Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-MDZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W11, NP2_W05, NP2_U08, NP2_U11, NP2_K05, NP2_K12 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką rozpoznawania uzdolnień i zainteresowań dzieci i młodzieży oraz możliwościami szkolnego i pozaszkolnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych, a w szczególności z metodami i formami pracy z uczniami zdolnymi stosowanymi w podejściu wzbogacania i przyspieszania. |
Pełny opis: |
Uczeń zdolny, uzdolniony, utalentowany i podwójnie wyjatkowy- rozważania terminologiczne i podstawy diagnozy Czynniki wspomagające i utrudniające rozwój wybitnych zdolności Metody i formy pracy stosowane w podejściu wzbogacania w edukacji uczniów zdolnych Metody i formy pracy stosowane w podejściu przyspieszania w edukacji uczniów zdolnych Krajowe stowarzyszenia i programy wspierające uczniów zdolnych Dobór metod pracy i planowanie działań na rzecz wspierania zdolności i zainteresowań ucznia |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Boraczyńska, M., Dzierzgowska, I., Pasiuch, L., Łysak, K., Sadzińska, B. (2012), Uczeń zdolny - metody pracy, Warszawa: Wydawnictwo Raabe. Hłobił, E. (2010), Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Limont, W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk: GWP Łaszczyk, J., Jabłonowska, M. (2009), Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji, Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva. Smith, D. D. (2009), Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki cz.2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo APS. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
NP2_W05 Zna i rozumie teoretyczne i metodyczne podstawy pracy z uczniem zdolnym NP2_U08 Planuje twórcze i innowacyjne działania na rzecz wspierania i rozwoju zainteresowań oraz zdolności ucznia NP2_U11 Wybiera i wykorzystuje odpowiednie metody pracy z uczniem zdolnym uwzględniając jego indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne NP2_K05 Prezentuje aktywną i profesjonalną postawę w zakresie zdobywania nowej wiedzy i umiejętności NP2_K12 Dostrzega konsekwencje edukacyjne posiadania wybitnych zdolności oraz znaczenie projektowania działań służących wpieraniu rozwoju dziecka zdolnego i uzdolnionego NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ćwiczenia 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 10h Przygotowanie się do kolokwium 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne (pytania zamknięte i otwarte) punktacja: 16-15 p. - ocena: bardzo dobry (5) 14 p. - ocena: dobry plus (4.5) 13-12 p. - ocena: dobry (4) 11 p. - ocena: dostateczny plus (3,5) 10-9- p. - ocena: dostateczny (3) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuracki | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Link do zespołu w MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8PPfDDP35d-DxnokizNbeUohoenAC3ktTaxEkKtnDSg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6c7e36f5-0add-4b51-a9fb-b2c1362ceba6&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod do zespołu w MS TEAMS (proszę używać w celu dołączania do zespołu) obbzjb2 Link do kolokwium 30.01.2022 godz. 13.30-14.00 https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=MIRXEhvFFkiBY8coEDW5s6EnbX5Tv89LjlCwn16f_OhUOVE3M0g1TUVXM0JPU0VPSFFFUlUxVU9CWS4u |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.