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student dostrzega znaczenie wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w kreowaniu relacji dydaktyczno-wychowawczych, środowiska wychowawczego i wspieraniu integralnego rozwoju człowieka. Ma przekonanie o wartości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

- Student ma świadomość uzasadnionej konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)