Organizacja pracy przedszkola i szkoły
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-OPPRZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja pracy przedszkola i szkoły |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W11, NP2_W13, NP2_W25, NP2_U02, NP2_K11 |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu pedagogiki szkolnej oraz przedszkolnej. |
Skrócony opis: |
Przedmiot traktuje o tematyce organizacji i funkcjonowaniu placówek przedszkolnych oraz szkolnych. |
Pełny opis: |
Tematyka obejmuje zasady organizowania i prowadzenia placówek przedszkolnych oraz szkolnych . W obrębie przedmiotu omówione zostaną zagadnienia takie jak statut, arkusz organizacyjny placówki, dokumentacja procesu nauczania, opieki i wychowania, organizacja nadzoru pedagogicznego oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
Literatura: |
Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Gdańsk 2007. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2005. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010. Gardian-Miałkowska R., Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej. Wybrane obszary i rozwiązania, Toruń 2020. Miklasiński J., Celuch M., Kształcenie i organizacja pracy szkoły w praktyce, Warszawa 2020. Wojtczak B., Prawo oświaty niepublicznej, Warszawa 2021. Lorens R., Nowoczesne zarządzanie szkołą i placówką oświatową, Warszawa 2021. Akty prawne - wybór |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EU 1 - student zna akty prawne regulujące funkcjonowanie placówek przedszkolnych i szkolnych. EU 2 - student zna i rozumie istotę dokumentacji niezbędnej w organizacji i funkcjonowaniu placówek przedszkolnych i szkolnych. EU 3 - student zna i rozumie rolę środowisk wychowawczych, w szczególności rodziny, szkoły i przedszkola oraz potrzebę ich współpracy. EU 3 - student zna trudności i zagrożenia wychowawcze i dydaktyczne oraz rozumie potrzebę pomocy psychologiczno - pedagogicznej. EU 4 - student potrafi analizować akty prawne z zakresu pracy przedszkola i szkoły ważne dla praktyki edukacyjnej. EU 5 - student jest gotów do udziału w pracach nad przygotowaniem |
Metody i kryteria oceniania: |
Systematyczny udział w zajęciach. Kolokwium w postaci testu. Test zawiera 20 pytań. Kryteria oceniania: 20 - 19 pkt bdb 18 -17 pkt db+ 16-15 pkt db 14 - 13 pkt dst+ 12-11 pkt dst |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Beata Krajewska | |
Prowadzący grup: | Beata Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach 8h przygotowanie się do zajęć 25h przygotowanie do zaliczenia 30h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot traktuje o tematyce organizacji i funkcjonowaniu placówek przedszkolnych oraz szkolnych. |
|
Pełny opis: |
Tematyka obejmuje zasady organizowania i prowadzenia placówek przedszkolnych oraz szkolnych . W obrębie przedmiotu omówione zostaną zagadnienia takie jak statut, arkusz organizacyjny placówki, dokumentacja procesu nauczania, opieki i wychowania, organizacja nadzoru pedagogicznego oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
|
Literatura: |
Mendel M., Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Gdańsk 2007. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2005. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010. Gardian-Miałkowska R., Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej. Wybrane obszary i rozwiązania, Toruń 2020. Miklasiński J., Celuch M., Kształcenie i organizacja pracy szkoły w praktyce, Warszawa 2020. Wojtczak B., Prawo oświaty niepublicznej, Warszawa 2021. Lorens R., Nowoczesne zarządzanie szkołą i placówką oświatową, Warszawa 2021. Akty prawne - wybór |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.