Psychologia kliniczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-PKLINCW-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia kliniczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Psychologia kliniczna - ćwiczenia - II rok II st. niestacjonarne Pedagogika 2021/22 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W07, NP2_U06, NP_K02 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć będzie wprowadzenie studentów w problematykę psychologii klinicznej. |
Pełny opis: |
Celem zajęć będzie wprowadzenie studentów w problematykę psychologii klinicznej. Studenci zostaną zapoznani z definiowaniem psychologii klinicznej i zdrowia psychicznego. Następnie zostanie zaprezentowana historia powstania tego działu psychologii. Studenci zostaną zapoznani z zasadami diagnozowania zaburzeń psychicznych, po czym zostaną scharakteryzowane zaburzenia psychiczne okresu dojrzewania oraz zaburzenia psychiczne w dorosłości. Ostatnia część zajęć zostanie poświęcona pomocy psychologicznej i szkołom i zasadom prowadzenia psychoterapii. |
Literatura: |
1. Carson R.C., Buchter J.N., Mineka S., Psychologia zaburzeń., GWP, 2005. 2. Seligman M. E. P., Walker E. F., Rosenham D. L. Psychopatologia. Zysk i S-ka., 2003. 3. Sęk I. Psychologia kliniczna, PWN, 2014. 4.Sek H. (red) Społeczna psychologia kliniczna, Warszawa 2005. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza -na ocenę 5: Student będzie posiadał bogatą wiedzę na temat przedmiotu i historii powstania psychologii klinicznej i tego, czym jest zdrowie psychiczne, podstaw diagnozy psychologicznej i kryteriów rozpoznawania poszczególnych zaburzeń psychicznych. -na ocenę 4: Student będzie posiadał dość bogatą wiedzę na temat przedmiotu i historii powstania psychologii klinicznej i tego, czym jest zdrowie psychiczne, podstaw diagnozy psychologicznej i kryteriów rozpoznawania poszczególnych zaburzeń psychicznych. -na ocenę 3: Student będzie posiadał niewielką, aczkolwiek wystarczającą wiedzę na temat przedmiotu i historii powstania psychologii klinicznej i tego, czym jest zdrowie psychiczne, podstaw diagnozy psychologicznej i kryteriów rozpoznawania poszczególnych zaburzeń psychicznych. -na ocenę 2: Student nie będzie posiadał wystarczającej wiedzy na temat przedmiotu i historii powstania psychologii klinicznej i tego, czym jest zdrowie psychiczne, podstaw diagnozy psychologicznej i kryteriów rozpoznawania poszczególnych zaburzeń psychicznych. Umiejętności -na ocenę 5: Student będzie posiadał bardzo dużą umiejętność rozpoznawania osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi i rozpoznawania ich potrzeb w zakresie pomocy psychologicznej i psychoterapii. -na ocenę 4: Student będzie posiadał dość dużą umiejętność rozpoznawania osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi i rozpoznawania ich potrzeb w zakresie pomocy psychologicznej i psychoterapii. -na ocenę 3: Student będzie posiadał niewielką, chociaż wystarczającą umiejętność rozpoznawania osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi i rozpoznawania ich potrzeb w zakresie pomocy psychologicznej i psychoterapii. -na ocenę 2: Student nie będzie posiadał wystarczającej umiejętności rozpoznawania osób z różnymi zaburzeniami psychicznymi i rozpoznawania ich potrzeb w zakresie pomocy psychologicznej i psychoterapii. Kompetencje -na ocenę 5: Student będzie potrafił bardzo sprawnie rozmawiać z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne i udzielać im podstawowej pomocy psychologicznej. -na ocenę 4: Student będzie potrafił dość sprawnie rozmawiać z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne i udzielać im podstawowej pomocy psychologicznej. -na ocenę 3: Student będzie potrafił w niewielkim, chociaż wystarczającym stopniu rozmawiać z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne i udzielać im podstawowej pomocy psychologicznej. -na ocenę 2: Student nie będzie potrafił rozmawiać z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychiczne i udzielać im podstawowej pomocy psychologicznej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć będzie wprowadzenie studentów w problematykę psychologii klinicznej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć będzie wprowadzenie studentów w problematykę psychologii klinicznej. Studenci zostaną zapoznani z definiowaniem psychologii klinicznej i zdrowia psychicznego. Następnie zostanie zaprezentowana historia powstania tego działu psychologii. Studenci zostaną zapoznani z zasadami diagnozowania zaburzeń psychicznych, po czym zostaną scharakteryzowane zaburzenia psychiczne okresu dojrzewania oraz zaburzenia psychiczne w dorosłości. Ostatnia część zajęć zostanie poświęcona pomocy psychologicznej i szkołom i zasadom prowadzenia psychoterapii. |
|
Literatura: |
1. Carson R.C., Buchter J.N., Mineka S., Psychologia zaburzeń., GWP, 2005. 2. Seligman M. E. P., Walker E. F., Rosenham D. L. Psychopatologia. Zysk i S-ka., 2003. 3. Sęk I. Psychologia kliniczna, PWN, 2014. 4.Sek H. (red) Społeczna psychologia kliniczna, Warszawa 2005. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.