Projektowanie edukacji matematycznej w klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-PEDMAT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie edukacji matematycznej w klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W05, NP2_W12, NP2_W26, NP2_U11, NP2_K12 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności dydaktycznych niezbędnych do projektowania i prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej klasach I-III, umiejętności rozwijania matematycznego myślenia uczniów w kontekście podejścia konstruktywistycznego w uczeniu się matematyki, oraz poznanie sposobów planowania procesu nauczania z wykorzystaniem odpowiednich metod, form i środków dydaktycznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EW-1 student zna i potrafi zdefiniować cele i treści edukacji matematycznej, zna zasady planowania procesu nauczania/uczenia się matematyki, EW-2 potrafi scharakteryzować podstawowe umiejętności matematyczne kształcone w klasach I-III. Umiejętności: EK-1 konstruuje scenariusz zajęć zgodnie z metodyką nauczania matematyki w przedszkolu i kl. I-III. EK-2 zna i stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne w pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej, posługuje się nowoczesnymi technologiami wspierającymi proces uczenia się dziecka. Kompetencje społeczne: EK-1 jest świadomy potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy. EK-2 jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej. OPIS ECTS: Udział w ćwiczeniach: 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń: 15 godz. Przygotowanie scenariusza zajęć: 10 godz. Przygotowanie do kolokwium: 10 godz. Razem 50 godz.=2 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Wiedza: ocena dst (3,0) - student zna i potrafi zdefiniować cele i treści edukacji matematycznej, zna podstawy planowania procesu nauczania/uczenia się matematyki,charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone w przedszkolu i klasach I-III. ocena dst. plus (3,5) - student zna i potrafi zdefiniować cele i treści edukacji matematycznej, zna podstawy planowania procesu nauczania/uczenia się matematyki, charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone w przedszkolu i klasach I-III. ocena db (4,0) - student zna i potrafi zdefiniować cele i treści edukacji matematycznej, zna zasady planowania procesu nauczania/uczenia się, matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone w przedszkolu i klasach I-III. ocena db plus (4,5) - student zna i potrafi zdefiniować cele i treści edukacji matematycznej, zna zasady planowania procesu nauczania/uczenia się się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone w przedszkolu i klasach I-III. ocena bdb (5) - student zna i w wyczerpujący sposób potrafi zdefiniować cele i treści edukacji matematycznej, zna zasady planowania procesu nauczania i uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone w przedszkolu i klasach I-III i rozumie ich sens. Umiejętności: ocena dst (3,0) - student konstruuje prosty scenariusz zajęć zgodnie z metodyką nauczania matematyki w przedszkolu i klasach I-III; stosuje podstawowe metody, formy i środki dydaktyczne w pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka. ocena dst. plus (3,5) - student konstruuje poprawny scenariusz zajęć z zgodnie z metodyką nauczania matematyki w przedszkolu i kl. I-III; stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne w pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka. ocena db (4,0) - student konstruuje ciekawy scenariusz zajęć zgodnie z metodyką nauczania matematyki w przedszkolu i kl. I-III; stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne w pracy dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych. ocena db plus (4,5) - student konstruuje inspirujący scenariusz zajęć zgodnie z metodyką nauczania matematyki w przedszkolu i kl. I-III; stosuje różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych na tablicy interaktywnej. ocena bdb (5,0) - student konstruuje oryginalny scenariusz zajęć zgodnie z metodyką nauczania matematyki w przedszkolu i kl. I-III; stosuje innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; przygotowuje kreatywne pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych na tablicy interaktywnej. Kompetencje: ocena dst (3,0) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawową świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych. ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; jest dojrzały i zaangażowany w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych. ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby poszerzania swojej wiedzy i wzbogacania swojego warsztatu pracy; odznacza się wysoką dojrzałością i z zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjno-wychowawczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 31 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska, Marcin Klimski, Ewa Kulawska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska, Marcin Klimski, Ewa Kulawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.